2017-09-05, 17:10
Medlem
Har en fundering om mannen med vita shorts som eventuellt har siktats i färd med att parkera en vit bil på sjukhusparkeringen vid 04-tiden. Om denna uppgift stämmer och om detta är gärningsman (eller medhjälpare), så hade han inte direkt bråttom att lämna centrala M-stad, eftersom han satte av mot Lockerud. Han bör antingen bo i det området eller känna någon som bor där. En utböling bör ha tagit sig därifrån illa kvickt. Vet någon om denna uppgift är bekräftad eller är det bara en spekulation? Vet att det skrivits en hel del om detta, men det var ett par hundra sidor sen, har jag för mig..
Citera
2017-09-05, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Hej!
Hur länge jag kände Helena har faktiskt ingen betydelse eller hjälp av utredningen här i tråden.

Jag har lärt mig av mina misstag bak i tråden att inte röra till det..
När man vill vara anonym och folk ställer frågor mest av nyfikenhet gissar jag..
För det kan ju absolut inte ha någon nytta i utredningen här på tråden om jag kände Helena från att vi var tre år !
.. eller till exempel kände henne de 3,4 eller fem sista åren i livet.

Jag hjälper gärna till med frågor som jag får och kan hjälpa fallet framåt
Mvh F

Har en frågor hoppas få svar på..
Det handlar om BW som du kände. Syftet är inte att dra bort fokus från KM, tvärt om..
Ibland måste man få en sak bekräftad för att styrka en annan.

Jag undrar om BWs frisyr under senare 90 tal eller tidigare.
Kan han någon gång haft längre lugg som slängdes åt sidan?
Pratade han fort och mycket och svårt att stå still när man samtalade?
Har han jobbat på extra på sjukhuset någon gång?
Påminde BW och TS om varandra någon gång?
Citera
2017-09-05, 17:16
Medlem
Tack Dimension-skugga! Nu har jag läst den här tråden sen i juli och det e mer tjafs än info som läggs ut.

Varför skrivs det inget om det här i media / Mariestads tidning när man nyligen haft en man anhållen?

När jag läst här under snart 2 månader så är det ganska tydligt att det finns folk som vet mer än dom talar om. Så varför tar inte polisen hjälp av media? Upp med det på tapeten. Få folk att öppna käften!
Citera
2017-09-05, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Har en frågor hoppas få svar på..
Det handlar om BW som du kände. Syftet är inte att dra bort fokus från KM, tvärt om..
Ibland måste man få en sak bekräftad för att styrka en annan.

Jag undrar om BWs frisyr under senare 90 tal eller tidigare.
Kan han någon gång haft längre lugg som slängdes åt sidan?
Pratade han fort och mycket och svårt att stå still när man samtalade?
Har han jobbat på extra på sjukhuset någon gång?
Påminde BW och TS om varandra någon gång?

Tror inte att han hade en sådan frisyr I alla fall inte 92!! Mycket möjligt att han hade det senare kanske på senare nittiotal!
Ja han pratade fort hade svårt för att stå stilla när man samtalade.
Vet inte om han har jobbat extra på sjukhuset men jag tror inte det! Jag tror att han jobbade på K fors däremot så vet jag inte om de umgicks men det är kände i alla fall varandra .
Skulle säga att de inte gjorde det om man stod precis framför dom!! Annars Ungefair samma Höjd och kroppsbyggnad vad jag kommer ihåg .
Däremot om man skulle se dom på håll och det var mörkt ute till exempel så skulle man kunna ta fel. Det Är min uppfattning
Citera
2017-09-05, 17:33
Medlem
lugnåss avatar
Hej.

Fortfarande ingen som kan lägga ut bild på KM från en skolkatalog e dyl.
Borde inte vara ett problem att få fram ett kan jag tycka om nu han existerar.

Inte ett ljud om honom har framkommit till mina öron sedan hans namn nämndes, ingenting!

//lugnås.
Citera
2017-09-05, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meriksson85
Tack Dimension-skugga! Nu har jag läst den här tråden sen i juli och det e mer tjafs än info som läggs ut.

Varför skrivs det inget om det här i media / Mariestads tidning när man nyligen haft en man anhållen?

När jag läst här under snart 2 månader så är det ganska tydligt att det finns folk som vet mer än dom talar om. Så varför tar inte polisen hjälp av media? Upp med det på tapeten. Få folk att öppna käften!

Ja så mycket media som möjligt!! Det vore också väldigt bra med en rekonstruktionsnatt på Statt kanske vad vet jag!!
Citera
2017-09-05, 17:56
Medlem
Citat:
Tror inte att han hade en sådan frisyr I alla fall inte 92!! Mycket möjligt att han hade det senare kanske på senare nittiotal!
Vet inte om han har jobbat extra på sjukhuset men jag tror inte det! Jag tror att han jobbade på K fors däremot så vet jag inte om de umgicks men det är kände i alla fall varandra .
Skulle säga att de inte gjorde det om man stod precis framför dom!! Annars Ungefair samma Höjd och kroppsbyggnad vad jag kommer ihåg .
Däremot om man skulle se dom på håll och det var mörkt ute till exempel så skulle man kunna ta fel. Det Är min uppfattning
Minns du verkligen BW så?
Jag minns motsatsen, oavsett att det nu råkade vara du som sade det.
Vill bara påpeka det och undrar om fler känner till BW här?

Gällande våra meningsskiljaktigheter Freija, jag lägger gärna det åt sidan, vi är på samma sida. Som du sade, man kan vara av olika åsikt och ännu så har vi inte några rätt eller fel här....
Man kan även uppleva människor olika.
Vad jag funderade över var din trovärdighet, vilket ju inte är något av ondo på en sight som denna.
Du har säkert undrat över min med.
Citera
2017-09-05, 18:00
Medlem
Stryknings avatar
Citat:

Det där stämmer INTE. Din trovärdighet är härmed noll. Sorry.
Citera
2017-09-05, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMora
Minns du verkligen BW så?
Jag minns motsatsen, oavsett att det nu råkade vara du som sade det.
Vill bara påpeka det och undrar om fler känner till BW här?

Gällande våra meningsskiljaktigheter Freija, jag lägger gärna det åt sidan, vi är på samma sida. Som du sade, man kan vara av olika åsikt och ännu så har vi inte några rätt eller fel här....
Man kan även uppleva människor olika.
Vad jag funderade över var din trovärdighet, vilket ju inte är något av ondo på en sight som denna.
Du har säkert undrat över min med.

Intressant, om du skulle svara på frågorna jag ställde till Freija hur skulle svaren se ut?
Hur menar du med motsatsen, förklara gärna.
Citera
2017-09-05, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Det där stämmer INTE. Din trovärdighet är härmed noll. Sorry.

Skulle vara tacksam om även du svarade på frågorna om BW...
Citera
2017-09-05, 18:07
Medlem
Citat:

Tack! Upplever ditt svar som uppriktigt och ärligt.
Citera
2017-09-05, 18:12
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Skulle vara tacksam om även du svarade på frågorna om BW...

OK
Frisyren du talar om känner jag inte igen på honom.
Han var cool. INTE den nervösa typen alls.
Vet inte om han jobbat på sjukhuset. Möjligt eftersom han hade nån sorts vårdutbildning har jag för mig.
Känner inte till TS överhuvudtaget.

Vad är din egen uppfattning om BW?
Senast redigerad av Strykning 2017-09-05 kl. 18:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in