2017-09-06, 11:34
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
"Efter femton år försörjer mindre än trettio procent sig själva".
?Källa på dom siffrorna? Eller är det bara vanlig SD-sanning? Dvs siffror huggna ur luften?
Citera
2017-09-06, 12:34
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Din logik är nog lite efterbliven, läs en gång till.

Och vilka bekostnade deras uppväxt tror du, det är den kostnaden de betalar av nu.
Förlossningen kostar 23000.
1050 i månaden i barn- och studiebidrag upp till 18 års ålder.
Förldrapenning ger 20 000:- i månaden förutsatt 80% i ersättning av 25 000 i månadslån under 420 dagar, eller 14 månader.
Verklig kostnad för en dagisplats är runt 10 000 -12 000 kr/mån.
Kostnaden per inskrivet barn i förskolan var ca: 125 700 kronor/år och per elev i grundskolan 93 000 kronor år 2012.
Gymnasiet kostar ca: 92 000 kronor till per år.
Högskoleutbildning kostade i snitt ca: 76 000 kronor per år.
Pluggade man till läkare, kostade den 230 000 kronor.
Och de siffrorna är flera år gamla, det kostar mer idag. Kostnaden för en genomsnittlig 19-åring är runt 3 411 145:- SEK, detta förutsatt att du inte varit sjuk under dessa 19-år, annars stiger den summan betydligt.
Sedan tillkommer ju räntan på dessa pengar förstås.
Summa summarum, började du jobba fulltid direkt direkt efter du slutat studierna vid 19 år, har du betalt den skulden efter ca: 19-20 år, alltså i 50-årsåldern. Du ska ju även betala för andra samhällstjänster under samma tid, så all din skatt går ju inte till att betala av din skuld.

Det är helt fritt för alla länder att ta till sig Sveriges system där generationer betalar för kommande generationer. Det bör i så alla fall var helt OK om jag som inte bidraget med en krona till Kanada flyttar dit och låter Kanada försörja och betala för mig jag kan lägga på 38år för att få ut pension direkt på plats eller dra av 11år och börjar high school.
Citera
2017-09-06, 13:06
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
?Källa på dom siffrorna? Eller är det bara vanlig SD-sanning? Dvs siffror huggna ur luften?

Sök och du skall finna.
Riksdagens utredningstjänst publicerade den 23 feb 2016 rapporten "Andel flyktingar i arbete".
Frågan som besvaras är hur snabbt flyktingar med uppehållstillstånd får arbete. Med arbete avses icke subventionerade arbeten omvandlade till heltid. Begränsat till asylinvandrare och deras anhöriga. Begränsat till åldrar 20-64 år.
För den som inte orkar igenom rapporten kommer här en kondenserad version:

Efter 8 år i sverige: 25% i arbete.
Efter 15 år i sverige: 34% i arbete.
Efter det blir det aldrig bättre. Den som inte försörjer sig själv efter 15 år kommer aldrig att göra det.

Gruppen ensamkommande flyktingbarn presterar sämre än hela gruppen asylinvandrare generellt. Att de som grupp skulle nå 30% förvärvsfrekvens är en utopi.

Ebberöds bank de lux.

Då skall man också ha klart för sig att underlaget för studien i stor utsträckning kommer från Europa och kan läsa och skriva. För 15 år sedan kom många albaner och bosniaker. De som kommer nu är uteslutande från Somalia, Afghanistan, Irak och Syrien.
Nästa publikation kommer vara ännu mer nedslående.
Citera
2017-09-06, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten

Andelen helårsanställda inkl. företagare bland flyktingar inkl. flyktinganhöriga uppgick till 25 procent efter 8 år i Sverige och andelen efter 15 år var 34 procent."

http://staffandanielsson.blogspot.se/2016/02/rut-rapport-25-av-flyktingar-har.html
Citera
2017-09-06, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Han kom ju hit som 4-åring. Han är svensk.

Blir amerikanska expats thailändare när de bott där tillräckligt länge? Blir jag kurd och jag flyttar till Turkiet? Eller same om jag flyttar till Norrland?
Citera
2017-09-06, 14:15
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
De moderater som inte är för öppna gränser globalister och toleranta för islam och islamiska staten har väl redan lämnat den sjunkande skutan?

