2017-09-06, 17:08
Medlem
Denna historia blir bara mer bisarr hela tiden känns det som. Han verkar vara rätt så störd den där danskjäveln, det får man allt säga.

Först trodde jag på våldtäktsförsök som gått snett, alternativt mord för att dölja annan kriminell verksamhet. Men nu med styckningen så känns det som att det är något mycket sjukare än så.
Citera
2017-09-06, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det jag säger är att man måste vara lite streetsmart om man ska klara sig i den här världen. Det borde du lära dina döttrar också, om du har några eller kommer att få några.

Min vän är redan reggad här... men jag hoppas att han inte läser just den här tråden nu!

Du menar att döttrarna ska lära sig att det är helt okej att bli våldtagna eftersom man skulle kunna bli dödad istället (... sedan att man kan bli dödad ändå, eller inte vet om en våldtäkt leder till mord verkar ju inte ingå i ekvationen).

Du kan ju exempelvis testa att vara streetsmart om någon håller på att strypa dig och du är nära nog medvetslös. Det är få människor som i det ögonblicket sätter igång en intern snabbutredning och bästa val.

Att vara streetsmart på det viset att undvika att helt hamna i situationen - ja, då skulle ingen någonsin kunna göra reportage om annat än pensionärsklubbens knypplingssammankomster, om ens det.

Jag får inte ihop din världsbild överhuvudtaget. Alls.

En journalist i ett normalt samhälle ska kunna ta en tur med en "uppfinnare" i hans uppfinning utan att behöva dö och bli styckad på kuppen.

Det hade varit en sak om hon backat ur med argumentet att hon inte litade på konstruktionen, men det fanns inget som sa att det fanns hög risk att bli styckad om man tog en kvällsrunda med PM.

Det finns INGET i denna historia som är KW's "fel". Inte ens omdömet.
Citera
2017-09-06, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du är väl kvinna? Har du INGA sådana erfarenheter, alltså? Du kanske har utseendet emot dig? För annars verkar det konstigt. De flesta av oss fick vifta bort mäns händer i parti och minut när vi var unga... och ja även i situationer som var eller borde ha varit professionella.
Jag håller med picasso 2 här. Jag har heller aldrig blivit antastad eller liknande. Under inga situationer alls, privata som professionella.
Och utseendet har inget med saken att göra. Det du går igång på tycker någon annan är oattraktivt.
Citera
2017-09-06, 17:10
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det var väl fästa med nylonlina tyckte jag att jag läste. Kanske runt om torson rör i nylonlina som ska ge tyngd. Lite mer detaljerat arbete alltså, och har han dessutom kapat rören har han verkligen gått in för det. Stycka tar tid, och ska man fippla med rör i lina och knyta och ha sig, så börjar man fundera på hans hjärnkontor.
Det som kanske blir intressant är då dom tar och studerar vad han har i datorn. Det kan ge en bild av personen Madsen. Han är bara villig att visa datorns innehåll om han sitter bredvid då polisen går igenom den. Fast domstolen har gett polisen rätt att undersöka datorerna. Då får man hoppas det inte är krypterat. Tror inte jag dom är, så det är bara tuta och köra.

Jag har fattat det som att han sa att han använt nylonlina till att binda runt armar o ben för att kunna lyfta kroppen inte för att binda runt med tyngder.
Men visst erkänner han att ha fäst tyngder? Men rören?

Det finns förmodligen mycket material i hans berömda dator. Träffar med kvinnor, bilder på dem, allsköns våldsmaterial, porr, kanske dagböcker, mail, sms, dejtingsidor, och foton på honom själv med olika utstyrslar mm. Inget kommer förvåna mig.
Att han så konsekvent vägrar tillträde visar att det är känsligare och mer avslöjande för honom själv än diverse affärshemligheter o avtal med sponsorer. Det är ju bara svepskäl.
Som diskuterades så finns stor möjlighet till att foton och sms mellan honom o Kim har vbfat till hans dator o mail via I cloud och att han är livrädd att detta ska komma fram. Varför har han gjort sig av med både sin egen o Kims mobil. " Den ligger på havets botten" svarar han så lugnt och säkert när han får frågan strax efter "räddningen".
Citera
2017-09-06, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror underlivets innandöme är sargat
Skulle gissa på blodutgjutningar som inte uppstår efter död, vilket bevisar/pekar mot att hon mördats.
Citera
2017-09-06, 17:13
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jag har fattat det som att han sa att han använt nylonlina till att binda runt armar o ben för att kunna lyfta kroppen inte för att binda runt med tyngder.

