2017-09-06, 20:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vem säger att dom var på då han band benen? Om man bökar och släpar och lyfter en död kropp åker nog mycket av i klädväg, så att såna snabba slutsatser som du tar är liksom totalt ointressant för polisen eftersom dom vet att det inte är något av vikt.

Tvärtom så är det ofta detaljer den arten som ofta blir nyckeln till lösningen, och det vet polisen bättre än någon annan. I detta fallet, t.ex. så kan det handla om att PM vid olika tillfällen gett olika beskrivningar av hur strumpbyxorna åkte av, och varför. Det var helt säkert inte utan anledning som de frågade om just den detaljen i häktningsförhandlingen. Om medierapporteringen stämmer i detaljerna, så har han där emotsagt sig själv. Vilket då visar att det han säger inte stämmer.
Citera
2017-09-06, 20:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Eller så använder han en tjugo kilos plåtbit, som han också lär ha gott om i sin verkstad. VIll han tynga ned någonting bör han inte dela upp det i en massa små saker, saker som kanske inte ens är något vidare tunga (var rören tex tunna aluminiumrör? Då väger de nästan ingenting). En plåtbit är liten men massiv, och därmed tung, och lätt att spänna fast i torson med hjälp av spännremmar.

Precis tvärtom, en 20kg plåtbit är otymplig att transportera och särskilt att få ner och upp genom luckorna i ubåten, och inte alls lika lätt att spänna fast säkert på en kropp/torso. Fundera på vilket som är enklast att ta på sig, och få att sitta fast, ett viktbälte eller en dykartub. Jag är dykare, så jag vet. Jag måste säga att sättet att fästa vikterna på kroppen förefaller utmärkt och känns väldigt väl genomtänkt. Det kan så klart ha varit en tillfällighet, men det börjar bli många tillfälligheter som sammanträffar, lite för många.
Citera
2017-09-06, 21:00
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Tvärtom så är det ofta detaljer den arten som ofta blir nyckeln till lösningen, och det vet polisen bättre än någon annan. I detta fallet, t.ex. så kan det handla om att PM vid olika tillfällen gett olika beskrivningar av hur strumpbyxorna åkte av, och varför. Det var helt säkert inte utan anledning som de frågade om just den detaljen i häktningsförhandlingen. Om medierapporteringen stämmer i detaljerna, så har han där emotsagt sig själv. Vilket då visar att det han säger inte stämmer.

Kan du länka in förhandlingen och den text där det framgår att strumpbyxorna åker av fast benen är bundna. Det går bra med vilken blaska som helst som rapporterat om detta.
Citera
2017-09-06, 21:01
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Den klarade bara två knop under vattnet. Med den hastigheten kommer du inte långt. Och ganska enkelt att prediktera möjliga router. Som jag sa så finns det teknik att spana med. Hur tror du dom hittade ubåtar under andra världskriget? Redan då fanns det mycket effektiva metoder att lokalisera ubåtar och bekämpa dom. Du borde läsa på lite innan du börjar tjäbbla..
Tre knop någonting var det väl, som hyfsad promenadtakt.

Det var redan under första världskriget som britterna utvecklade den första aktiva sonaren för att jaga ubåtar med. ASDIC hette den och det kan väl inte uttalas på annat sätt än ass dick vilket kanske kan passa bra bland PM:s sexuella specialiteter. Undrar om brittiska amiralitetet tänkte på det när de döpte sin sonar för 100 år sedan?
Citera
2017-09-06, 21:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Vem säger att dom var på då han band benen? Om man bökar och släpar och lyfter en död kropp åker nog mycket av i klädväg, så att såna snabba slutsatser som du tar är liksom totalt ointressant för polisen eftersom dom vet att det inte är något av vikt.

Din förmåga att läsa mellan raderna ligger på den intellektuella botten.

