Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-26, 09:47
  #25
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Jo du har en chans på en het kille.
Att ligga med, ja kanske. Men antagligen inte för en relation eller något djupare. Ledsamt? Ja för mig. Orättvist? Nej.

Detta har diskuterats i olika versioner överallt på forumet och det brukar koka ner till "tjejer är ytliga luder blablabla" snyft". Relationer, sex och kärlek är inte i sin essens något som går att fördela rättvist som någon slags procentenhet. Då försvinner egenbestämmandet och då försvinner också grunden för vad kärlek är.
Citera
2017-08-26, 10:01
  #26
Medlem
Om det går bevisa att en "ful människa" inte fått jobbet enkom pga sitt yttre, dvs diskriminerats
så borde man kunna få "rätt"
men ajg tror detta är oerhört svårt bevisa...av uppenbara skäl.

Allt övrigt handlar ju i stor tom andra människors rättigheter göra sina val, partnerskap ex.

Sen är ju inte "fulhet" någon fast och avskiljbar faktor utan handlar om tycke och smak.

Så rätt lite som går att göra i saken.
Citera
2017-08-26, 10:07
  #27
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datadorken
Jo, visst är det orättvist, men borde inte samhället ändå jobba för rättvisa? Eller menar du att vi skulle sagt samma sak till svarta på 1800-talet? "Livet är inte rättvist, slit på jävla neger."

Jag håller med! Nuförtiden finns det datorprogram som kan klassificera hur vackert ett ansikte är. Genomgångar av snygghetskvoten borde göras av facken och företag som bara har snyggingar anställda borde få böter i miljardklassen. Ett klassiskt exempel är flygbolag som bara anställer snygga kvinnor och sparkar dem när de blir fula.

Vi är inte där ännu, men vi kanske kommer dit i framtiden. Det är självklart att om en svart man har rätt till likabehandling då har även en ful kvinna det.
Citera
2017-08-26, 23:05
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Vi kan arbeta för att inte vara så ytliga ja, och behandla varandra väl. Men relationer är inte en rättighet eller något som går att göra rättvist på det sättet. Jag kan vara ledsen att jag inte har en chans på en het kille, men attraktion är inget man kan styra över.

Där slog du huvudet på spiken, för det är just i en sådan situation det känns bittert att inte vara snygg i allas ögon. När man helt enkelt inte attraherar den man själv attraheras så in i bomben av! Det är sådana ggr det är surt att inte vara 20 och fotomodell längre! När man brinner av önskan efter att vara en allmänt ansedd tiopoängare som få kan stå emot, och därmed inte heller Han! När man slås av insikten att han faktiskt kan tycka att man är både ful och helt oattraktiv. Och precis som du konstaterar; inget vi kan göra åt den saken. Det finns inte den typen av rättvisa i livet. Olycklig kärlek har inget vaccin.
Citera
2017-08-26, 23:34
  #29
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Att ligga med, ja kanske. Men antagligen inte för en relation eller något djupare. Ledsamt? Ja för mig. Orättvist? Nej.

Detta har diskuterats i olika versioner överallt på forumet och det brukar koka ner till "tjejer är ytliga luder blablabla" snyft". Relationer, sex och kärlek är inte i sin essens något som går att fördela rättvist som någon slags procentenhet. Då försvinner egenbestämmandet och då försvinner också grunden för vad kärlek är.
Du har nog rätt..
Ska gråta lite till
Citera
2017-08-27, 15:55
  #30
Medlem
Mooons avatar
Då tänker jag på den positiva kroppsaktivism som finns och som säger att man faktiskt duger som man är även om man är rund, mager, kort eller lång. Och vilken våg av kritik och rent av hat som detta möts av, ofta här på Fb och när kvinnor kritiseras.


Citat:
Ursprungligen postat av Datadorken
...Jo, visst är det orättvist, men borde inte samhället ändå jobba för rättvisa? Eller menar du att vi skulle sagt samma sak till svarta på 1800-talet? "Livet är inte rättvist, slit på jävla neger."
Citera
2017-08-28, 01:11
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Då tänker jag på den positiva kroppsaktivism som finns och som säger att man faktiskt duger som man är även om man är rund, mager, kort eller lång. Och vilken våg av kritik och rent av hat som detta möts av, ofta här på Fb och när kvinnor kritiseras.

Ja för när ömsesidig kärlek och naturlig attraktion uppstår spelar det faktiskt inte så stor roll om man ser ut efter någon särskild mall eller så. Kärleken ser längre än till ytan. Störst av allt är kärleken.
Citera
2017-08-28, 02:06
  #32
Medlem
dstructs avatar
Fula människor ska självklart ha samma rättigheter som alla andra, förutom när det gäller fallet Fredrik Virtanen. Där går gränsen.. så ful kan man inte vara det skadar oss andra.

Tror faktiskt mycket jämnar ut sig.. de som inte har utseendet kanske föds rika.. eller är duktiga musiker eller konstnärer osv. Sedan finns det ju de som har allting, men det kanske är karma? Bättre lycka i nästa liv.
Citera
2017-08-31, 09:38
  #33
Medlem
emma68s avatar
Som en medelålders kvinna med ofördelaktigt utseende är jag helt värdelös på männens sexmarknad men det skiter jag i. Jag är ingen hora som behöver sälja mitt sex för levebröd. Män är svin som bara tänker på utseende och sex. Jag klarar mej bra utan deras välsignelse!
Citera
2017-09-04, 09:13
  #34
Medlem
emma68s avatar
Vårt samhälle styrs av män och en kvinnas värde sätts baserat på hennes utseende och villighet att utföra sexuella aktiviteter. Jag är ingen vacker kvinna och jag vägrar att vara en hora för män så mitt värde i samhället är så lågt det kan bli i männens ögon. Ursäkta, skrev jag männen, jag menade svinen...
Citera
2017-09-05, 22:52
  #35
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datadorken
Är det inte ganska uppenbart att fula personer har det svårare än andra att göra karriär, skaffa partner, knyta nya kontakter och få anställning, tillsammans med mycket mer?
Samtidigt blir fula personer alldeles för ofta också bemötta på ett otrevligt sätt.

Varje land har sin definition av vem som är ful. Här i Sverige är det män med turkiskt, arabiskt och sydländskt utseende som anses vara fula. Vi tycker däremot att afrikanska män är snygga, och det skiljer oss från många andra västländer.
Citera
2017-09-07, 08:49
  #36
Medlem
emma68s avatar
Ok, jag är snart 50, mina tuttar hänger till midjan. Jag är ca 20kg överviktig. Inte speciellt vacker i ansiktet. Vart kan jag flytta för att bli vacker?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback