2017-09-07, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej då.

Men du kanske ändå kan svara på när skallgångarna inleddes? var det i sådat fall när MR - "din pilot" var sjukskriven, dvs. veckan efter mordet?

Bra skivet Pudelfrillan. Klockrent!
övrig: fått info om att KM var sjuk/borta från jobbet förra veckan.
Citera
2017-09-07, 22:47
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Väldigt intressanta uppgifter kring MR som kommit fram senaste dagarna. Skulle bara vara för sjukt ifall han skulle visa sig vara inblandad på något sätt.

Om jag får tänkta lite högt så kan ju en förklaring till att pilots namn under inga som helst omständigheter får komma ut, vara just att han ledde skallgångarna och at "alla" i Mstad vet vem han är. Behöver inte vara konstigare än så faktiskt.

Eller om han inte är pilot utan inblandad på något annat sätt (t.ex bistå med bil, bortforsling etc.) och KM är pilot så kan ju det förklara att han nekar till att känna KM för att inte dras in i utredningen.

Det skulle kännas väldigt bra om MR är oskyldig att han kommer in och rätar ut frågetecknen som uppkommit de senaste dagarna

mvh

Om M.R:s namn kommer ut förlorar han ALLT. All sin trovärdighet, som han har ljugit både för polisen och här i tråden. Han kommer förlora sitt jobb, sin krog sin vaktbefogenhet. Han blir totalt avklädd. Så jag förstår att han kämpar, på sätt och vis.
Citera
2017-09-07, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
NEJ Pudel, du har FEL. Den som satt anhållen i månadsskiftet maj-juni, och som just nu är utsatt för en slags förundersökning är M.R.
En märklig förundersökning som gjorts upp i hopp om att hans namn inte ska komma ut. Alltså ett KRAV från M.R.
Polisen har varit tvungen att gå honom till mötes, annars skulle han inte "säga nåt". I värsta fall kan han tiga sej ur detta. Vilket jag tror kommer ske, om inga tekniska bevis eller ögonvittnen kommer.

Hej!
Får jag fråga dej en sak.......
Känner du MR?
Umgåtts som unga?
Citera
2017-09-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Väldigt intressanta uppgifter kring MR som kommit fram senaste dagarna. Skulle bara vara för sjukt ifall han skulle visa sig vara inblandad på något sätt.

Om jag får tänkta lite högt så kan ju en förklaring till att pilots namn under inga som helst omständigheter får komma ut, vara just att han ledde skallgångarna och at "alla" i Mstad vet vem han är. Behöver inte vara konstigare än så faktiskt.

Eller om han inte är pilot utan inblandad på något annat sätt (t.ex bistå med bil, bortforsling etc.) och KM är pilot så kan ju det förklara att han nekar till att känna KM för att inte dras in i utredningen.

Det skulle kännas väldigt bra om MR är oskyldig att han kommer in och rätar ut frågetecknen som uppkommit de senaste dagarna

mvh

Det är sant. Och han har mycket att förlora. Krogen med anställda.
Krogen driver han som enskild firma. Och skulle det hända nåt, konkurs, mm.
Så drabbas han privat. Kanske därför han har försökt att sälja.....
Citera
2017-09-07, 23:01
Medlem
Twiggygirls avatar
Jag har gått från att vara 99,9 % säker. till 100%. Jag kallar inte pilot för "pilot" längre, utan skriver M.R. För jag vet med säkerhet.
Jag fick ett p.m igår av en "rädd" person som undanröjde minsta tvivel.
Jag tänker inte ställas till svars här. Aldrig att jag utsätter mej för uppbådet på f.b igen.
Så som ni behandlat mej, det glömmer jag inte.
Får se hur länge det dröjer innan ni får den bekräftelse som önskas. Jag har inte lyckats ge er den.
Just därför tänker jag inte svara er. Jag VET det jag behöver. Allt jag sagt här kastas tillbaka på mej själv. Gonatt.
Citera
2017-09-07, 23:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ugglan har så rätt i det. Programmet var en konspiration MOT "pilot", i samband med polis. Och M.R gick i fällan. Så enkelt är det. Tänker man till ordentligt så förstår man det. Samtidigt måste man ta i M.R med silkesvantar. Såna här knep från polis och media är inte ovanliga. Om det är enda sättet att fånga en mördare så tar man till det.