Jag vet inte om någon har sagt att trosorna var på när PM band benen, och det är själva poängen med min frågeställning. Det går knappast att förklara hur trosorna kunde åka av när benen var bundna, det talar för att trosorna var av när benen bands, och det talar i sin tur för att något av sexuell karaktär har förekommit.

Dessutom så kan man fundera på varför trosorna fanns kvar i ubåten, PM har haft tid och möjlighet att dumpa dem. Kan tala för att PM tog en trofé att snusa på i takt med att han tillfredsställde sig själv, kanske det han höll på med de sista timmarna innan han hittades.
Citera
2017-09-06, 21:05
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Din förmåga att läsa mellan raderna ligger på den intellektuella botten.

Jag vet inte om någon har sagt att trosorna var på när PM band benen, och det är själva poängen med min frågeställning. Det går knappast att förklara hur trosorna kunde åka av när benen var bundna, det talar för att trosorna var av när benen bands, och det talar i sin tur för att något av sexuell karaktär har förekommit.

Dessutom så kan man fundera på varför trosorna fanns kvar i ubåten, PM har haft tid och möjlighet att dumpa dem. Kan tala för att PM tog en trofé att snusa på i takt med att han tillfredsställde sig själv, kanske det han höll på med de sista timmarna innan han hittades.

Du menar säkert att jag kom på dig med att dra förhastade slutsatser av saker som inte riktigt framgått i den här utredningen ännu. Så om du ägnar dig åt att tänka igenom saker först så vore det ju fint istället för att dra slutsatser som är så pass vaga. Länka gärna in detaljerat händelseförlopp från dödsfallet till dumpningen av KW, och kläderna med fynd som gjordes.
Citera
2017-09-06, 21:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Kan du länka in förhandlingen och den text där det framgår att strumpbyxorna åker av fast benen är bundna. Det går bra med vilken blaska som helst som rapporterat om detta.

Så som du framför det har jag aldrig beskrivit det hela, men det jag har beskrivit framkom vid GP's liverapportering av den senaste häktningsförhandlingen, som inleddes med en uppläsning av vad som sagts vid den första. Och då framkom dessa detaljer. Så kolla www.gp.se och texten i deras live-rapportering, ändå från början. Där finns det.
Citera
2017-09-06, 21:08
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Så som du framför det har jag aldrig beskrivit det hela, men det jag har beskrivit framkom vid GP's liverapportering av den senaste häktningsförhandlingen, som inleddes med en uppläsning av vad som sagts vid den första. Och då framkom dessa detaljer. Så kolla www.gp.se och texten i deras live-rapportering, ändå från början. Där finns det.

Citat:
Det var helt säkert inte utan anledning som de frågade om just den detaljen i häktningsförhandlingen. Om medierapporteringen stämmer i detaljerna, så har han där emotsagt sig själv. Vilket då visar att det han säger inte stämmer.

Det är framsidan på GP så jag bad om text länk till strumpbyxorna som då skulle åkt av då benen var bundna. Försök gärna igen.
Citera
2017-09-06, 21:10
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Precis tvärtom, en 20kg plåtbit är otymplig att transportera och särskilt att få ner och upp genom luckorna i ubåten, och inte alls lika lätt att spänna fast säkert på en kropp/torso. Fundera på vilket som är enklast att ta på sig, och få att sitta fast, ett viktbälte eller en dykartub. Jag är dykare, så jag vet. Jag måste säga att sättet att fästa vikterna på kroppen förefaller utmärkt och känns väldigt väl genomtänkt. Det kan så klart ha varit en tillfällighet, men det börjar bli många tillfälligheter som sammanträffar, lite för många.

En 20 kg plåtbit är mycket mindre än du tror, inga problem att få med sig. Det du talade om tidigare var inte ett "viktbälte", utan en hög med rörstumpar. Återigen, rör är inte bra för vikter, då de, speciellt om de är tunna, till mestadels består av luft. Om han dessutom lite halv-improviserat skall spänna fast en massa av dessa små rörstumpar på hennes torso så är risken stor att många av dem lossnar, helt enkelt för att de är så små (65 mm sade du). En plåtskiva däremot skulle gå utmärkt att spänna fast på ett säkert sätt så att den sitter.

