2017-09-06, 12:32
Medlem
Jubberos avatar
Jag försöker väl en sista gång att få Twiggygirl att förklara hennes inblandning av ett nytt namn i fallet.

Du använder H*kan P*erssons kommentarsinlägg på Facebook som en intäkt på att din egen misstänkte gärningsman är just en sådan...GM alltså.

Är det något du försäkrat dig om hos HP att han faktiskt har den åsikten eller utnyttjar du hans ordval utan hans vetskap, för din alldeles egna agenda?
Citera
2017-09-06, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Jag försöker väl en sista gång att få Twiggygirl att förklara hennes inblandning av ett nytt namn i fallet.

Du använder H*kan P*erssons kommentarsinlägg på Facebook som en intäkt på att din egen misstänkte gärningsman är just en sådan...GM alltså.

Är det något du försäkrat dig om hos HP att han faktiskt har den åsikten eller utnyttjar du hans ordval utan hans vetskap, för din alldeles egna agenda?
Jag tror inte du kommer få svar på detta från Twiggy. ÄVEN om denne bryter sitt "hot" om att inte skriva här mer för typ 10:e gången.

Twiggy svarar nämligen inte på frågor utan återupprepar samma saker om och om igen.

I detta fall tror jag Twiggy , som har en tendens att feltolka, och reagera ganska kraftigt och "emotionellt" bara rycker ett inlägg på MRs FaceB. och tolkar det som en antydan denne HP skulle på något sätt hinta att MR var misstänkt. Visst kan det vara så, men jag tror det är för att Twiggy gärna vill se bekräftelser på saker bara för att h*n vill se bekräftelser på saker.
Citera
2017-09-06, 12:48
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Jag tror inte du kommer få svar på detta från Twiggy. ÄVEN om denne bryter sitt "hot" om att inte skriva här mer för typ 10:e gången.

Twiggy svarar nämligen inte på frågor utan återupprepar samma saker om och om igen.

I detta fall tror jag Twiggy , som har en tendens att feltolka, och reagera ganska kraftigt och "emotionellt" bara rycker ett inlägg på MRs FaceB. och tolkar det som en antydan denne HP skulle på något sätt hinta att MR var misstänkt. Visst kan det vara så, men jag tror det är för att Twiggy gärna vill se bekräftelser på saker bara för att h*n vill se bekräftelser på saker.

Du har väl tyvärr rätt i detta.
Det riktigt jävliga är ju att Twiggy drar in helt utomstående människor i sitt spel, utan minsta uns av samvete och eftertänksamhet.

Det är en jävla ynkedom, rent ut sagt.
Citera
2017-09-06, 12:54
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Nej, hans alibi var din utsago då. Då var han på krogen. Polisen ansåg att där inte fanns något alls. Så det är nog lite beroende på vem som uttalar sig. Enligt honom så hade han heller inget....
Ska inte bemöda mig att leta efter ett inlägg som troligtvis är borttaget, för du är väl inte så dum att du ljuger när det kan påvisas.
Finns säkert fler som läste den konversationen mellan oss.
Det enda jag har fått runt bakklöven är skiten som just satt under den.....

Inledningsvis kom han inte ihåg vad han gjorde den aktuella natten. Senare har jag för mig att de hittade en biljett från en konsert de var på under söndagen (PR och föräldrarna). Med den referenspunkten mindes de vilken natt det gällde. Flickvännen jobbade nämligen där konserten var.

Du påstår att jag skrivit att PR:s alibi var "att det säger sig själv att man hellre åker till Göteborg än till Mariestad, följt av ett "haha"." Då jag inte har något som helst minne av detta själv, så vill jag att du letar upp inlägget och länkar till det. För du vill väl inte komma med falska påståenden? Jag tycker att jag hela tiden har påstått att PR:s alibi fanns i Göteborg.

Däremot vet jag att jag skrivit ang. PR:s bror, MaRu, att han inte hade några kopplingar till Mariestad (och Töreboda) och att det därför vore osannolikt att han skulle ha åkt till Mariestad (och Töreboda) den aktuella natten, när han hade ett så mycket större nöjesutbud i Göteborg, där han bodde. I det fallet vet jag att jag skrivit det du påstår, men inte att det skulle ha varit PR:s alibi!!! Du kanske blandade ihop det?

Förresten, varför skulle inlägget ha raderats? Det är bara moderatorer som kan radera inlägg (om man inte gör det själv inom en timme, tror jag det är). Vad skulle de ha haft för anledning att ta bort ett sådant inlägg?
Citera
2017-09-06, 12:54
Medlem
Är det någon som är bra på profilering osv? Många mördare tänker väl på samma sätt?

Tänker om KM har någon sommarstuga eller om hans föräldrar har? Kan han ha grävt ner henne någonstans där han kan ha koll på att ingen hittat henne av misstag.
Citera
2017-09-06, 12:55
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Nej och jag var inte ens på samma kontinent tyvärr

Du var inte ens på samma kontinent? Var du utomlands, då?
Citera
2017-09-06, 12:59
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Inledningsvis kom han inte ihåg vad han gjorde den aktuella natten. Senare har jag för mig att de hittade en biljett från en konsert de var på under söndagen (PR och föräldrarna). Med den referenspunkten mindes de vilken natt det gällde. Flickvännen jobbade nämligen där konserten var.

