2017-09-06, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han blev ju bara irriterad när åklagaren ställde frågan: vem har styckat kroppen om inte du? Svaret blev ungefär: Ta in fakta, jag begravde henne hel. Nån teori vägrade han lägga fram.
Ganska modigt att sitta och vara så spydig på häktningsförhandlingen. Och dessutom säga åt åklagaren att ta in fakta när han drar en ny lögn varje gång någon frågar honom något.
Citera
2017-09-06, 19:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag fattar inte. Hon har haft mailkontakt i sin profession med en i Danmark mkt känd ubåts-byggare och raketbyggare. En känd föredragshållare. Han har intervjuats hundratals ggr. Det görs t o m film om honom. Hur i helskotta ska hon då ens tänka tanken att det kunde vara livsfarligt att åka ubåt med honom?

Att vissa här tycker att hon nog får skylla sig själv säger mer om dom än om Kim. Fy fan säger jag.

Det var ju livsfarligt hur-eller-hur. Han kunde ha satt i halsen och kvävts. Eller fått en hjärtattack eller hjärnblödning - han är i den åldern och dessutom i riskzonen p.g.a. av all fysisk och psykisk stress på sista tiden. Eller fått ett häftigt sjukdomsanfall - gallsten, magsjuka, feber eller vad som helst. Då hade hon suttit där på havets botten och inte haft en aning om hur hon skulle ta upp båten till ytan igen, eller ens kalla på hjälp. Om det ens FANNS någon möjlighet att kalla på hjälp från - sju meters djup? 40??? Hon kunde ha gått en hemsk, långsam kvävningsdöd till mötes, tillsammans med ett lik eller en medvetslös person som också förbrukade syre...

DET skräckscenariot hade jag varit MEST rädd för, när det var just en ubåt. En annan risk var att dom hade blivit rammade av något i u-läge, och vattnet hade forsat in så fort att dom drunknat, innan M hann göra något. Så det var vågdristigt/dumt i alla händelser.
Citera
2017-09-06, 19:12
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Tror inte han har erkänt det.
Skulle vara intressant att höra vad hans teori är efter han dumpade kroppen i havet helt.
"Någon annan hittade kroppen, styckade den och sänkte med rör."

Hittade det på ekstrabladet nu:

Citat:
- Du har set billeder af de rør, som torsoen blev sænket ned med. Er det de samme rør, som blev fundet på torsoen, som du har brugt? - Det er ikke det bælte, som jeg satte på liget. Rørene kunne godt være nogle, som kunne findes i mit værksted, svarer Peter Madsen anklageren.

Gick igenom de viktigaste upptagningarna får att se säkert. Nej, han nekar kategoriskt att ha satt dessa rörbitar på bältet, men medger att det kan vara liknande som de på verkstan. Detta måste han säga eftersom åklagaren lade fram bevis, anpassade sig alltså.

Men kolla hur han säger! Det är inte det bältet som jag satte på liket.

Citat:
Hvem har så parteret hende, hvis det ikke er dig? - Lad os lige få fakta på bordet. Jeg smider en indtakt Kim over bord. Det har jeg forklaret.
Citera
2017-09-06, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Varför skulle en ung söt tjej med en stilig (ja jag har sett bild) pojkvän vilja ha sex med en liten osexig rödhårig gubbe i militärsparkdräkt???

Jag vill bara påpeka att en stilig familjefar med skräddarskydd kostym och en underbart vacker och trogen fru hemma kan mycket väl gå till prostituerade för att han vill bli piskad/vill piska eller för att han vill leka kiss och bajs leker eller för att han vill bli kränkt/vill kränka eller "våldta" /bli "våldtagen".

Samma sak gäller unga vackra kvinnor med stiligare och trogna pojkvänner.

Vi som har vistats på FB några år vet att det som verkar "konstigt, ologiskt och helt onormalt" är något vissa människor föredrar. Och det syns inte utanpå.
Citera
2017-09-06, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det var ju livsfarligt hur-eller-hur. Han kunde ha satt i halsen och kvävts. Eller fått en hjärtattack eller hjärnblödning - han är i den åldern och dessutom i riskzonen p.g.a. av all fysisk och psykisk stress på sista tiden. Eller fått ett häftigt sjukdomsanfall - gallsten, magsjuka, feber eller vad som helst. Då hade hon suttit där på havets botten och inte haft en aning om hur hon skulle ta upp båten till ytan igen, eller ens kalla på hjälp. Om det ens FANNS någon möjlighet att kalla på hjälp från - sju meters djup? 40??? Hon kunde ha gått en hemsk, långsam kvävningsdöd till mötes, tillsammans med ett lik eller en medvetslös person som också förbrukade syre...

