2017-05-18, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPollifax
Inte i pyjamas utan när man somnat i soffan, du vet, lite mörbultad, kläder i oordning, oborstade tänder. Den känslan. Jag tror inte riktigt på U:s uppgifter här. Ingen anklagelse men det stör mig.
För inte går man och lägger sig om man väntar någon hem om en stund......
Japp, hennes uttalanden och det som kommit fram stör även mig. Inte för att jag tror hon är delaktig för det tror jag inte men något är det som inte stämmer. Den känslan... något döljer hon. Varför?
Citera
2017-05-18, 22:42
Medlem
MrsPollifaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Japp, hennes uttalanden och det som kommit fram stör även mig. Inte för att jag tror hon är delaktig för det tror jag inte men något är det som inte stämmer. Den känslan... något döljer hon. Varför?

När man vet om något som är så fasansfullt att det inte går att ta in eller erkänna ens för sig själv?
När man anar något och inte vet vad man skall tro?
Citera
2017-05-18, 22:46
Medlem
Citat:
Inte i pyjamas utan när man somnat i soffan, du vet, lite mörbultad, kläder i oordning, oborstade tänder. Den känslan. Jag tror inte riktigt på U:s uppgifter här. Ingen anklagelse men det stör mig.
För inte går man och lägger sig om man väntar någon hem om en stund......

Konstigare saker har hänt när man varit onykter
Citera
2017-05-18, 22:49
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Konstigare saker har hänt när man varit onykter

Men det är väl inte precis att hon skyddar någon hon vill väl som oss veta vem eller vilka svin som gjorde det
Citera
2017-05-18, 22:51
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
När man vet om något som är så fasansfullt att det inte går att ta in eller erkänna ens för sig själv?
När man anar något och inte vet vad man skall tro?

Eller så var UA så påverkad av t.ex alkohol och därför kanske ej höll sig
vaken??
Hon kanske tom ej minns riktigt vad som skedde på kvällen/natten?
Citera
2017-05-18, 23:06
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
vaken??

Hon kanske ska vara glad att hon inte vet vad som hände den natten vilket öde
Citera
2017-05-18, 23:08
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Men det är väl inte precis att hon skyddar någon hon vill väl som oss veta vem eller vilka svin som gjorde det
Det behöver inte varit ett svin. Det kan ha varit någon som hon faktiskt bryr sig om och som kan manipulera en redan chockad kvinna. Det kan finns en hållhake av annat slag... Allt är möjligt! Avsiktligt så dödar man inte eller skyddar mördare men detta kanske är en olycka utan mördare inblandat, om du förstår vad jag menar.Eller som kan, eller hotas kunna ge, mer olycka än nödvändigt.....
Citera
2017-05-18, 23:16
Medlem
MrsPollifaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
vaken??

Antar att samtalet på natten från H är kollat. Har svårt att tro att U var så berusad att hon däckat. Hon åkte hem efter festen i Töreboda. För att dricka sig redlös? Eller redan full? Systrarna (enligt U) brukade dricka the och prata efter utekvällar.
Någon borde märkt om hon var svårt bakfull nästa dag.
Citera
2017-05-18, 23:19
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det är PR.

Han bor i Varberg.

Han flyttade från Mariestad lång tid innan Helena försvann.

Man kan åka tillbaka om så bara för en dag.
Citera
2017-05-18, 23:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Man kan åka tillbaka om så bara för en dag.

Ja, det kan man. Men om man ska åka så långt bara för en dag, så torde man ha en anledning. Vad menar du skulle vara det i detta fall?
Citera
2017-05-18, 23:49
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, det kan man. Men om man ska åka så långt bara för en dag, så torde man ha en anledning. Vad menar du skulle vara det i detta fall?

Inget speciellt bara en tur till landet kanske
Citera
2017-05-18, 23:50
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Antar att samtalet på natten från H är kollat. Har svårt att tro att U var så berusad att hon däckat. Hon åkte hem efter festen i Töreboda. För att dricka sig redlös? Eller redan full? Systrarna (enligt U) brukade dricka the och prata efter utekvällar.
Någon borde märkt om hon var svårt bakfull nästa dag.

Det kanske var så enkelt att UA lade sig för att sova när hon kom hem från festen. Har för mig att hon sagt att hon inte följde med till Statt p g a att hon inte mådde bra, så hon kanske sov när Helena ringde. Är man inte pigg är det lätt att tänka att jag går och vilar/sover en stund till innan hon kommer hem. Jag vaknar ju då, eftersom hon väcker mig. Behöver inte vara konstigare än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in