Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Om både svenska och danska medier har rapporterat om två olika förklaringar, då är det nog så att han har givit två olika förklaringar.
Jag gick uppfattningen att det åklagaren gick på extra om, var hur trosorna kunde följa med av, när han drog av strumpbyxorna, snarare än hur strumpbyxorna kunde åka av efter att repet blivit bundet. Men det kanske har varit frågor om bägge delar?
Det är lite svårt att följa ärendet eftersom vi vet att Madsen ljuger, ger lite olika versioner samt blandar ihop detaljer, och tidningarna inte rapporterar samma saker.
Men själv sitter jag nöjd med häktningen.
Läste lite om åklagarens slutord att de inte kan se annat än att Madsen dödat flickan, styckat henne för att sedan slänga henne överbord. Och därför önskar honom häktad för mord och griftefridsbrott. Domaren hade inget att säga om det. Jag har inte återgett ordagrant, men kontentan av vad han sa. Nu är det motivet som skall fram. Vilket jag misstänker att de flesta av oss har en teori om (våldtäkt).
Min teori om torson, där åklagaren menar att de hittat försvårande omständigheter på, tror jag att man sett att både vagina och anus blivit svårt sargade av Madsens "lekar". Men det är ju inget som kommit fram. Än.