Citat:
Citat:
De fick väl beslut om husrannsakan redan samma dag han arresterades, även hans verkstad vart ju Polisen in på och hämtade alla viktiga saker, Man kan ju säga att allt som skulle kunna vara ledtrådar i utredningen togs i beslag.
Lösenordet tror jag inte är så stora problem att leta rätt på, men det beror ju lite grand på hur många tecken lösenordet består av. Svårighetsgraden ökar ju rätt så fort ju fler tecken som ingår.
Är det ett vanligt Windows system så torde de knäcka det ganska snart - Det kan i och för sig redan vara knäckt, men att Polisen ger PM en chans att öppna upp sig. Det är väl också ett sätt för Polisen att testa om hur psyktillståndet verkar ligga till... Eftersom han har ljugit redan om lite allt möjligt, så blir det här ju ett tillfälle för honom att för en gångs skull tala sanning.
Citat:
Dessa saker togs ju i beslag samma dag som han anhölls, eller dagen efter. Man bar ju ut massor av saker ur verkstaden och förrådsutrymmena. Nej, man har nog vidtagit åtgärder att klona allt digitalt material, troligen finns allt ifrån de senaste veckorna kvar på datorn. Om han nu inte var så paranoid att han bara hade SSD-diskar och bytte dem varje dag mot nya raderade, typ...
Citat:
Ja, de kommer att kolla hur lätt luckan kan slå igen samt med vilken kraft. Han vallas säkert på mordplatsen för förklara scenariot och det är där det kommer att bli problem för honom. Det han säger kommer inte att stämma med bevisen som finns. Det är lättare att berätta en historia i ett förhör än vara på mordplatsen och få detaljerade frågor samtidigt som man berättar ett påstått scenario.
Ja att luckan påstås väga 80 kg kan mycket väl stämma, men om den verkligen kan få någon större vertikalhastighet det tror jag ju knappast, inte så att det kan bli ett stort krossår. Däremot så kan nog en sådan lucka tex kunna klippa av ett finger. Eftersom luckan är så tung så brukar man ha någon slags konstruktion som gör det möjligt att öppna den med betydligt mindre kraft. Det brukar också finnas ett handtag underifrån som kilar upp luckan med typ en hävarm och en kil, denna finns för att packningen ska kunna släppa mjukt.
Citat:
Nej det är fel, ryggraden är som en kedja där de svagaste är nackkotorna längst upp och skulle det skadas några kotor vore det snarast i nacken, men här vet vi ju att huvudet är avkapat ändå, inte så stor ide' att leta menar jag...
Omöjligt att se om de skadats av "olyckan" eller själva kapningen..., typ...
Enligt åklagaren så ändrar PM sin förklaring hela tiden dock. Tex så verkar luckan vara en nytillkommen detalj i sammanhanget.
får man ingen uppmärksamhet IRL får man trolla på nätet antar jag