2017-09-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Kan någon förklara varför polisen behöver ok från Mad-sen för att få tillgång till hans dator? Det är väl bara att beslagta den?

Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
De behöver godkänd husrannsakan från domaren, vilket de nu fick. Dock måste de nu knäcka lösenordet, lättare om PM hett ifrån sig det frivilligt

De fick väl beslut om husrannsakan redan samma dag han arresterades, även hans verkstad vart ju Polisen in på och hämtade alla viktiga saker, Man kan ju säga att allt som skulle kunna vara ledtrådar i utredningen togs i beslag.

Lösenordet tror jag inte är så stora problem att leta rätt på, men det beror ju lite grand på hur många tecken lösenordet består av. Svårighetsgraden ökar ju rätt så fort ju fler tecken som ingår.

Är det ett vanligt Windows system så torde de knäcka det ganska snart - Det kan i och för sig redan vara knäckt, men att Polisen ger PM en chans att öppna upp sig. Det är väl också ett sätt för Polisen att testa om hur psyktillståndet verkar ligga till... Eftersom han har ljugit redan om lite allt möjligt, så blir det här ju ett tillfälle för honom att för en gångs skull tala sanning.

Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Är det någon som vet vad som gäller angående datorn, har polisen den i beslag i väntan på att få tillstånd till att gå igenom den eller kan det stå obevakad hemma hos Madsen eller frun? Tycker att detta låter konstigt i så fall då info kan förstöras?

Dessa saker togs ju i beslag samma dag som han anhölls, eller dagen efter. Man bar ju ut massor av saker ur verkstaden och förrådsutrymmena. Nej, man har nog vidtagit åtgärder att klona allt digitalt material, troligen finns allt ifrån de senaste veckorna kvar på datorn. Om han nu inte var så paranoid att han bara hade SSD-diskar och bytte dem varje dag mot nya raderade, typ...

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, de kommer att kolla hur lätt luckan kan slå igen samt med vilken kraft. Han vallas säkert på mordplatsen för förklara scenariot och det är där det kommer att bli problem för honom. Det han säger kommer inte att stämma med bevisen som finns. Det är lättare att berätta en historia i ett förhör än vara på mordplatsen och få detaljerade frågor samtidigt som man berättar ett påstått scenario.

Ja att luckan påstås väga 80 kg kan mycket väl stämma, men om den verkligen kan få någon större vertikalhastighet det tror jag ju knappast, inte så att det kan bli ett stort krossår. Däremot så kan nog en sådan lucka tex kunna klippa av ett finger. Eftersom luckan är så tung så brukar man ha någon slags konstruktion som gör det möjligt att öppna den med betydligt mindre kraft. Det brukar också finnas ett handtag underifrån som kilar upp luckan med typ en hävarm och en kil, denna finns för att packningen ska kunna släppa mjukt.

Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag funderade lite det PM påstår att KW fått en lucka på 70kg i huvudet, det borde väl bli en kompression av ngr ryggkotor isf, som måste kunna ses vid en obduktion.

Nej det är fel, ryggraden är som en kedja där de svagaste är nackkotorna längst upp och skulle det skadas några kotor vore det snarast i nacken, men här vet vi ju att huvudet är avkapat ändå, inte så stor ide' att leta menar jag...

Omöjligt att se om de skadats av "olyckan" eller själva kapningen..., typ...
Citera
2017-09-05, 20:21
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Sant. Men mord eller dråp handlar ju ändå om att han dödat henne. Och det ingår ju inte i PM:s berättelse. Han pratar ju om en olycka. Och den linjen går ju inte domstolen på just nu.

Nej, men det är långt till åtal. Dessutom underinstans vilket är som vår Tingsrätt.
Citera
2017-09-05, 20:22
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag förstått rätt så har dom förvaring. Om det är som i Norge låter jag vara osagt.

Ok, det kommer nog att bringas klarhet i vad som är praxis i Danmark vad det lider.
Citera
2017-09-05, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Det där är som att säga att om man är väldigt smart halkar man inte på blankis utan då har man magiskt mycket bättre fotfäste.