Jaså? på vilket sätt skulle programmet ha varit en fälla? utveckla gärna så jag förstår hur du menar.

Betvivlar dock starkt att jag någonsin kommer att få svar på den här frågan.

Lögnerna haglar i tråden nu ser jag och hittepå infon står som spön i backen.... men inte ett ord om den rätte "pilotmannen" KM - helt i vanlig ordning.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-07 kl. 23:20.
Citera
2017-09-07, 23:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Av fler anledningar finner jag detta rätt hett tikimon. Återkom gärna som sagt!

Det kan man ju räkna ut med bakdelen att det snart kommer att visa sig att det är MR som var den här snubben på Campus, Universitetet i Karlstad's farsas gamla polare... Om inte, ska jag äta upp min gamla hatt. För K*as Ma*mgren är det inte, han förekommer aldrig i den här typen av "storys".
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-07 kl. 23:27.
Citera
2017-09-07, 23:44
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Jag har gått från att vara 99,9 % säker. till 100%. Jag kallar inte pilot för "pilot" längre, utan skriver M.R. För jag vet med säkerhet.
Jag fick ett p.m igår av en "rädd" person som undanröjde minsta tvivel.
Jag tänker inte ställas till svars här. Aldrig att jag utsätter mej för uppbådet på f.b igen.
Så som ni behandlat mej, det glömmer jag inte.
Får se hur länge det dröjer innan ni får den bekräftelse som önskas. Jag har inte lyckats ge er den.
Just därför tänker jag inte svara er. Jag VET det jag behöver. Allt jag sagt här kastas tillbaka på mej själv. Gonatt.

De flesta vettiga o seriösa trådföljare/skribenter som läst allt du skrivit på denna tråd, även de borttagna inläggen, har troligen mycket svårt att ta dig i dina inlägg på allvar.
Citera
2017-09-08, 00:09
Medlem
Pajosvs avatar
En undran samt några frågor från en som inte är från Mariestad, men som minns denna händelse…

På ett ungefär, hur stort antal personer i rätt ålder, (18-30 år) var det som var ute och roade sig den kvällen och natten Helena försvann? En svår fråga förmodar jag. Det fanns fler en ett kompisgäng antar jag även om Mariestad inte så väldigt stort. Hur många sådana kompisgäng kan det röra sig om?

Även om man ingår i olika kompisgäng så har man väl även en viss kännedom om andra personer i de övriga kompisgängen?

Det är ju minst sagt många som skriver i tråden och jag förmodar att det är än fler som följer tråden utan att skriva något. De flesta skribenterna torde vara Mariestadsbor, eller f.d. Mariestadsbor. Är det några i tråden som med säkerhet vet vem som skriver under en viss pseudonym? Eftersom jag uppfattat det som att majoriteten skribenter är från Mariestad så är det inte omöjligt.

Kan det till och med vara så att två personer som är vänner med varandra i verkliga livet idag, och skriver i tråden, har helt olika teorier eller uppfattningar om vad som hände Helena och vem som är gärningspersonen?

Det är helt förståeligt att man inte vill avslöja sina källor, och därmed riskera ”outa” någon, av olika
anledningar, men att skicka och ta emot olika PM från okända källor med uppgifter om namn eller initialer lär inte leda framåt, åtminstone inte än på ett tag.

Antingen bör man jobba helt själv, eller möjligen tillsammans med ytterligare en person, eller så arbetar man med detta helt öppet till allmän beskådan. Det kan dock givetvis vara känsligt.

Så…
Skulle inte de mest aktiva skribenterna, som har information, helt enkelt kunna sammanträffas? Man skickar ut en inbjudan till dessa personer, via ”vanligt brev” eller på annat modernare sätt. Där ska datum, tid, och plats tydligt framgå. Och man bör vara på en neutral plats, ex. i en konferenslokal, gärna avsides.