Ett riktigt viktbälte däremot vore självklart ännu bättre, men nu hade han ju uppenbarligen inte det.

Hur som helst, plåtbiten var ett exempel .Jag är övertygad om att om han planerade det här i förväg, så kunde han hitta på någonting bättre att ta med sig ifrån sin verkstad i syfte att tynga ned henne.
Citera
2017-09-06, 21:10
Medlem
Citat:
Det kanske var planlagt redan från början, det är ett stort PR-trick för att gå till historieböckerna som Danmarks mysterium?
Kanske långsökt, men vissa psykopater vill ju bli kända för deras hemskheter efter döden.
Och det värsta är, det är PM alla kommer minnas, inte KW.

Tycker ändå det är mindre sannolikt att PM planerade detta från början. Då finns det väl smartare sätt att ta livet av folk än att ta ut dem på en ubåt och eventuellt lämna blodspår på ubåten etc? Visst, det kan vara möjligt, men jag håller det för mindre sannolikt. Rörbitarna kan han ha kapat i ubåten också.

Antingen fick hon luckan i huvudet eller så uppstod ett bråk i båten. Låter mer sannolikt.

Det behövs mer underlag. Det borde inte vara omöjligt att hitta sperma i torson om det nu var någon form av våldtäkt. Hittar de huvudet, även om det bara är ben kvar, så borde någon form av krossmärken kunna identifieras. Dock en liten intressant detalj att PM berättade att KW hade kramper när hon låg på golvet efter att hon fått luckan i huvudet, det låter som en trovärdig detalj man kanske inte skulle hitta på. (Något han givetvis kan ha hittat på dock.)

Att trosor och strumbyxor inte är på är också misstänksamt, men räcker inte för fällande dom. Han kanske tog av dem från den styckade kroppen för att minska flytförmågan eller liknande. Att han styckat kroppen är väldigt sannolikt.

Kotförskjutningar som någon talade om kan kanske finnas, speciellt i nacken. De kanske borde pröva om det är trovärdigt att man kan halka och komma åt luckan? Om den nu väger 70 kg. Hur halt är det där uppe? Pröva med saltvatten och PM:s skor, testa. Kan man välta luckan?
Citera
2017-09-06, 21:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Du menar säkert att jag kom på dig med att dra förhastade slutsatser av saker som inte riktigt framgått i den här utredningen ännu. Så om du ägnar dig åt att tänka igenom saker först så vore det ju fint istället för att dra slutsatser som är så pass vaga. Länka gärna in detaljerat händelseförlopp från dödsfallet till dumpningen av KW, och kläderna med fynd som gjordes.

Jag drar inga förhastade slutsatser.

Det är ett faktum att trosorna inte kan åka av om benen är bundna. PM kan inte förklara hur det kan gå till, inte ens kvinnor kan förklara det även om PM inför en häktningsdomstol försöker att inbilla sig det.

Poängen med min frågeställning är att PM har skitit i det blå skåpet, målat in sig i ett hörn. Han kan kan komma dragandes med vilka förklaringar han vill, dock så måste allt han säger vara rimligt, PM kan begå brott och skicka skrot ut i Östersjön men aldrig bryta mot fysikens lagar.
Citera
2017-09-06, 21:13
Medlem
Citat:
Det är framsidan på GP så jag bad om text länk till strumpbyxorna som då skulle åkt av då benen var bundna. Försök gärna igen.
Googla ekstrabladet live madsen. Då kommer du till dansk liverapportering. Läs noga. Jag hade börjat runt 15.00 om jag var du. De håller på ytterligare ett par timmar. Så ha tålamod och läs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in