2017-09-05, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jag är ingen antifeminist, men jag kan försöka svara på frågorna ändå.

Jag tror att de flesta antifeminister inte har några konkreta förslag på samhällsförändringar. Jag tror att mycket utav det som antifeminister förespråkar handlar om normsystem, som att man ska låta pojkar vara pojkar och flickor vara flickor. Eller att man inte ska hylla Pride-paraden och liknande. Men egentligen tror jag att antifeminismens huvudsyfte är att vara emot feministiska mål i så hög utsträckning som möjligt.

De flesta antifeminister gillar inte förändring. Så jag antar att de vill se ett samhälle men tydliga könsroller. Ett konservativt samhälle utan feminism.
Jag är anti..feminism, kommunism, nazism, fascism, islamism o.s.v. och du har rätt jag gillar inte förändringar som går i dessa riktningar.
Könsroller har liksom inte med det hela att göra.
Jag är bara anti allt som försöker hindra människor att tänka fritt, förtrycker andras åsikter, svarar på vad andra tänker utan att egentligen veta o.s.v.
Citera
2017-09-05, 15:36
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
-Vilka förändringar vill ni göra i det svenska samhället idag? Och här efterfrågar jag handfasta, reella förslag.
-Hur vill ni att ett framtida Sverige ska se ut gällande kön/ genus? Ska vi ha roller för vardera kön? och hur ska dessa i sånt fall se ut?
...

Citat:
Vi pratar feminism! Feminism är global och inte svensk!

Du verkar JÄTTEINTRESSERAD av svaren du får.
Citera
2017-09-05, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Jag är anti..feminism, kommunism, nazism, fascism, islamism o.s.v. och du har rätt jag gillar inte förändringar som går i dessa riktningar.
Könsroller har liksom inte med det hela att göra.
Jag är bara anti allt som försöker hindra människor att tänka fritt, förtrycker andras åsikter, svarar på vad andra tänker utan att egentligen veta o.s.v.

Feminism har inget med könsroller att göra....

Och du är emot allt som hindrar folk att tänka fritt....därför är du emot att folk tänker som femi nister, kommunister eller annat.....ehhhhh???????!
Du är bara för om de tänker på ditt sätt...annas är du emot...för det du tänker är..."fritt"?
eller?

Humor på hög nivå.
Citera
2017-09-05, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Är man humanist är man antifeminist. Ett större slag i solar plexus än så går inte att ge.

Är man humanist så prioriterar man människan och allt mänskligt...

och kan du tänka dig kvinnor är också människor och det som kivnnor tänker, agear och önskar tillhör också mänskligheten..
Citera
2017-09-05, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jag är ingen antifeminist, men jag kan försöka svara på frågorna ändå.

Jag tror att de flesta antifeminister inte har några konkreta förslag på samhällsförändringar. Jag tror att mycket utav det som antifeminister förespråkar handlar om normsystem, som att man ska låta pojkar vara pojkar och flickor vara flickor. Eller att man inte ska hylla Pride-paraden och liknande. Men egentligen tror jag att antifeminismens huvudsyfte är att vara emot feministiska mål i så hög utsträckning som möjligt.

De flesta antifeminister gillar inte förändring. Så jag antar att de vill se ett samhälle men tydliga könsroller. Ett konservativt samhälle utan feminism.

Tror du har huvudet på spiken.
och om inte annat så visar väl trådens oerhört magra resultat på mina frågor...vad vill ni egentligen? just detta, man har inte en susning.
man är bara emot...
Citera
2017-09-05, 17:27
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
och om inte annat så visar väl trådens oerhört magra resultat på mina frågor...vad vill ni egentligen? just detta, man har inte en susning.
man är bara emot...

Man kan vara emot vissa delar av feminism och samtidigt ha politiska och ideologiska tankar om hur samhället ska se ut. Som sagt, antifeminism är inte en ideologi. Fast väldigt många som säger att dom INTE är feminister är libertarianer, klassiska liberaler, konservativa och består av både män och kvinnor. Så du får väl utforska dom ideologierna lite närmare.

