2017-09-07, 03:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Ja den bilen kanske är intressant om det nu var samma dag, vecka , månad eller år som vittnesobservationerna gjordes?. För var det inte i år 2017 detta nya vittne trädde fram ?

Tack! det var inte svårt att tolka det spydiga svaret.

Den ljusa bilen med rails som sågs stå parkerad inne på cykelvägen intill Ekuddenvägen vid 03:30 var alltså KM's bil och det är den som vi nu kommer att rikta in oss på.
Citera
2017-09-07, 03:29
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag vet faktiskt inte vad GW fått den tiden ifrån och den är inte särskilt trolig. Det motsäger vad som sagts i annan media som efterlyst, P4-Skaraborg, vad polismästaren Jevin sagt som jobbat med det i 25år. Då skulle även tidsangivelsen för Hanna vittnet och de båda vittnena vid hälristningsvägen vara felaktiga. Att tre vittnen ska ha fel på tidsangivelse som annars verkar stämma med händelseförloppet.. då skulle alltså inte den vita bilen ha med mordet att göra. Nja där har nog GW gjort en pudel

Men det kan ju vara så att man från Polisens sida, medvetet har tummat lite på sanningen och i den "offentliga versionen" förskjutit händelseförloppet med ca. 30 min. Dessa uppgifter har sedan hängt med i media genom årens lopp. LGWP själv har givetvis alltid haft tillgång till dom korrekta uppgifterna vilka han senare valde att ta med när han gjorde sitt eget program Veckans Brott. Det finns ingen annan rimlig eller logisk förklaring på denna tidsförskjutning. Såvida LGWP inte råkade säga fel i sändning av en ren slump förstås...

Nej tidsangivelserna för "Hanna" och killarna på Hälristningsvägen är inte alls felaktiga, dom stämmer MEN, skillnaden är att med LGWP uppgift som utgångspunkt: dvs. att HA lämnade torget vid 02:30 så innebär det att ingen av dessa iakttagelser hade med mordet att göra. Killarna på Hällristningsvägen bevittnade förmodligen bara en vanlig buskörning vid 02:30-02:45, inget konstigt med det och "Hanna" hörde något helt annat. Helena's mördare anlände först till platsen strax före 03:30 i den ljusa bilen med rails som han parkerade inne på cykelvägen intill Ekuddenvägen. Vid denna tidpunkt var "Hanna" och killarna borta för länge sen.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-07 kl. 03:56.
Citera
2017-09-07, 04:08
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Hej.

Fortfarande ingen som kan lägga ut bild på KM från en skolkatalog e dyl.
Borde inte vara ett problem att få fram ett kan jag tycka om nu han existerar.

Inte ett ljud om honom har framkommit till mina öron sedan hans namn nämndes, ingenting!

//lugnås.

Intressant ,då jag uppfattar dig som mycket seriös och trovärdig!
Citera
2017-09-07, 05:28
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Jag tillhör visserligen dem som håller starkt fast på KM som pilot och dissar twiggy en del. MEN: jag råkar veta att du MR känner KM rätt väl. Varför ljuger du om det? Ljuger du om något mer? När du ändå spelar sanningens främste företrädare så är det kanske lika bra att lägga fram allt.

Dags att reda ut en av många lögner från M.R kanske...
Citera
2017-09-07, 06:37
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Men det kan ju vara så att man från Polisens sida, medvetet har tummat lite på sanningen och i den "offentliga versionen" förskjutit händelseförloppet med ca. 30 min. Dessa uppgifter har sedan hängt med i media genom årens lopp. LGWP själv har givetvis alltid haft tillgång till dom korrekta uppgifterna vilka han senare valde att ta med när han gjorde sitt eget program Veckans Brott. Det finns ingen annan rimlig eller logisk förklaring på denna tidsförskjutning. Såvida LGWP inte råkade säga fel i sändning av en ren slump förstås...

Nej tidsangivelserna för "Hanna" och killarna på Hälristningsvägen är inte alls felaktiga, dom stämmer MEN, skillnaden är att med LGWP uppgift som utgångspunkt: dvs. att HA lämnade torget vid 02:30 så innebär det att ingen av dessa iakttagelser hade med mordet att göra. Killarna på Hällristningsvägen bevittnade förmodligen bara en vanlig buskörning vid 02:30-02:45, inget konstigt med det och "Hanna" hörde något helt annat. Helena's mördare anlände först till platsen strax före 03:30 i den ljusa bilen med rails som han parkerade inne på cykelvägen intill Ekuddenvägen. Vid denna tidpunkt var "Hanna" och killarna borta för länge sen.

Fler vittnen borde sett ifall Helena var på torget 0230 tycker jag, så tror LGWP bara råkade säga fel. (Någon som läser tråden kanske kan fråga honom?)
Möjligheten finns att både bilen killarna på Hällristningsvägen såg, och bilen med rails har med försvinnandet att göra såtillvida det var flera gärningsmän inblandade, att då någon av dom återvände en sista gång för att städa bort det sista.
Citera
2017-09-07, 08:55
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Är det någon som kollat upp vilka hyresgäster Stath hade Juni -92?

Har funderat på att Helena , trots att det var en fin sommarnatt då Mariestad bubblar över av folk efter Staths stängning, lyckades ta sig ganska obekräftat förbi.

Jag vet att brovittnet finns men också att Jenven i tv uttalat sig om att det vittnet var osäkert., så....

Helena kanske inte alls lämnade Stath.
Eller fick skjuts från Stath.
Kanske fanns gärningsmannen nära men ej på disco.

Därav min fråga. Bodde där några trådkändisar?
Stor risk att de var bekanta med Helena som själv bott där tillsammns med Ulrika.

