Citat:
Ursprungligen postat av
Stichy
Skaffade Tinder igår. Körde på betalversionen av den enkla anledningen att jag precis gått ur ett förhållande (på 10år) och vill inte att exets polare ska se mig på tinder så att det kommer fram att jag har det.. valde därför alternativet att endast de jag swipeat höger på kan se mig. Har swipeat höger på säkert 500 brudar (bor i Gbg).. är ganska kräsen iofs.. men har bara fått 8 matchningar.. 7 av dom 8 är riktigt snygga.. men det går fan inte att få en konversation som funkar.. avslutar man sitt meddelande med en fråga får man endast ett svar tillbaka utan motfråga..
Är 26, får ofta höra att jag ser bra ut och har bra game på krogen och god social kompetens.. men efter två dagar på tinder åkte mitt självförtroende (som alltid varit ganska bra) rätt ner i botten..
Är det fler som har "inkognito" läget på där man bara syns för dem man redan swipeat höger på? Kan det vara det som buggar eller är tinder så svårt?
Mvh deppig snubbe :P
Många tjejer tycks lida av någon sorts bristande social kompetens, till synes, alternativt är deras engagemang bristande då de har många andra, snyggare, matches att skriva till. Bästa tipset är att undvika kallprat så som "vad jobbar du med?" och försök vara unik och inte skriva sånt som de flesta andra gör.
Två dagar är ganska kort tid. Man måste beakta att många använder inte Tinder så ofta, eller åtminstone är ute och swipar efter fler matches (tjejer har ju i regel många redan). Så det kan ta ett tag att får matches. Å andra sidan är du ju fortfarande inne på din grace period där du visas mer innan din "ranking" bestäms och som används i fortsättningen för hur mkt och för vem du visas.
Sen vem fan bryr sig om man är på Tinder om man ändå är ut ur ett förhållande? Är väl steg 1-A efter ett breakup? Hursomhelst inkognitoläget ska inte ha någon större påverkan, mer än att eftersom du bara visas för dem du själv valt så kommer dina visningar totalt begränsas en aning, beroende på din ranking, typ. Du kommer alltså framförallt gå miste om de som swipar på dig "först", och som då kommer upp i ditt flöde av den anledningen. Dessa kan ju potentiellt vara intressanta för dig.
Det viktigaste är att du har bra bilder, det brukar göra mycket, sök i denna tråden för bra tips.