Sen tycker jag du har fått fullt adekvata svar på dina frågor. Antifeminister ogillar konfliktanalys, värnar om män och kvinnors fria val och anser inte att skillnader på gruppnivå är ett uttryck för sexism eller diskriminering.
Citera
2017-09-05, 17:39
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
man är bara emot...
Lustigt, jag känner exakt samma sak om feminismen.

vad vill ni egentligen? just detta, man har inte en susning. man är bara emot...

Newton's flaming laser sword: "what cannot be settled by experiment is not worth debating".

I hela Zara Larssons liv har hon haft samma rättigheter och kanske långt fler möjligheter än jämnåriga killar. Allt feminismen en gång kämpade för är uppfyllt, alla svenska kvinnor har samma rättigheter och möjligheter som killar.

Men likt alla andra ismer så är ni inte nöjda med det.

Men till skillnad från de flesta andra ismer sprider ni ohämmat hat på bästa sändningstid utan att skämmas.
Citera
2017-09-05, 17:41
Medlem
Citat:
Feminism har inget med könsroller att göra....

Och du är emot allt som hindrar folk att tänka fritt....därför är du emot att folk tänker som femi nister, kommunister eller annat.....ehhhhh???????!
Du är bara för om de tänker på ditt sätt...annas är du emot...för det du tänker är..."fritt"?
eller?

Humor på hög nivå.
Nu svarade jag inte på något av dina inlägg, det har jag liksom börjat ge upp då du liksom svara på något annat i alla fall, eller så tolkar du och svarar på ett feministiskt sätt obegripligt för en vanlig människa, som i detta fall hehehe.
Så din lilla kommentar humor hehehe den liksom funkar inte.
Men om du läser det jag svarade på så kanske du kan se lite humor, fast…njee det tror jag inte.
Testa läs inlägg 54 hehehe det är humor.
Citera
2017-09-05, 17:47
Medlem
Får jag påminna om min TS.

Jag frågar alltå vad vill antifeminismen och antifeminsiter för konkret politik idag?
Vilka lagar vill ni ändra?
Vilka lagar vill ni införa?
ex.

Och VAD för Sverige är ert mål? HUR vill ni att Sverige gällande kön/ genus ska se ut om antifeminismen får styra allt?

Hittills har jag väl typ fått in........0 svar på dessa mina frågor.
Citera
2017-09-05, 17:56
Medlem
Citat:
Får jag påminna om min TS.

Jag frågar alltå vad vill antifeminismen och antifeminsiter för konkret politik idag?
Vilka lagar vill ni ändra?
Vilka lagar vill ni införa?
ex.

Och VAD för Sverige är ert mål? HUR vill ni att Sverige gällande kön/ genus ska se ut om antifeminismen får styra allt?

Hittills har jag väl typ fått in........0 svar på dessa mina frågor.
Du tror inte de magra svarsresultaten har at göra med att alla redan från börjat fattat att det spelar ingen roll, för du kommer ändå inte förstå eller ta till dig svaren som inte passar dina förutfattade åsikter.
Citera
2017-09-05, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Du tror inte de magra svarsresultaten har at göra med att alla redan från börjat fattat att det spelar ingen roll, för du kommer ändå inte förstå eller ta till dig svaren som inte passar dina förutfattade åsikter.

varför i sånt fall ens anstränga sig att skriva något överhuvudtaget? kan man ju lika bra drämma till med alla de där förslagen man nu sitter med uppstoppade i häcken, eller hur?
Citera
2017-09-05, 18:19
Medlem
Linnaeusss avatar
Folk är snarare antifeminister för att feministerna själva inte vet hur samhället ska utformas. Feminism handlar i princip om att fördöma västerländska män som "kvinnoförtryckare", och hävda att detta är unikt för denna målgrupp, samtidigt som de försöker porträttera Mellanösternmän (som som de flesta vet härstammar från kulturer där kvinnoförtryck är markant vanligare) som offer för västerländsk "rasism". Precis som alla andra kulturmarxistiska ideologier så står den för en sak i teorin, men något helt annat i praktiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in