DET skräckscenariot hade jag varit MEST rädd för, när det var just en ubåt. En annan risk var att dom hade blivit rammade av något i u-läge, och vattnet hade forsat in så fort att dom drunknat, innan M hann göra något. Så det var vågdristigt/dumt i alla händelser.
Haha, ge dig nu. Då är det bra mycket farligare att ta en dusch, det är vanligare att folk halkar och dör i duschen än sådana ubåtsolyckor. Eller bara gå över gatan till butiken är också livsfarligt.

Hur överlever du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Det upplägg du har motsvarar indirekt att det är fritt fram för mig att gå ut och våldta godtycklig flicka som har kort-kort eller är full - eftersom ju flickorna har sig själva att skylla och indirekt ber om det.

Men, vad är detta för jäkla argument?
Det är väl ingen som har sagt att det är fritt fram att våldta korkade fruntimmer som inte har sunt förnuft nog at t.ex. inte gå igenom en mörk park mitt i natten ensam?

Poängen är att man bör vidta säkerhetsåtgärder, i synnerhet som kvinna.

Bara för att man tycker att KW var något naiv som ensam åkte U-båt med en minst sagt underligt man som hon inte kände, så betyder det verkligen inte att man per automatik tycker att Madsen hade rätt att mörda henne! Snacka om halmgubbe.

KW verkar i mina ögon vara en typisk feminist som arbetat inom media och umgås i dessa märkliga kretsar. Godhetsknarkare deluxe. Hennes utomlandsvistelser ger jag inte mycket för. Människor som Kim tenderar att umgås inom sin lilla klick med likasinnat vänsterskräp världen över. Speciellt när man har tillgång till nätet var man än är.

Jag tycker att hon var oerhört blåögd och naiv som själv gick ner i U-båten med Madsen.
Kunde hon förvänta sig att bli mördad och styckad? Absolut inte!

Däremot hade en enkel försiktighetsåtgärd som att ha fotograf med sig räddat livet på henne.
Som kvinna (och man) måste man applicera sunt förnuft och inte bara tro det bästa om alla.

Jag skiter i att KW står för allt jag avskyr, ingen förtjänar detta hemska öde.

Ni kan väl sluta hacka på alla som kritiserar KW. Det finns fog att ifrågasätta hennes agerande, även om hon är död.
Kritik betyder verkligen inte att man skuldbelägger henne.
Däremot kanske man hoppas att unga kvinnor någon gång lär sig att inte umgås på tu man hand med främmande män. Speciellt inte i ubåtar under vatten...
Citera
Medlem
Citat:

Hjärtattack och hjärnblödning är inte så vanligt i den åldern. Han var 46 och inte 66.
Herregud.
Citera
2017-09-06, 19:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Haha, ge dig nu. Då är det bra mycket farligare att ta en dusch, det är vanligare att folk halkar och dör i duschen än sådana ubåtsolyckor. Eller bara gå över gatan till butiken är också livsfarligt.

Hur överlever du?

Eller så beror det på att folk mer sällan åker i hembyggda ubåtar än dom duschar. Eller vad tror du..?
Citera
2017-09-06, 19:18
Medlem
Madsen är ett svin helt enkelt - jävligt självcentrerad och osympatisk. Ingen empati för andra och raljerar med sina ihopljugna historier emot åklagaren. Den mest motbjudande människa man kan tänka sig.
Tror ha tycker sååååååååååååå synd om sig själv och är säkert arg på Kim - som försatt honom i en sådan här situation.
Psykiatriska undersökningen kommer med all sannolikhet visa, vad 99,9 % av oss i tråden tror - att han inte är vid sina sinnes fulla bruk. Då kanske straffet blir intagning på stängd psykavdelning för okänd framtid. Något som jag tror Madsen kommer att ha mycket svårt att klara av.
Citera
2017-09-06, 19:20
Medlem
jori9900s avatar
Citat:

Otäckt men det fanns ju syre för minst ett dygn i ubåten och den är säkert lätt att lokalisera för eftersökningsgruppen. Sen är det ju bara att dra upp ubåten till ytan. No big deal.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Hjärtattack och hjärnblödning är inte så vanligt i den åldern. Han var 46 och inte 66.
Herregud.

Jo bland män som har en stressad livsstil så är det faktiskt en vanlig dödsorsak i den åldern. Och det råkar jag veta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Hittade det på ekstrabladet nu:

Gick igenom de viktigaste upptagningarna får att se säkert. Nej, han nekar kategoriskt att ha satt dessa rörbitar på bältet, men medger att det kan vara liknande som de på verkstan. Detta måste han säga eftersom åklagaren lade fram bevis, anpassade sig alltså.

Men kolla hur han säger! Det är inte det bältet som jag satte på liket.

[b]
Vilket tyder på att han har gjort det. Han försäger sig genom att säga att det var inte det bältet han satte på henne istället för att säga att han inte satte något bälte på henne.
Han har nog inte riktigt koll på vad han har sagt, så han försöker komma med undanförklaringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in