Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Det jag säger är att man måste vara lite streetsmart om man ska klara sig i den här världen. Det borde du lära dina döttrar också, om du har några eller kommer att få några.
Min vän är redan reggad här... men jag hoppas att han inte läser just den här tråden nu!

Du menar att döttrarna ska lära sig att det är helt okej att bli våldtagna eftersom man skulle kunna bli dödad istället (... sedan att man kan bli dödad ändå, eller inte vet om en våldtäkt leder till mord verkar ju inte ingå i ekvationen).
Du kan ju exempelvis testa att vara streetsmart om någon håller på att strypa dig och du är nära nog medvetslös. Det är få människor som i det ögonblicket sätter igång en intern snabbutredning och bästa val.
Att vara streetsmart på det viset att undvika att helt hamna i situationen - ja, då skulle ingen någonsin kunna göra reportage om annat än pensionärsklubbens knypplingssammankomster, om ens det.
Jag får inte ihop din världsbild överhuvudtaget. Alls.
En journalist i ett normalt samhälle ska kunna ta en tur med en "uppfinnare" i hans uppfinning utan att behöva dö och bli styckad på kuppen.
Det hade varit en sak om hon backat ur med argumentet att hon inte litade på konstruktionen, men det fanns inget som sa att det fanns hög risk att bli styckad om man tog en kvällsrunda med PM.
Det finns INGET i denna historia som är KW's "fel". Inte ens omdömet.