Så är det väl?

Broddar --> https://itaboutdoor.se/snowline-dubbar-5979.html?147=1798&gclid=EAIaIQobChMIlo_Cy9SO1gIVl MmyCh1QpQD6EAQYAiABEgJPRfD_BwE
Citera
2017-09-05, 20:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, men det är långt till åtal. Dessutom underinstans vilket är som vår Tingsrätt.

Ja, det är som med alla andra mordåtal. Mycket kan hända på vägen. Men misstankarna har ju tydligen förstärkts eftersom han häktats för mord den här gången.
Citera
2017-09-05, 20:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chaz-_-
För mig handlar det inte om att han har gjort det eller inte, utan snarare vad han har gjort mer utöver det här brottet.

Ska bli väldigt intressant att följa om han kommer kunnas kopplas till andra försvinnanden.

Jo är han så här kall och som GW säger det är extremt ovanligt med sådan direkt styckning av en kropp då borde det finnas annat i bagaget. Verkar vara en fullständig psykopat mellan att vara alltså självmordsbenägen timmar innan han efter ubåten sjunkit glatt ler åt kameran. Detta efter att alltså timmar innan förmodligen mördat och helt säkert styckat en annan människa. Verkade inte ha så mycket empati nu heller så det borde finns mer i hans "CV".
Citera
2017-09-05, 20:26
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Hans egen skallskada, enligt hans bekants vittnesmål.
OK jag förstod inte ditt sätt att uttrycka dig. Har du en länk till var detta omskrives?
Citera
2017-09-05, 20:27
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jösses !

Han distansierar sig från sina handlingar genom att prata om sig i tredje person. Likt människor som säger "man" istället för "jag"
Oftast människor utan självinsikt som beter sig så.
Citera
2017-09-05, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Enligt hans advokat så har han bara ändrat historia en gång. Numera justerar han bara lite detaljer. Enligt åklagaren så ändrar PM sin förklaring hela tiden dock. Tex så verkar luckan vara en nytillkommen detalj i sammanhanget.

Bortförklaringen luckan tror jag kom till innan torson hittades för han räknade med att polisen skulle hitta blodet men inte kroppen. Därför uppfattas denna bortförklaring som skev och tydligt uppdiktad i efterhand. Vilket den ju också är. PM hade dock en plan att detta skulle vara den officiella versionen men så hittades torson
Citera
2017-09-05, 20:29
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex123456
äsch, quotade en massa äckliga trollfittor som Merwinna & Co, men ingen mening att mata trollen egentligen får man ingen uppmärksamhet IRL får man trolla på nätet antar jag

rekommenderar hur som helst denna artikeln från Kim: https://www.sydsvenskan.se/2017-09-03/turist-i-ett-stangt-land

aja, tittar in i tråden om några dagar eller nåt om de dyker upp nåt nytt, kan alltid se fram emot det sannolika självmordet från horungen Madsen i häktet alternativt fängelse längre fram,

tack o hej !
Tack för länken.
Kims artikel är lite stolpig inledningsvis, men sedan flyter det på. Rakt upp och ner. En väldigt bra artikel om Nordkorea som SVT aldrig hade publicerat. Tror jag.
Publicerad i The Atlantic, oktober 2014.

Fan att hon är död.
Citera
2017-09-05, 20:29
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Han har dessutom blivit häktad för mord trots berättelsen. Så domstolen verkar inte lägga så mycket tyngd vid förklaringen till KW:s död.

Nej, inget talar till Madsens fördel i hans berättelse. Han har börjat gräva en grop och förstår inte att det är dags att sluta gräva. Fullständig insiktslöshet.
Citera
2017-09-05, 20:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag tänkte också faktiskt på Johanna Möller. Olika versioner och kursändringar.

Vet tyvärr inte vad livstid innebär i Danmark.

Likheterna är ju slående faktiskt, samma andas barn helt enkelt.

Enligt Wikipedia så är livstid livstid, den dömde kan ansöka om tidsbestämt efter tolv år och det beviljas i så fall av landets regent, vilket bör i nuläget vara drottningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in