2017-09-08, 16:18
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Var kan man se fotot från när han bar ung?

Du får scrolla ner en bit.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-08-26-her-er-portraettet-af-peter-madsen
Citera
2017-09-08, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
En liten minidokumentär om advokaten alltså, för att tillfredsställa mediavärldens allt större behov av ögonblicklig verklighet. Dödsunderhållning.

PM har varit utsatt för "en traumatisk upplevelse". Ja, vad ska man säga?
Hon ser pressad ut- men agerar utifrån Madsens direktiv.( Hamnar i samma situation som Amanda H
i Arboga rättegången.)
Det här är bara början, hon ska föra fram Madsens alltmer kollriga förklaringar, nog måste det vara svårt att försvara någon som är så uppenbart skyldig.
Dessutom har hon tidigare arbetat som åklagare, och det här är första gången hon försvarar en mord åtalad.
Citera
2017-09-08, 16:21
Medlem
rytaris avatar
såg precis en intervju med honom som var några månader gammal, man ser i ögonen på hononom att han iaf är en person som kan bli jävligt arg, det finns något mörkt psykopataktigt i blicken
Citera
2017-09-08, 16:22
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han har inte medgett styckningen. Troligen för att han vet att det är för svårsmält för resten av oss. En vidrig handling.
Jag undrar hur han tänker där. Vem, om inte PM, skulle haft möjlighet och vilja att utföra styckningen, på havet, mitt i natten?

Rättsläkaren har fastställt att det rör sig om en man-made styckning. Alla förslag på propeller, haj eller annan fisk går alltså fetbort.
Citera
2017-09-08, 16:25
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Hon ser pressad ut- men agerar utifrån Madsens direktiv.( Hamnar i samma situation som Amanda H
i Arboga rättegången.)
Det här är bara början, hon ska föra fram Madsens alltmer kollriga förklaringar, nog måste det vara svårt att försvara någon som är så uppenbart skyldig.
Dessutom har hon tidigare arbetat som åklagare, och det här är första gången hon försvarar en mord åtalad.
Tack för fakta. Förstår och sympatiserar med tanken att alla har rätt till en försvarare som är lojal och korrekt! Även de värsta kriminella. Frågan är varför de skall uttala sig i media? Det kan ju inte gagna någonting, vare sig för eller emot.
Citera
2017-09-08, 16:26
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
Vad vet man om Kim Wall's sexualitet? Drogs hon till psycho män? Kinky? Varför ge sig i ubåt i solnedgången/kvällen på hösten. Blir ju beckmörkt.

För att hon var journalist och skulle göra ett reportage och inte var hon där för att knulla.
Hon har pojkvän och hade inget annat ärende än ett reportage. Hur vore det om du hängde med istället för att måla upp henne som att hon var ute efter Madsen? Är du efterbliven?
Citera
2017-09-08, 16:27
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
För att hon var journalist och skulle göra ett reportage och inte var hon där för att knulla.
Hon har pojkvän och hade inget annat ärende än ett reportage. Hur vore det om du hängde med istället för att måla upp henne som att hon var ute efter Madsen? Är du efterbliven?

däremot ville nog herr Madsen knulla, det vill inte Kim, så därför våldtog han och mördade henne
Citera
2017-09-08, 16:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om ubåten är utrustad så säkerhetsmässigt undermåligt är det totalt ansvarslöst att medtaga oinvigda passagerare på ubåten!!!

Jag tror KWs planer var en kort resa fram och tillbaka och sedan skriva en story om PM och hans ubåt, det verkar ju inte som hon hade något sexuellt planerat utan det var troligen PMs idé helt och hållet, eller iaf fick han för sig att hon var intresserad, men när så inte var fallet blev han rasande och drämde luckan i huvudet på henne.
Hon blev då väldigt skadad av smällen, skulle inte förvåna mig om han sedan våldtog henne levande och avslutade jobbet med strypning av det rep han sedan hissade över henne med.
Han var då tvungen att stycka KW för att göra sig av med sina bevis.
Citera
2017-09-08, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag undrar hur han tänker där. Vem, om inte PM, skulle haft möjlighet och vilja att utföra styckningen, på havet, mitt i natten?

Rättsläkaren har fastställt att det rör sig om en man-made styckning. Alla förslag på propeller, haj eller annan fisk går alltså fetbort.
Precis.
Citera
2017-09-08, 16:30
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Jag tror KWs planer var en kort resa fram och tillbaka och sedan skriva en story om PM och hans ubåt, det verkar ju inte som hon hade något sexuellt planerat utan det var troligen PMs idé helt och hållet, eller iaf fick han för sig att hon var intresserad, men när så inte var fallet blev han rasande och drämde luckan i huvudet på henne.
Hon blev då väldigt skadad av smällen, skulle inte förvåna mig om han sedan våldtog henne levande och avslutade jobbet med strypning av det rep han sedan hissade över henne med.
Han var då tvungen att stycka KW för att göra sig av med sina bevis.

precis så tror jag det gick till, han blev förbannad när han blev avvisad och så rann det över
Citera
2017-09-08, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
såg precis en intervju med honom som var några månader gammal, man ser i ögonen på hononom att han iaf är en person som kan bli jävligt arg, det finns något mörkt psykopataktigt i blicken
Jag tänkte precis tvärtom- han ser glad och pigg ut, lite vek,ser inte farlig ut.
Men du hade rätt i din bedömning, han är en vildsint farlig person, i en viss situation.
Utseendet hos farliga personer behöver ju inte vara synligt. Hans närmaste trodde heller aldrig att Madsen är kapabel till det som han nu gjort .
Citera
2017-09-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag kan läsa danska. Men lyssna frivilligt? Nääää.

Det kanske viktigaste som framkommer är att även försvararen går hårt in för att Madsen råkat ut för en mycket traumatisk händelse och till följd av det agerat irrationellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in