Det finns förmodligen mycket material i hans berömda dator. Träffar med kvinnor, bilder på dem, allsköns våldsmaterial, porr, kanske dagböcker, mail, sms, dejtingsidor, och foton på honom själv med olika utstyrslar mm. Inget kommer förvåna mig.
Att han så konsekvent vägrar tillträde visar att det är känsligare och mer avslöjande för honom själv än diverse affärshemligheter o avtal med sponsorer. Det är ju bara svepskäl.
Som diskuterades så finns stor möjlighet till att foton och sms mellan honom o Kim har vbfat till hans dator o mail via I cloud och att han är livrädd att detta ska komma fram. Varför har han gjort sig av med både sin egen o Kims mobil. " Den ligger på havets botten" svarar han så lugnt och säkert när han får frågan strax efter "räddningen".

Citat:
Mr. Madsen said he had used a nylon strap to secure pieces of iron pipe to the body, and then dumped it overboard
https://www.nytimes.com/2017/09/05/world/europe/peter-madsen-kim-wall-murder-submarine-denmark.html?mcubz=3

Jag är spänd på innehållet i hans dator.
Citera
2017-09-06, 17:14
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Så att KW som rapporterat från Uganda, Haiti, Sri Lanka, var inte "street smart", och inte nog med det -
hon var till och med så oförstående socialt att hon troligen hade asperger. Detta har du konkluderat från att hon troligen blev våldtagen och inte ställde upp frivilligt för sex med PM i ubåten? Jag förstår verkligen inte vad du söker efter, för du menar väl dessutom att PM är oskyldig, så då är alla anklagelser mot henne helt ogrundade och egentligen bara ett sätt att misskreditera offret? Aha, just det

Håller med. Är så dumt så klockorna slår.
Citera
2017-09-06, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander

På vilket sätt är den berömd?
Citera
2017-09-06, 17:15
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.nytimes.com/2017/09/05/world/europe/peter-madsen-kim-wall-murder-submarine-denmark.html?mcubz=3

Jag är spänd på innehållet i hans dator.

Okej! Tack för det!
Mycket bra sammanfattning av Madsens berättelse i den artikeln.
Senast redigerad av PhDSalander 2017-09-06 kl. 17:19.
Citera
2017-09-06, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Ok, Kim Wall borde aldrig lagt sitt liv i händerna på en främmande man som hade dåligt rykte, som inte var psykiskt stabil,

det är en obehaglig situation för en kvinna att vara så här utlämnad i ett trångt utrymme med en sexuellt aktiv man, klart att han skulle försöka med något, Madsen är en erövrare, han går mot strömmen, han är en risktagare, varför skulle han vara normal vad gäller relationer med kvinnor?
Det gör ont att läsa dina påståenden. Det upplägg du har motsvarar indirekt att det är fritt fram för mig att gå ut och våldta godtycklig flicka som har kort-kort eller är full - eftersom ju flickorna har sig själva att skylla och indirekt ber om det.

KW gjorde ett vanligt jobb, precis som övriga dagar i veckan när hon gick till jobbet. Hon gjorde ingenting fel. Hon glömde inte att läsa den färska listan över "lösgående mördar-danskar" innan hon valde intervju-kandidat, tid och plats. Om PM tar upp en journalist och spottar ut ett lik så är det 100% PM som skall sparkas på - finns inte i denna värld att antyda att KW skulle begått något fel.
Citera
2017-09-06, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det skrevs i dansk media -första dagarna att de bodde på en båt, Madsen och hans fruga.
PM ja - men stod mig veterligen ingenting om att frun också bodde i ubåten eller vid varvet. Jag tolkade ursprungliga informationen som att de var särbo och med rätt fria tyglar.
Citera
2017-09-06, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Håller med. Är så dumt så klockorna slår.
Retar mig extra mycket att man försöker sänka offret. Var väldigt mycket sånt i början, någon som försökte få det till att KW:s kille var "svartsjuk" (för han ringde polisen så tidigt tydligen), och det är lite läskigt med flashback för ibland blir ju något som upprepas några gånger i tråden sanningar. Särskilt i det här fallet där allting pekar på en enda gärningsman, och självklart kan man spekulera i ett annat scenario, men att försöka ta sig dit bara genom att insinuera saker om KW eller hennes nära är bara äckligt.

Sen kan det helt klart vara så att Merwinna här bara trollar, och då är jag visst inte ensam om att gå på det så det får väl vara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in