2017-09-08, 01:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag vill tro att det som hände var oavsiktligt. Men man vet ju inte. Det behöver inte ha funnits något motiv. Något gick bara fel av egentligen ingenting. Kanske. Jag menar, till exempel ett närmande är ju inget motiv. Det bara händer.

Ett riktigt förvirrat uttalande Ugglan... det låter som att du försöker säga att mördaren är oskyldig.
För att anknyta till din typ av resonemang, kan orsaken till att Helena mördades t.o.m. ha varit en slump?
Citera
2017-09-08, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Jag vill inte hoppa på dig.
Men nog kommer jag som tjej ihåg vilka pojkvänner jag haft och när!
En pojkvän är ju ett förhållande så hur kan man inte minnas det?
Jag har också frågat henne detta men hon låtsas som hon inte ser frågor som är obekväma verkar det som. Vill inte heller "hoppa på " någon men om man ska kunna tro på vad som skrivs så gäller det att kunna svara på enkla frågor annars tappar jag förtroendet vilket jag tyvärr gjort för Freja.
Citera
2017-09-08, 01:45
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag har också frågat henne detta men hon låtsas som hon inte ser frågor som är obekväma verkar det som. Vill inte heller "hoppa på " någon men om man ska kunna tro på vad som skrivs så gäller det att kunna svara på enkla frågor annars tappar jag förtroendet vilket jag tyvärr gjort för Freja.

Sett att du frågat men ej fått svar.
Känner samma som dig,blir ju så att förtroendet sjunker lite.
Citera
2017-09-08, 03:40
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det kan man ju räkna ut med bakdelen att det snart kommer att visa sig att det är MR som var den här snubben på Campus, Universitetet i Karlstad's farsas gamla polare... Om inte, ska jag äta upp min gamla hatt. För K*as Ma*mgren är det inte, han förekommer aldrig i den här typen av "storys".

Att pudeln blir skogstokig av att MR är pilot, märker man ju. Han drar sej inte för att ihärdigt påstå att Klas satt anhållen. Det är ju lögn! Inte svårt alls att räkna ut vem du skyddar. Du började med dina påhopp och psykningar direkt när jag nämnde M.R. Jag har förstått länge att du är en medhjälpare.
Citera
2017-09-08, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Du var inte ens på samma kontinent? Var du utomlands, då?

Nu såg jag din fråga!
Jag vet faktiskt inte varför det ska ha någon betydelse var jag var någonstans!
Jag säger som den nya i tråden mor Mora
Men vart jag var kan tyvärr inte påskynda med att få en upplösning på fallet.

Men om du verkligen vill veta vart jag var så kan vi ta det i PM ugglan
Citera
2017-09-08, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Nu såg jag din fråga!
Jag vet faktiskt inte varför det ska ha någon betydelse var jag var någonstans!
Jag säger som den nya i tråden mor Mora
Men vart jag var kan tyvärr inte påskynda med att få en upplösning på fallet.

Men om du verkligen vill veta vart jag var så kan vi ta det i PM ugglan
Du minns alltså var du var när Helena försvann men du minns inte om du hade pojkvän? Det är inte trovärdigt det förstår du va? Du hade lite för brått att släta över om att du inte mindes om BW hade flickvän så det blev en liten lögn. Du känner inte BW tror jag och vet således inte om han hade flickvän. Varför låtsas du känna till HA och BW och människorna i detta gäng?
Senast redigerad av divadnil 2017-09-08 kl. 04:25.
Citera
2017-09-08, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Jag vill inte hoppa på dig.
Men nog kommer jag som tjej ihåg vilka pojkvänner jag haft och när!
En pojkvän är ju ett förhållande så hur kan man inte minnas det?

Nej jag hade ingen pojkvän denna sommar!

Vad var frågorna ? Jag tycker att jag har svarat ganska rakt på och ärligt när jag har kunnat hjälpa fallet framåt!
Men senaste tiden så har jag känt mig lite påhoppad och det gör mig ledsen och det var absolut bara för att hjälpa till som jag gick med här.

Någon frågade också hur BW var som person och även hur han såg ut! Han var en vän till mig och jag beskrev honom

.. och blev totalt påhoppad jag beskrev björn som den vän han var!
Jag valde att svara på frågan om Björn men hade inte gjort det om jag visste att jag skulle bli så påhoppad!
Livet är hårt IRL och just nu väldigt tufft och sen gå in och se att man har blivit påhoppad igen här blir lite mycket...
När man bara vill det hjälper. Att bli påhoppad och krossad av Twiggy Är bara en komplimang och det kan jag ta!

Men just nu orkar jag faktiskt inte och jag ska upp och jobba ha en bra dag.
Tar nya tag idag!
Citera
2017-09-08, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Du minns alltså var du var när Helena försvann men du minns inte om du hade pojkvän? Det är inte trovärdigt det förstår du va? Du hade lite för brått att släta över om att du inte mindes om BW hade flickvän så det blev en liten lögn. Du känner inte BW tror jag och vet således inte om han hade flickvän. Varför låtsas du känna till HA och BW och människorna i detta gäng?

Såg att du hann före mig där! Tråkigt att höra detta från just dig men men.
Mvh Freja
Citera
2017-09-08, 04:37
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:

Vad var frågorna ? Jag tycker att jag har svarat ganska rakt på och ärligt när jag har kunnat hjälpa fallet framåt!
Men senaste tiden så har jag känt mig lite påhoppad och det gör mig ledsen och det var absolut bara för att hjälpa till som jag gick med här.

Någon frågade också hur BW var som person och även hur han såg ut! Han var en vän till mig och jag beskrev honom

Jag valde att svara på frågan om Björn men hade inte gjort det om jag visste att jag skulle bli så påhoppad!
Livet är hårt IRL och just nu väldigt tufft och sen gå in och se att man har blivit påhoppad igen här blir lite mycket...
När man bara vill det hjälper. Att bli påhoppad och krossad av Twiggy Är bara en komplimang och det kan jag ta!

Tar nya tag idag!

I see,du skrev att du inte kom ihåg om du hade pojkvän,men nu kommer du ihåg attdu ej nån hade.Som sagt vill inte hoppa på dig.
Det låter bara märkligt.
Iaf,tack för svar!
Citera
2017-09-08, 07:53
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
...
Den lilla biten av byxa som kom med, visar sand/jordfärgade typ pilotbyxor.
...

Med anledning av bilden till intervjun av pilot. Twiggygirl skriver beiga byxor, på den bild jag ser är dem mörka. Finns det annan bild än denna?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6726495

Bilden är arrangerad. Att ställa upp en person i rätt läge för ljus och skugga, beskära efter samtycke är också att arrangera en bild. Det behöver inte nödvändigtvis vara att fota en annan individ.

Är det en annan man än pilot på bilden förutsätter jag att det är en jämförelsevis likvärdig person i klädsel och storlek.
Citera
2017-09-08, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag har gått från att vara 99,9 % säker. till 100%. Jag kallar inte pilot för "pilot" längre, utan skriver M.R. För jag vet med säkerhet.
Jag fick ett p.m igår av en "rädd" person som undanröjde minsta tvivel.
Jag tänker inte ställas till svars här. Aldrig att jag utsätter mej för uppbådet på f.b igen.
Så som ni behandlat mej, det glömmer jag inte.
Får se hur länge det dröjer innan ni får den bekräftelse som önskas. Jag har inte lyckats ge er den.
Just därför tänker jag inte svara er. Jag VET det jag behöver. Allt jag sagt här kastas tillbaka på mej själv. Gonatt.

Jag ger dig cred för din övertygelse och tack för att du kallade mig seriös/saklig senast (om än död fisk). Men i relation till PWs citat (inklistrat igen nedan) och allt annat vi tagit upp om sjukskrivning samt vakt och berusning. Hur får du ihop det då? Mina fetningar. Jag ger dig också att allt inte stämmer med MR, saker finns att förklara och inblandning kan inte räknas bort. Men som pilot greppar jag det ej, dels baserat på följande citat, dels baserat på de seriösa källor jag och andra har här.

PW: "Helena var min bästa vän, hennes anhöriga medverkar i reportageserien och jag kan garantera att de ALDRIG skulle medverka om det var så att vi ingick i ngn slags märklig konspiration med polisen. Tvärtom kan det vara så att just den här granskningen av fallet har fått polisen att äntligen efter alla år få lite fart i utredningen. Den person som nu varit anhållen har ju varit intressant sedan 1998, det är viktigt för familjen att det spåret utreds så att den mannen antingen kan avföras eller lagföras.
Å självklart skulle jag, min kollega Mats eller vår ansvarige utgivare, kanalchef samt våra jurister inom SR som vi rådfrågat i samband med reportageserien aldrig komma på tanken att först intervjua en man som håller i skallgångarna för att därefter intervjua honom anonymt som den som varit anhållen. Det är självklart inte samma person. Vi har ända från starten av vårt arbete känt till vem mannen i pilotglasögon är och det var vi som tog kontakt med honom för att han skulle få komma till tals om han ville o han sa ja till det. Kan även tillägga att mannen som varit anhållen EJ är omnämnd i tråden på något sätt."
Citera
2017-09-08, 08:11
Medlem
Rudges avatar
Citat:

Tar nya tag idag!
God morgon Freija!
När du kom in här i tråden och berättade att du var en väldigt god vän till Helena så gav du intrycket av att ni varit BFF.
Det krympte med tiden till en nyfunnen vän. När du blev iifrågasatt för detta besvarade du det med en fråga, "om det var en tävling om vem som känt Helena längst?"
Det aldrig getts någon skäl att tro att någon annan här stod Helena nära så den repliken ser jag enbart som ett skydd, ett försök att slippa erkänna att du kanske lagt i en för hög växel.

Du har fått frågan vad du förväntade dig genom att bli Helenas BFF med hela tråden. Den lämnade du obesvarad och istället kallade du det att bli hackad på, iförd offerkofta.

Att alla ifrågasätts och då främst de som säger sig veta själva, utan att behöva andra källor, är inte alls konstigt. Det är en stor del av vad man gör här.

Att anta rollen som Helenas BFF kostar på. Du antog den. Du är inget oskyldigt offer i den frågan. Inte ens om du har det jobbigt IRL. Du fattade beslutet om att ge dig in i detta och väljer själv att fortsätta att reagera negativt på att ifrågasättas TROTS att du faktiskt ifrågasätter andra.

Att påstå att man är Helenas BFF gör inte att alla här köper det rakt av. Man får helt enkelt visa att man är god för sina ord. Ingen vet vem, vad, du är oavsett vad du säger. Du blir vad och hur du säger.

Jag hoppas att du kom upp i tid till jobbet och att du får en fin dag!
Ta det inte så personligt när du ifrågasätts då det inte är du som ifrågasätts utan dina uppgifter. Här blir du dina uppgifter, inget annat! Du väljer själv! Vi vet inget om din person, som du inte själv berättar. Här är du resultatet av dina uttalanden!
Senast redigerad av Rudge 2017-09-08 kl. 08:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in