2017-09-07, 23:10
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
jättebra. nu kan alla lyssna på rapporteringarna.

Det var lite intressant att läsa om PMs skolgång han var fascinerad av kemi och fysik, inte så konstigt.

På bilden från 1999 har han glasögon, på alla videos på youtube har han inte glasögon, det hittades en kontaktlins på ubåten vilken tillhörde den, hade KW kontaktlinser eller PM?
Senast redigerad av Smhf 2017-09-07 kl. 23:23.
Citera
2017-09-07, 23:12
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Absolut. Städningen kommer efteråt. Att få ut och sänka kroppen. Att sänka Nautilus. Att berätta om en olycka. Han måste dölja sin mörka sida för att fortsätta vara grandios och ett unikum.

Att sänka Nautilus..

Hmm..., själva sänkningen kommer ju sent. Den kommer när han blir "räddad". Och för honom är ju klockan i praktiken "5 på 12".

Jag undrar om inte själva sänkningen var en "plan B" ifrån Peter, en ren panikåtgärd. Att han i första hand tänkt vara så kall och låtsas att det bara regnar. Vid denna tidpunkten var ju hans story att han hade lämnat Kim vid kajen.
Citera
2017-09-07, 23:13
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xnepmus
Att får upp en död kropp på ca 60kg (gissning) upp för en stege på 3 meter igenom ett hål på 52cm är nog inte så lätt.

Styckningen kan har varit pågrund av att transportera kroppen upp från ubåten.

Ett scenario som jag kan tänka mig att styckningen var pga.
Aaargh!
Inte nu igen!
Citera
2017-09-07, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Är det den tidigare nämnda fogsvansen? Rent spontant, är inte en fogsvans ett riktigt dåligt verktyg för att stycka lik? Jag är inte så van så...

Har för mig att det var en stålsåg. Orange skaft. Madsen påstod att han lämnat tillbaka den till verkstaden där den ska hänga på sin plats. Tillåter mig att tvivla.
Citera
2017-09-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Om han sagt att han drog i händer eller fötter-kan egentligen kvitta.
Det stämmer inte.
Händer och armar satt inte kvar så han kunde inte hala upp henne på det sättet, inte heller kunde han dra upp henne med fötterna först.
DE var nog redan borttagna- då han dumpade de olika kroppsdelarna var för sig. Tror du inte?

Ja, jag håller med, jag tror detsamma. Ang. händer och fötter och rep så var det Madsens lögner, vilket jag tror det är, som jag diskuterade.
Citera
2017-09-07, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
hur mycket har dom hittat av henne nu?

Mittenbiten. Torson.
Citera
2017-09-07, 23:28
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
har man panik så bryr man sig nog inte, och det var nog inte planerat
OM han bar fogsvansen till ubåten samma eftermiddag, som vittnet säger, OCH fogsvansen använts för styckninge , ligger det närmare till hands att tro det var planerat. Annat är det om han använt annat verktyg som råkade ligga nära till hands. Då pekar det mot hastig impuls / panik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det var lite intressant att läsa om PMs skolgång han var fascinerad av kemi och fysik, inte så konstigt.

På bilden från 1999 har han glasögon, på alla videos på youtube har han inte glasögon, det hittades en kontaktlins på ubåten vilken tillhörde den, hade KW kontaktlinser eller PM?

Madsen verkar vara ytterst fåfäng. Kontrollerbart.
Citera
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har för mig att det var en stålsåg. Orange skaft. Madsen påstod att han lämnat tillbaka den till verkstaden där den ska hänga på sin plats. Tillåter mig att tvivla.

Tidningarna har sagt fogsvans men ja en bågfil borde kanske vara bättre vid en ubåt..
Citera
2017-09-07, 23:30
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
ja förmodligen, men många av de som håller på med liknande "sporter" där man riskerar att dö, bergsklättrare, dykare etc. brukar få en djävulsk adrenalinkick nör de klarar av saker som kunde ha "dödat" dom, dessutom brukar de ha väldigt låg empati och psykopatiska tendenser, men ja, jag skulle nog tro att det handlar om sex också, men skulle inte förundra mig om det bara handlade om att mörda och komma undan heller
Jag vet för lite om de sexuella drifterna hos dessa äventyrare för att uttala mig. Men det är kanske inte för inte som orgasmen kallas den lilla döden.
Citera
2017-09-07, 23:38
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Madsen verkar vara ytterst fåfäng. Kontrollerbart.

Ja minst sagt, och alla dessa militäroveraller som han bär, säkert inköpt på ngt överskottsbolag, han är besatt av militären, han tror att han är en ubåtskapten på denna hemmagjorda plåtburk.

När han håller ''föredrag'' så har han militäroveraller på sig vilken pajas, han är bara för mkt.
Citera
2017-09-07, 23:43
Medlem
SYSTEMexes avatar
Kan det vara så att han gått och "sovit några timmar" för att blodet i kroppen ska stelna och styckningen inte ska bli så blodig?

Tror detta rör sig om dråp av sexuell karaktär och inte mord. Ett planerat mord hade aldrig varit så slarvigt gjort som detta.Men man vet aldrig, han kanske är helt shit crazy
Senast redigerad av SYSTEMexe 2017-09-07 kl. 23:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in