Citat:
Ursprungligen postat av
lobotomist
Det är tungt att leva med vetskapen, det är psykiskt påfrestande att veta sanningen, förr eller senare kommer man till den punkten i livet att man funderar på att rannsaka sitt samvete. när man är ung och vild händer en olycka i all hast utan en tanke på konsekvenser, paniken skapar monster man inte trodde fans, beräknande manipulerande och känslokallt. Tyvärr måste man leva med detta monster resterande del av livet, hur kan man pressa undan monstret och leva som normal??
Det går inte, man andas och lever monstret både dag och natt, nätterna är värst.
En bikt är kanske bättre än ett framträdande, Flashback är inte den bästa biktstolen men kanske den enklaste. Om modet inte sviker kanske jag kontaktar berörd myndighet. under tiden fortsätter jag följa era märkliga fantasimonster och alla liv ni förstör med era skvallerkärrings teorier. framför man bil onykter på cykelbana så väntar man inte på polisen när man är inblandad i en olycka och bar 20 år.
tolka det som ni vill men detta är min story och jag letar efter modet att göra den offentlig.
Citat:
Ursprungligen postat av
lobotomist
kanske ger jag mer senare, men nu kan jag bara säga att en dikes brunn utmed 46:an efter timmersdala korset är lämpligt ställe att titta.
tolka det hur ni vill, tro det eller inte men jag bryr mig inte mycket vad ni tänker. kanske viktigare att göra ett avslut.
ps
det var en vit Lancia
som numera är skrotad sedan många år tillbaka
Hur var det ? Har man kollat upp detta ? Kan inte riktigt släppa det.
Den enklaste förklaringen hade onekligen varit att Helena blev påkörd av ett misstag.
Jag har försökt få ihop ett sådant scenario med fakta och de vittnesobservationer som finns. Hanna vittnet har jag tidigare varit skeptisk till men styrker faktiskt ett sådant scenario och jag tänker att det skulle kunna ha gått till ungefär såhär:
Kl är ca: 02:15 och minst 3 personer kanske onyktra (ett par och en till) sitter i en bil (vit lancia?) och råkar köra på HA när hon i nattmörkret skulle ta sig över ekuddenvägen för att sedan fortsätt hem genom skogsstigen i kohagen (ja ungefär där det finns bromsspår idag).
Alla rusar ut i panik; kvinnan "illskriker" och de två männen börjar tjafsa om vad det ska göra, tänk om polisen kommer, HA är förmodligen död och någon skriker "faaan".
Ekuddenvägen är trafikerad och någon kan komma när som helst, männen bär därför in kroppen en bit in på skogsstigen; kvinnan skriker då "Nej så får ni inte göra" "neej" "neej".
Det har nu gått ca: 10min och de skyndar sig in i bilen igen kvinnan gråter fortfarande högt och förtvivlat men allt blir tyst när bildörren slås igen (vittnet Hanna är då påväg hem efter sin hundpromen kl är kanske 02:25)
De avvaktar med att starta bilen eftersom de fortfarande diskuterar om vad de ska göra; ska smita från platsen eller inte. Flera vet kanske att dem varit där och kört med bilen och när HA hittas så konstaterar polisen att hon blivit påkörd och då kommer dem ändå kanske bli kopplade till brottet. Man beslutar då att kroppen måste gömmas och eftersom ekuddenvägen är hårt trafikerad åker man därför runt (nu är vittnet Hanna redan hemma kl är ca: 02:30) och ned på cykelvägen, man åker förbi killarna som sitter i sin bil på hällristningsvägen och svänger sedan vänster in på lekplatsen och åker så långt in man kan. De två männen springer in för att hämta HA som ligger kanske ca 20m från ekuddenvägen in på stigen när de börjar släpa kroppen åker skorna av och någon av dem slänger in dem i skogen. Efter att ha släpat kroppen kanske ca 80meter längst skogsstigen viker de nu av genom skogen mot lekplatsen (ca 20meter) där bilen är parkerad. När man väl där försöker lyfta upp kroppen i bilen råkar ryggsäcken som är öppen vändas upp och ner och ringar, serat, tuggumi, halstablett å annat åker ur. Bilen åker sedan där ifrån samma väg tillbaka och observeras av killarna på hällristningsvägen igen ca:10 min senare.
Ett troligt scenario ? Långsökt ? Ja jo det hade ju varit enklare att smita eller bara lyfta in kroppen i bilen från första början men vem vet hur man reagerar i en panik situation ?
Dock finns en detalj i detta scenario jag inte får ihop; Vittnet Hanna borde vell ha hört en bil tvärnita? och att Hanna själv sagt att hon är säker på att det var Helenas röst hon hörde skrika. (dock kan det första "illskrik" hon hört vara Helenas innan hon träffats av bilen.)
Ja nä jag vet inte... Och så har vi en man med pilotglasögon som delgivits misstanke om mord på sannolika skäl; där lägsta rubricering för mord är att GM varit medveten om att sitt handlande har kunnat få dödlig utgång... Ja vad mer har polisen på denna man mer än att han kanske gick med Helena på marieholmsbron, det hade ju varit väldigt intressant att få fram, hoppas dna:t får en träff!