Citat:
Ursprungligen postat av
cellplast
Det upplägg du har motsvarar indirekt att det är fritt fram för mig att gå ut och våldta godtycklig flicka som har kort-kort eller är full - eftersom ju flickorna har sig själva att skylla och indirekt ber om det.
Men, vad är detta för jäkla argument?
Det är väl ingen som har sagt att det är fritt fram att våldta korkade fruntimmer som inte har sunt förnuft nog at t.ex. inte gå igenom en mörk park mitt i natten ensam?
Poängen är att man bör vidta säkerhetsåtgärder, i synnerhet som kvinna.
Bara för att man tycker att KW var något naiv som ensam åkte U-båt med en minst sagt underligt man som hon inte kände, så betyder det verkligen inte att man per automatik tycker att Madsen hade rätt att
mörda henne! Snacka om halmgubbe.
KW verkar i mina ögon vara en typisk feminist som arbetat inom media och umgås i dessa märkliga kretsar. Godhetsknarkare deluxe. Hennes utomlandsvistelser ger jag inte mycket för. Människor som Kim tenderar att umgås inom sin lilla klick med likasinnat vänsterskräp världen över. Speciellt när man har tillgång till nätet var man än är.
Jag tycker att hon var oerhört blåögd och naiv som själv gick ner i U-båten med Madsen.
Kunde hon förvänta sig att bli mördad och styckad? Absolut inte!
Däremot hade en enkel försiktighetsåtgärd som att ha fotograf med sig räddat livet på henne.
Som kvinna (och man) måste man applicera sunt förnuft och inte bara tro det bästa om alla.
Jag skiter i att KW står för allt jag avskyr,
ingen förtjänar detta hemska öde.
Ni kan väl sluta hacka på alla som kritiserar KW. Det finns fog att ifrågasätta hennes agerande, även om hon är död.
Kritik betyder verkligen inte att man skuldbelägger henne.
Däremot kanske man hoppas att unga kvinnor någon gång lär sig att inte umgås på tu man hand med främmande män. Speciellt inte i ubåtar under vatten...