Kanske *Skatteverket* kan kolla upp det?

Skulle vilja att de som säger sig veta till 100% att KM är Pilot berättar
hur de vet det så vi andra också kan få den faktan och det slipper läggas
mer energi på just vem som är Pilot . Pudelfrillan tex, som jag frågat innan?

Pilot behöver ej vara GM, inte ensam heller.
Citera
2017-09-07, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Kanske *Skatteverket* kan kolla upp det?

Skulle vilja att de som säger sig veta till 100% att KM är Pilot berättar
hur de vet det så vi andra också kan få den faktan och det slipper läggas
mer energi på just vem som är Pilot . Pudelfrillan tex, som jag frågat innan?

Pilot behöver ej vara GM, inte ensam heller.

Vi har väl ändå sagt så mycket som går? Se mina tidigare inlägg om var i kedjan källorna är.
Citera
2017-09-07, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMora

"Vad är ditt syfte med att sitta här som närstående och "läcka" när andra närstående valt att vara tysta?"
Är det en bättre formulering Freija?

För oss som inte har någon anknytning till Mariestad kan det hjälpa att få en beskrivning av hur vissa personer upplevdes då.
Självklart kan uppfattningen av personligheter skilja sej åt, beroende på vem man frågar.
Frejas beskrivning om hur tex PR kunde uppfatttas var en bra förklaring på varför många tänkte på honom som misstänkt.
När det gäller BW så förvånas jag över att den hårfina meningsskiljaktigheten ang hans sprallighet och svårt att stå still vid samtal, triggade dej till anmärkning. Dessa uttryck förstärks vid bruk av alkohol och annat...även beroende på sinnesstämning.
MissMora vad syftade du på att du inte riktigt kunde tolka BWs engagemang vid skallgångarna?
Citera
2017-09-07, 10:23
Medlem
Citat:
Ja den bilen kanske är intressant om det nu var samma dag, vecka , månad eller år som vittnesobservationerna gjordes?. För var det inte i år 2017 detta nya vittne trädde fram ?

Rättelse; Vittnesuppgiften som publicerades i Expressen i år 20 Juni där vittnet ”Carina”gjort en iakttagelse 03:30 av en av bil (brun-metallic, kombi, tonade rutor, svarta takrelingar) stå parkerad på cykelvägen (närmast vikingavägen) efter att hon och en bekant var påväg hem efter en grillfest. Dessa observationer redogjordes redan när polisen knackade på dörren hemma hos Carina som bodde vid ekudden; alltså ingen uppgift som framkommit på senare tid, fel av mig. Så den är givetvis intressant och förmodligen samma bil som den killarna på Hällristningsvägen ser 02:30 som med största sannolikhet fraktat kroppen eftersom ringarna å annat hittades vid lekplatsen.
Citera
2017-09-07, 11:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Rättelse; Vittnesuppgiften som publicerades i Expressen i år 20 Juni där vittnet ”Carina”gjort en iakttagelse 03:30 av en av bil (brun-metallic, kombi, tonade rutor, svarta takrelingar) stå parkerad på cykelvägen (närmast vikingavägen) efter att hon och en bekant var påväg hem efter en grillfest. Dessa observationer redogjordes redan när polisen knackade på dörren hemma hos Carina som bodde vid ekudden; alltså ingen uppgift som framkommit på senare tid, fel av mig. Så den är givetvis intressant och förmodligen samma bil som den killarna på Hällristningsvägen ser 02:30 som med största sannolikhet fraktat kroppen eftersom ringarna å annat hittades vid lekplatsen.

Rättelse: Fel, bilen var VIT.

Citat ur Expressen: Lars Johansson chef över avdelningen för grova brott i Skaraborg, bekräftar Carinas berättelse.

– Vi hörde henne väldigt mycket under den här tiden men då beskrev hon färgen som brun-metallic. Men vi får ta och prata med henne igen.

Men Carina Karlsson är säker på sin sak.

Den var vit.

http://www.expressen.se/gt/carina-sag-mystisk-bil-natten-helena-forsvann/
Citera
2017-09-07, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja men det räckte tydligen med tanke på att PR numera är avskriven.

KM däremot blev i år 2017 delgiven misstanke om mord på Helena, och är i motsats till PR både högaktuell och högintressant.

Men var det rätt?
Citera
2017-09-07, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Och Jenvén säger att Helena hade bestämt sig vid cirka 02:00 att bege sig hemåt, vilket också berättarröster säger i "Veckans brott" (börjar vid 15:00 på https://www.youtube.com/watch?v=TkHe3MU9vHg). Vem har då rätt? Jenvén eller GW? Vi vet att bland de sista personerna som såg Helena var NP samt att BW pratade med Helena. En till som var en av de sista att prata med henne var KP. Inget anmärkningsvärt framkom där mer än att hon var på bra humör men lite trött och skulle gå hem.

Men om Helena var kvar på torget ända fram till 02:30 borde det finnas en drös med personer som såg henne/pratade med henne och som vi inte känner till. Problemet med GW:s åsikt är att han i förbifarten nämner att Helena kan ha gått hem, men att han ändå landar i att Helena fick skjuts hem från torget, vilket han motiverar med att säga att det finns en bil med i händelsen. Problemet blir då att om GW mer tror på skjuts hem så faller också "brovittnet", som Jenvén dessutom påpekar är mycket osäkert. Och mot allt detta står då Skövde-polisens åsikt att Helena visst sågs på bron med en man med pilotglasögon.

Så vad har vi? Tre kockar med varsin soppa, eller?

Så är det. Till det ska läggas lojaliteter och prestige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in