Sen verkar han mest vara någon som de har för att försöka lura tillbaka de moderater som flytt till SD genom att säga liknande saker. Testballongskille?
Finns ju en hel del intressanta påstående från Bali:
https://www.flashback.org/sok/hanif+bali

men han har ju ingen reell makt inom Moderaterna så hans idéer kommer aldrig blir verklighet, bara titta på Kristersson, snubben är ju för vidöppna gränser, han var för DÖ, han är för tolerans för sjuka saker som islam (islam borde kriminaliseras) osv. osv.
Man märkte i Agenda att han inser att invandringspolitiken måste skärpas, han erkände att DÖ var dåligt så den bilden att han är för vidöppna gränser är ju direkt ohederlig, sedan måste han ju hantera ett skadeskjutet M som gjorde en störtdykning när de sa de skulle samtala med sd.
Citera
2017-09-06, 14:19
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jigaboo
'Hanif Bali (M) kallar på Twitter de ensamkommande flyktingbarnen är det ”största välfärdsbedrägeriet i vår historia".'

Nägon får gärna vidareutveckla vad Hanif insinuerar med 'vår historia'?

Hur har Hanif någon beröring alls med 'vår historia'? Han är arab, inte född här.
Hur är han arab när han är iranier från början?
Citera
2017-09-06, 17:31
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Din logik är nog lite efterbliven, läs en gång till.

Och vilka bekostnade deras uppväxt tror du, det är den kostnaden de betalar av nu.
Förlossningen kostar 23000.
1050 i månaden i barn- och studiebidrag upp till 18 års ålder.
Förldrapenning ger 20 000:- i månaden förutsatt 80% i ersättning av 25 000 i månadslån under 420 dagar, eller 14 månader.
Verklig kostnad för en dagisplats är runt 10 000 -12 000 kr/mån.
Kostnaden per inskrivet barn i förskolan var ca: 125 700 kronor/år och per elev i grundskolan 93 000 kronor år 2012.
Gymnasiet kostar ca: 92 000 kronor till per år.
Högskoleutbildning kostade i snitt ca: 76 000 kronor per år.
Pluggade man till läkare, kostade den 230 000 kronor.
Och de siffrorna är flera år gamla, det kostar mer idag. Kostnaden för en genomsnittlig 19-åring är runt 3 411 145:- SEK, detta förutsatt att du inte varit sjuk under dessa 19-år, annars stiger den summan betydligt.
Sedan tillkommer ju räntan på dessa pengar förstås.
Summa summarum, började du jobba fulltid direkt direkt efter du slutat studierna vid 19 år, har du betalt den skulden efter ca: 19-20 år, alltså i 50-årsåldern. Du ska ju även betala för andra samhällstjänster under samma tid, så all din skatt går ju inte till att betala av din skuld.

Visst sparar Sverige in skolpengar och andra bidrag med vuxna invandrare. Problemet är att de ofta behöver skolas om för att kunna ta ett jobb, de behöver bidrag, överutnyttjar sjukvård och att deras större brottsbenägenhet kostar både i pengar och lidande. Nettot på somalier och afghaner är sannolikt negativt. Är det värt det?
Senast redigerad av another-devil 2017-09-06 kl. 17:36.
Citera
2017-09-06, 17:50
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
Blir amerikanska expats thailändare när de bott där tillräckligt länge? Blir jag kurd och jag flyttar till Turkiet? Eller same om jag flyttar till Norrland?

Inte etniskt men kulturellt, åtminstone om man kommer dit som 4-åring.... Jag tycker iaf inte man ska skickas hem 30 år senare, då delar man kulturen.
Citera
2017-09-06, 19:26
Medlem
VitMan40Pluss avatar
I nästa val är det minst dåliga alternativet en blank M lapp och skriva dit Hanif Bali och Ann Heberlein .
Citera
2017-09-06, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Inte etniskt men kulturellt, åtminstone om man kommer dit som 4-åring.... Jag tycker iaf inte man ska skickas hem 30 år senare, då delar man kulturen.

Tror inte det är särskilt många som vill skicka hem Hanif. Det är NMR och kanske 100 till.
Citera
2017-09-06, 19:52
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
Tror inte det är särskilt många som vill skicka hem Hanif. Det är NMR och kanske 100 till.

Det har du rätt i. Bland annat tattaren jag svarade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in