Det finns fall där olika instanser har suttit med sin egen pusselbit, men inte vetat var de övriga pusselbitarna finns.

(Jag uppmanar givetvis inte någon att "outa" någon, de som inte vill eller inte kan komma ska givetvis inte behöva)
Senast redigerad av Pajosv 2017-09-08 kl. 00:18.
Citera
2017-09-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
En undran samt några frågor från en som inte är från Mariestad, men som minns denna händelse…

På ett ungefär, hur stort antal personer i rätt ålder, (18-30 år) var det som var ute och roade sig den kvällen och natten Helena försvann? En svår fråga förmodar jag. Det fanns fler en ett kompisgäng antar jag även om Mariestad inte så väldigt stort. Hur många sådana kompisgäng kan det röra sig om?

Även om man ingår i olika kompisgäng så har man väl även en viss kännedom om andra personer i de övriga kompisgängen?

Det är ju minst sagt många som skriver i tråden och jag förmodar att det är än fler som följer tråden utan att skriva något. De flesta skribenterna torde vara Mariestadsbor, eller f.d. Mariestadsbor. Är det några i tråden som med säkerhet vet vem som skriver under en viss pseudonym? Eftersom jag uppfattat det som att majoriteten skribenter är från Mariestad så är det inte omöjligt.

Kan det till och med vara så att två personer som är vänner med varandra i verkliga livet idag, och skriver i tråden, har helt olika teorier eller uppfattningar om vad som hände Helena och vem som är gärningspersonen?

Det är helt förståeligt att man inte vill avslöja sina källor, och därmed riskera ”outa” någon, av olika
anledningar, men att skicka och ta emot olika PM från okända källor med uppgifter om namn eller initialer lär inte leda framåt, åtminstone inte än på ett tag.

Antingen bör man jobba helt själv, eller möjligen tillsammans med ytterligare en person, eller så arbetar man med detta helt öppet till allmän beskådan. Det kan dock givetvis vara känsligt.

Så…
Skulle inte de mest aktiva skribenterna, som har information, helt enkelt kunna sammanträffas? Man skickar ut en inbjudan till dessa personer, via ”vanligt brev” eller på annat modernare sätt. Där ska datum, tid, och plats tydligt framgå. Och man bör vara på en neutral plats, ex. i en konferenslokal, gärna avsides. Den som inte kan medverka får förklara sig.

Det finns fall där olika instanser har suttit med sin egen pusselbit, men inte vetat var de övriga pusselbitarna finns.

Ett klokt förslag 👍
Citera
2017-09-08, 01:15
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Nej och jag var inte ens på samma kontinent tyvärr

Jag ställde en fråga till dig, Freija, för någon dag sedan som du inte har svarat på. Du var inte ens på samma kontinent som den Helena var på när hon försvann, säger du. Vilken kontinent var du på? Här får du lite hjälp att välja kontinent: https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4rldsdelar_och_kontinenter
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-08 kl. 01:18.
Citera
2017-09-08, 01:31
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
För det första så kommer inte jag ihåg om jag hade pojkvän under denna tid! Så vad jag menar är jag kommer inte ihåg om han hade flickvän!
Fast jag tror inte det han var en spelevink som kände alla i staden och en riktigt bra vän!
På den tiden jag umgicks med honom så tror jag inte att jag såg honom med några tjejer.

Jag var inte I Mariestad den kvällen så jag vet inte tyvärr.

Jag vet inte om han hade bil eller om det var någon annans! När jag fick höra att han hade kört onykter så tyckte jag att det lät väldigt olikt honom eller är det bara en tråd sanning.
Kan tänka mig nu i efterhand att han kan ha fått en ADHD diagnos som vuxen han var överallt.

Förresten Björn om du läser det här! Så saknar jag dig!

Jag vill inte hoppa på dig.
Men nog kommer jag som tjej ihåg vilka pojkvänner jag haft och när!
En pojkvän är ju ett förhållande så hur kan man inte minnas det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in