Du påstår att jag skrivit att PR:s alibi var "att det säger sig själv att man hellre åker till Göteborg än till Mariestad, följt av ett "haha"." Då jag inte har något som helst minne av detta själv, så vill jag att du letar upp inlägget och länkar till det. För du vill väl inte komma med falska påståenden? Jag tycker att jag hela tiden har påstått att PR:s alibi fanns i Göteborg.

Däremot vet jag att jag skrivit ang. PR:s bror, MaRu, att han inte hade några kopplingar till Mariestad (och Töreboda) och att det därför vore osannolikt att han skulle ha åkt till Mariestad (och Töreboda) den aktuella natten, när han hade ett så mycket större nöjesutbud i Göteborg, där han bodde. I det fallet vet jag att jag skrivit det du påstår, men inte att det skulle ha varit PR:s alibi!!! Du kanske blandade ihop det?

Förresten, varför skulle inlägget ha raderats? Det är bara moderatorer som kan radera inlägg (om man inte gör det själv inom en timme, tror jag det är). Vad skulle de ha haft för anledning att ta bort ett sådant inlägg?

Var var konserten?
Citera
2017-09-06, 12:59
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
SÅ fort PR nämns så dyker fanskapet upp. Jävligt konstigt....

Ja, fanskapet är schysst och svarar på frågor, som fanskapet får.
Citera
2017-09-06, 13:00
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Var var konserten?

På Liseberg.
Citera
2017-09-06, 13:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
På Liseberg.

Ett rätt så långt, i alla fall. Men nog är det konstigt att PR dyker upp hemma hos Ulrika och familjen på måndagen (eller om det var tisdagen) och inte redan då har i huvudet för evig framtid var han var på lördagskvällen? Hur kan man i en sådan situation "glömma"/ha världens problem med att minnas vad man gjorde den kvällen/natten?
Citera
2017-09-06, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Jag återkommer med konkret info om KMs relation med MR, det lovar jag. MR sa i ett inlägg som han postade senaste att han inte är bekant med KM. Därav att han undanhåller något. Tack twiggy (trots allt). Död fisk är ju inte så dumt.
Mr hade ju en mkt avancerat elanläggning under sitt hus som han torskade med
Citera
2017-09-06, 13:03
Medlem
Rudges avatar
Citat:
PR satt anhållen, EA var häktad.

I PR:s fall fanns några anonyma tips, Han stämde in på GW:s gärningsmannaprofil samt hade inget alibi. När det gäller EA var det hans kompis (?) som sade att Helena stigit in i EA:s bil (ev. någon till?).

Citat:
Ursprungligen postat av Bickan
Där håller vi nog med dig igen!
I vart fall när det gäller en av herrarna!
När det gäller PR. Om vi bortser i från i vart fall sex olika anonyma telefon samtal som pekar ut / anger honom. Så går han ju åstad vi media och anger sig själv. Dessutom så har han ju initialt svårt att minnas vad han gjort den aktuella natten. Han saknar initialt alibi m.m. Han uppträder dessutom ovanligt dumdristigt i förhören. Han skall ju även till två olika personer i fyllan och villan uppgivit att han varit inblandad i HA:s försvinnande. Han uppträder dessutom ganska irrationellt i anslutning till och efter HA:s försvinnande. Han passar även mycket väl in på den första GMP profilen. Plus en hel del annat som redan finns på tråden som vi inte skall tugga om här.

Värt att notera är att utredarna fortfarande talar om drogrelaterat brott när det gäller HA:s försvinnande.

Vi tror dock inte på PR som GM när det gäller HA:s försvinnande. Däremot kan det vara på det sättet att ett händelseförlopp som kan ha med Greklandsresor, droger och annat att göra, helt plötsligt försätter ett antal personer i det händelseförloppet i en mycket svår situation när HA råkar ut för något fatalt. Detta utan att det händelseförloppet har ett smack att göra med HA:s försvinnande att göra. Du vet: Murphys lag.

Citat:
Det är PR.

Han bor i Varberg.

Han flyttade från Mariestad lång tid innan Helena försvann.

Citat:
Ja, det kan man. Men om man ska åka så långt bara för en dag, så torde man ha en anledning. Vad menar du skulle vara det i detta fall?

Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Inget speciellt bara en tur till landet kanske

Citat:
Nu har du nog fått saker lite om bakklöven, Rudge. Skulle hans alibi vara att man hellre åker till Göteborg än Mariestad??? Leta gärna upp det inlägget och visa det!

PR:s alibi handlar om att han den aktuella natten var i Göteborg, hos en flickvän.

Ursäkta om jag spammar.....
Ser att jag inte fick med allt men titta tillbaka. En del fattas, en del inte.....
Senast redigerad av Rudge 2017-09-06 kl. 13:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in