2017-09-07, 20:12
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Man skulle naturligtvis ha kunnat säga till Lotta på direkten, att hon omedelbart måste lämna karln - inte för att hon själv ville det utan därför att samhället bestämde detta å hennes vägnar för hennes eget bästa.

Omyndigförklara alla kvinnor som insisterar att umgås med kriminella slödder och låter sig misshandlas av dem. Bort med självbestämmanderätten av dessa kvinnor och tvinga dem att genomgå en behandling tills de fattar hur tokigt de tänkte innan.

Sen förstår jag inte varför Leijonhufvud vill ingår i expertteamet när hon själv sa i en intervju att detta inte är något kvinnor kan fixa - det är mäns jobb att fixa det. Alltså borde hon överlämna sin stol till en man istället..

Bort med kvoterade kvinnor som inget kan utan ropar på män så fort det börjar brinna..

Ja men eller hur. Precis om med Hasselsjö som gick och sen sköts på öppen gata. Eller kvinnan i bajonettfallet som levde skyddat och hade lämnat honom som han dödade införa barnen. Så ja du det ser ju väldigt säkert ut att "bara" lämna. Men du som är så inne i dom här fallen kanske kan förklara varför vissa män inte kan låta kvinnor som lämnar dom vara utan att dom måste döda dom?
Citera
2017-09-07, 21:25
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Men du som är så inne i dom här fallen kanske kan förklara varför vissa män inte kan låta kvinnor som lämnar dom vara utan att dom måste döda dom?

Vad har detta med Lotta Rudholm och Martin Jonsson ätt göra?
Ingen av dem ville lämna den andre, tvärt om de planerade en framtid ihop.

Du pratar om kvinnor som försöker fly sitt ex, som gömmer sig, som har sökt kontaktförbud och som vill ha ett eget liv utan ex-karln. Lotta gjorde inget sådant - hon umgicks och sms-ade med sin kärlek - de hade ett pågående förhållande där båda ville umgås.

Så varför jämför du äpplen och päron - en man eller kvinna som inte kan släppa sitt ex utan sjukligt förföljer vederbörande har inte ett smack med Lotta-Martin fallet att göra! Skippa genast den liknelsen för folk som stalkar sina ex är vitt skilt från Lotta-Martins problematik, där ingen ville göra slut eller hade lämnat den andre.
Senast redigerad av Solglittret 2017-09-07 kl. 21:40.
Citera
2017-09-07, 21:43
Medlem
Rudges avatar
Innan de kvinnorna flyr solglittret, precis innan, kanske samma dag, så är de som Lotta allra oftast. Så det har att göra med Lotta att göra.
Citera
2017-09-07, 22:55
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Innan de kvinnorna flyr solglittret, precis innan, kanske samma dag, så är de som Lotta allra oftast. Så det har att göra med Lotta att göra.

Menar du att kvinnorna precis innan de separerar från en man, kanske samma dag, skickar sms om att de älskar honom, att han är deras allt och att de gemensamt letar lägenhet och försöker bli gravida? Allt sms-tjat om att hon ville umgås med honom skulle hon skickat till någon hon "tänkte fly ifrån samma dag"??
Det är nog lyckligtvis ytters få kvinnor eller män som beter sig så lögnaktigt mot någon man haft ett kärleksförhållande med.

Lotta var arg och svartsjuk för att Martin umgicks med Ang*lica och den 25/5 la upp en bild på sig och Ang*lica på sin Facebook-sida.
Ett gyllene tillfälle att bli av med Martin om nu Lotta hade velat det. Men nej istället uttryckte hon sin ilska tills han bad om ursäkt och kom tillbaka till Lotta igen. Då var Lotta glad, nöjd, kär och planerade för deras gemensamma framtid

Tror du verkligen att hon ville lämna Martin - när det inte finns minsta tecken på det i hennes beteende eller i deras bevarade kommunikation? Inte heller tog hon chansen att bli av med honom när han var med An*elica.

Nej ge upp! Lotta blev ihjälslagen av någon hon älskade och själv hade släppt in, någon hon hade ett pågående förhållande med. Skriv inte om historien!
Det är faktiskt inte ett dugg bättre än om han hade varit hennes ex.
Med det har inte någonting gemensamt med problematiken kring kvinnor som flyr sina ex.
Citera
2017-09-08, 09:21
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Menar du att kvinnorna precis innan de separerar från en man, kanske samma dag, skickar sms om att de älskar honom, att han är deras allt och att de gemensamt letar lägenhet och försöker bli gravida? Allt sms-tjat om att hon ville umgås med honom skulle hon skickat till någon hon "tänkte fly ifrån samma dag"??
Det är nog lyckligtvis ytters få kvinnor eller män som beter sig så lögnaktigt mot någon man haft ett kärleksförhållande med.

