2017-09-07, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Börjar också tro det. Någon hade sett honom med en såg strax innan. Och en person hade sett en bild i hans dator på en styckad del av en kropp. Om detta stämmer.
Sågen är bekräftad. Den bars av Madsen till båten på eftermiddagen enligt vittnen. Har inte återfunnits. Ligger troligen på botten av Öresund tillsammans med Kims kroppsdelar.
Citera
2017-09-07, 22:43
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det är människokännedom som får mig att övertygat tro att det handlar om sex. Adrenalinkickar får vi av att bestiga berg, köra väldigt fort eller kasta oss ut från hög höjd (med fallskärm eller gummiband om fötterna). Men när en man dödar en kvinna i ett trångt, mörkt och slutet rum brukar det handla om sex. Sedan kan den driften ta sig mycket olika uttryck.

ja förmodligen, men många av de som håller på med liknande "sporter" där man riskerar att dö, bergsklättrare, dykare etc. brukar få en djävulsk adrenalinkick nör de klarar av saker som kunde ha "dödat" dom, dessutom brukar de ha väldigt låg empati och psykopatiska tendenser, men ja, jag skulle nog tro att det handlar om sex också, men skulle inte förundra mig om det bara handlade om att mörda och komma undan heller
Citera
2017-09-07, 22:44
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sågen är bekräftad. Den bars av Madsen till båten på eftermiddagen enligt vittnen. Har inte återfunnits. Ligger troligen på botten av Öresund tillsammans med Kims kroppsdelar.

hur mycket har dom hittat av henne nu?
Citera
2017-09-07, 22:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
tror att han styckade panikartat, hittar man en arm eller ett ben från en random människa som har försvunnit så bevisar det ingenting,bara att stackaren kanske hade en skuld till nån lånehaj, men hittar man en arm eller ett ben från en människa där man känner till den människans sista timmar så pekar allt mot att personen mördats av den de träffade sist

Att ha blivit mördad av någon annan än den man träffade sist, känns lite icke-kausalt. Oavsett när ens kroppsdelar hittas. Undantaget är väl möjligen om man dör av en ballistisk robot eller dylikt
Citera
2017-09-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
hur mycket har dom hittat av henne nu?
En torso. Som patolog undersökt. Enligt åklagare finns detaljer på torson som är "mycket besvärande" för Madsen. Men nu sängen för min del. Upp till jobb imorrn. God natt!
Citera
2017-09-07, 22:49
Medlem
Hår og truse i maskinrommet svekker Madsens ulogiske forklaring ytterligere
Citera
2017-09-07, 22:49
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Att ha blivit mördad av någon annan än den man träffade sist, känns lite icke-kausalt. Oavsett när ens kroppsdelar hittas. Undantaget är väl möjligen om man dör av en ballistisk robot eller dylikt

jo, det jag menar, han kanske har fått panik och tänkt att stycka kroppen vore smart för då kommer man undan, även att det inte gäller i detta fallet...om en random person med skulder och ovänner hit och dit hittas styckad så kan det vara vem som helst, men han kanske var för uppspelt för att tänka så långt
Citera
2017-09-07, 22:50
Medlem
valleros avatar
Citat:
Är det den tidigare nämnda fogsvansen? Rent spontant, är inte en fogsvans ett riktigt dåligt verktyg för att stycka lik? Jag är inte så van så...
Citera
2017-09-07, 22:52
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Är det den tidigare nämnda fogsvansen? Rent spontant, är inte en fogsvans ett riktigt dåligt verktyg för att stycka lik? Jag är inte så van så...

har man panik så bryr man sig nog inte, och det var nog inte planerat
Senast redigerad av rytari 2017-09-07 kl. 22:55.
Citera
2017-09-07, 23:03
Medlem
rytaris avatar
läste fel, men då kan det ha varit något slagsmål inblandat?
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-09-07 kl. 23:14.
Citera
2017-09-07, 23:08
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Han HAR charm. Det är det som gör honom så farlig med tanke på det facit vi nu sitter med.
Hade skulle jag vilja säga.
Citera
2017-09-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Om man som du tror på en våldsam våldtäkt följt av mord (eller möjligen efter) så kan det finnas vissa bevis. Torsot var styckat vid knäleden vilket betyder att underlivet är intakt, och kan analyseras.
Jag kan inte hitta någon som helst logik i styckningen. Påståendet (från vissa) att det skulle vara omöjligt att dumpa kroppen utan styckning är nonsens. Om han bara ville dölja spår av liket så vore en dumpning av kroppen intakt vara det enda logiska. Med ordentliga sänken så hade det fungerat. Men då han ägnade sina sista timmar i frihet med att mödosamt stycka kroppen så faller hela det scenariot. Ergo. Han styckade kroppen för att han ville göra det. Jag tror det var hans primära drivkraft och mål.

Att får upp en död kropp på ca 60kg (gissning) upp för en stege på 3 meter igenom ett hål på 52cm är nog inte så lätt.

Styckningen kan har varit pågrund av att transportera kroppen upp från ubåten.

Ett scenario som jag kan tänka mig att styckningen var pga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in