Lotta var arg och svartsjuk för att Martin umgicks med Ang*lica och den 25/5 la upp en bild på sig och Ang*lica på sin Facebook-sida.
Ett gyllene tillfälle att bli av med Martin om nu Lotta hade velat det. Men nej istället uttryckte hon sin ilska tills han bad om ursäkt och kom tillbaka till Lotta igen. Då var Lotta glad, nöjd, kär och planerade för deras gemensamma framtid

Tror du verkligen att hon ville lämna Martin - när det inte finns minsta tecken på det i hennes beteende eller i deras bevarade kommunikation? Inte heller tog hon chansen att bli av med honom när han var med An*elica.

Nej ge upp! Lotta blev ihjälslagen av någon hon älskade och själv hade släppt in, någon hon hade ett pågående förhållande med. Skriv inte om historien!
Det är faktiskt inte ett dugg bättre än om han hade varit hennes ex.
Med det har inte någonting gemensamt med problematiken kring kvinnor som flyr sina ex.
Ja det menar jag. Det kallas hjärntvättad! Det kallas med beroende! Det var det tillståndet jag tidigare försökte förklara för dig då du avfärdade mig helt! Men det är en verklighet! Kvinnor i den situationen förlorar sig själva och är därmed inte vid sina sinnes fulla bruk, det är en av de skador de fått av gm, i detta fall som Lotta fått av Martin. Du utgår ifrån att hon göra egna val som Lotta, det finns inte. Du underskattar Lotta, trots att du skriver att jag är den som vill ta ifrån andra sina rättigheter att välja! Du underskattar Martin, skadorna han orsakade. Den psykiska misshandeln verkar du bortse ifrån.
Som sagt, ja jag menar verkligen det!
Citera
2017-09-08, 10:07
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ja det menar jag. Det kallas hjärntvättad! Det kallas med beroende! Det var det tillståndet jag tidigare försökte förklara för dig då du avfärdade mig helt! Men det är en verklighet! Kvinnor i den situationen förlorar sig själva och är därmed inte vid sina sinnes fulla bruk, det är en av de skador de fått av gm, i detta fall som Lotta fått av Martin. Du utgår ifrån att hon göra egna val som Lotta, det finns inte. Du underskattar Lotta, trots att du skriver att jag är den som vill ta ifrån andra sina rättigheter att välja! Du underskattar Martin, skadorna han orsakade. Den psykiska misshandeln verkar du bortse ifrån.

Så du menar att hon inte var vid sina sinnens fulla bruk.
Vem av oss ska avgöra om en 41-årig kvinna med jobb och bostad plötsligt är "hjärntvättad" och inte vid sina sinnens fulla bruk?
När ska samhället gå in och förklara för den 41-åriga kvinnan att hon inte får bestämma själv?

När hon vägrar att ta på sig Nicaben? Eller när hon väljer en karl släkten inte godkänt? Eller när hon bara är allmänt lösaktig och har olika män??

När skulle Lotta omyndigförklarats tycker du?
Citera
2017-09-08, 10:31
Medlem
Citat:

Det kanske är rent av bäst att omyndigförklara alla kvinnor, eftersom alla kvinnor kan ju hamna i denna sits hur lätt som helst? Dessutom tycks kvinnorna vara otroligt lätt manipulerade med tanke på att det inte tog mer än några träffar innan Lotta var fullständigt medberoende av Martin.

Om män - typ pappor och bröder - bestämmer över kvinnorna så slipper vi den här sortens tragedier.
Citera
2017-09-08, 11:24
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det kanske är rent av bäst att omyndigförklara alla kvinnor, eftersom alla kvinnor kan ju hamna i denna sits hur lätt som helst? Dessutom tycks kvinnorna vara otroligt lätt manipulerade med tanke på att det inte tog mer än några träffar innan Lotta var fullständigt medberoende av Martin.

Om män - typ pappor och bröder - bestämmer över kvinnorna så slipper vi den här sortens tragedier.

Precis så är det - det har andra kulturer tyckt i tusentals år.
För att skydda Lotta och hennes gelikar ska inga kvinnor inte tillåtas att fatta egna beslut. De kan ju - utan att det syns utanpå - vara hjärntvättade och inte vid sina sinnens fulla bruk.
Det är nog bäst att aldrig tillåta att kvinnor innehar en beslutsfattande ställning - och naturligtvis inte heller utbilda sig till något ansvarsfullt arbete. Bortgifta tidigt är bäst!
Citera
2017-09-08, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
[/b]

Precis så är det - det har andra kulturer tyckt i tusentals år.
För att skydda Lotta och hennes gelikar ska inga kvinnor inte tillåtas att fatta egna beslut. De kan ju - utan att det syns utanpå - vara hjärntvättade och inte vid sina sinnens fulla bruk.
Det är nog bäst att aldrig tillåta att kvinnor innehar en beslutsfattande ställning - och naturligtvis inte heller utbilda sig till något ansvarsfullt arbete. Bortgifta tidigt är bäst!

I det här klippet säger Madeleine Leijonhufvud, professor emerita i straffrätt, att detta är ett problem som ”vi kvinnor inte kan lösa”. Istället påkallar hon hjälp från män..
https://www.youtube.com/watch?v=qBiHsgswTGo

Så du har helt rätt i att det tycks vara onödigt att låta kvinnor utbilda sig och nå höga positioner. I slutändan är det alltid ändå MÄN som måste lösa problemen när de väl uppstår..

För att vanliga, icke våldsamma män ska slippa lösa problem som Madeleine Leijonhufvud inte klarar av att lösa, är det bäst att dessa män fattar beslut å kvinnornas vägnar så att kvinnorna slipper bli ”manipulerade” av kriminella och våldsbenägna män..

Det måste vara hormoner, mensen, eller något liknande som gör kvinnor så lättmanipulerade. Bäst att de håller sig inomhus och gör som deras män säger för då slipper de fatta beslut. Att fatta beslut är ju ändå något deras små, lättmanipulerade hjärnor inte klarar av att göra.. så bäst att lämna beslutsfattande åt dem som klarar av att göra det.
Citera
2017-09-08, 20:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Om myndigheterna gjort sitt jobb hade Lotta Rudholm förmodligen levat i dag" - Nyhetsmorgon
https://www.youtube.com/watch?v=HbXRCFiDK3c

Advokaten som driver fallet uttalar sig.
Dödsorsaken diskuteras också och man har uppgifter på att Lotta blev strypt. Det handlar om uppsåtsbedömningen. Rättsmedicinalverket nekar anhöriga obduktionsbilder, och det ligger i förvaltningsrätten för avgörande.
Nu går dom vidare till Europadomstolen. Europadomstolen undersöker länder som begår fel och det är något den här gruppen vill att Europadomstolen ska undersöka även i Lottas fall.
Citera
2017-09-09, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.youtube.com/watch?v=HbXRCFiDK3c

Advokaten som driver fallet uttalar sig.
Dödsorsaken diskuteras också och man har uppgifter på att Lotta blev strypt. Det handlar om uppsåtsbedömningen. Rättsmedicinalverket nekar anhöriga obduktionsbilder, och det ligger i förvaltningsrätten för avgörande.
Nu går dom vidare till Europadomstolen. Europadomstolen undersöker länder som begår fel och det är något den här gruppen vill att Europadomstolen ska undersöka även i Lottas fall.

Så nu har både åklagaren och rättsmedicinalverket tröttnat på Lottas anhöriga och uppmanar dem att "låta vila i fred"..
Citera
2017-09-09, 00:09
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Så nu har både åklagaren och rättsmedicinalverket tröttnat på Lottas anhöriga och uppmanar dem att "låta vila i fred"..

Det är inte direkt sakligt att undanhålla obduktionsbilder, så att domstolen avgör den biten.
När JK tar sitt beslut oavsett vad Snålheden kommer fram till så går dom till Europadomstolen.
En del anser att det våld och det dödliga våld män orsakar kvinnor ska gå under hatbrott. Tja, varför inte.

Så det kanske var felaktigt av HR med likgiltighetsuppsåt då han förmodligen ströp henne. Han gick in för det med andra ord. Skulle allt vara fint med ett EU domslut om Sveriges felaktiga agerande i fallet Lotta. Jag kan riktigt se hur statliga tjänstemän och regeringen, myndigheter och rättsväsende får krypa efter Europadomstolens avgörande.
Det går väl an för Rättsmedicinalverket att säga vila i frid det är ju inte deras anhörig och inte vill dom sättas på pottan heller med sina taffliga rättsutlåtande. Myndighetspatrask som inte tar ansvar utan gömmer sig med lite kritik.
Som jag tidigare skrev är det David mot Goliat.
Senast redigerad av Moosky 2017-09-09 kl. 00:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in