2017-09-05, 17:06
Medlem
Sgt.Blands avatar
PM påstår alltså att han har hissat upp liket helt, med ett rep fäst om fötterna, genom tornluckan. Hegamon skulle kanske ha kallats som expertvittne då? Visserligen är ju denna teorin diskuterad tidigare men det känns helt osannolikt för mig att den klene PM skulle kunna hissa upp liket helt genom tornluckan som har en höjd på 450 cm.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-09-05 kl. 17:35.
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Så blev detta med röret förklarat redogjort av åklagaren:

Citat:
Anklageren fortæller, at man under ransagningen i Peter Madsens rumlaboratorium har man fundet nogle rør, som er på samme størrelse med de rør, som blev fundet i det bælte, som var bundet om Kim Walls lig. I værkstedet har man også fundet værktøj, som kan save i jern, og som ifølge anklageren kan være brugt til at save de omtalte rør over.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judicare
Jag är lite förvånad att stortänkarna i tråden inte har förstått vad PM håller på med. Han erkänner bara det som åklagaren kan bevisa, och som är till fördel för hans berättelse. Som läget är just nu så blir han på sin höjd fälld för vad vi i Sverige kallar för vållande till annans död och brott mot griftefriden. Inget annat kan bevisas i nuläget. Utan huvud så går det inte att motbevisa hans berättelse om luckan, och det går inte att bevisa bortom rimlig tvivel att det är någon annan som har styckat kroppen.

Just nu lutar det åt att han inte behöver sitta frihetsberövad allt för länge.
Luckan borde väll ha blodspår på sig, om det är nu som herr madsen säger att den spräckte hennes skalle? Har den inte det borde det ju tyda på lögn
Citera
2017-09-05, 17:07
Medlem
Docklands avatar
"jag ville ta livet av mig"
"jag ville hem till min hustru och mina katter"

Finn två fel
Citera
2017-09-05, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
I min värld betyder det andas.
Det gör det in min värld, nu också.
Tack, är kass på danska, även om jag tror mig kunna lite ibland.

Någon som vet hur bålen/torson styckats? Om, som någon frågade tidigare, underlivet fanns med. Och man då har kollat ev. spår av sperma?
Citera
2017-09-05, 17:08
Bannlyst
"Adam Westin
4 min sedan
I husrannsakan av Peter Madsens rymdlaboriatorium har man funnit rör som liknar de som hittats bundna till kroppen efter Kim Wall.
Adam Westin
5 min sedan"

SKYLDIG
Citera
Medlem
Trosor åker inte bara av hur lätt som helst. Att PM styckat kroppen är extremt sannolikt. Då kan man iofs leka med tanken att trosorna åkt av lättare än om benen är kvar. Ser dock lite misstänkt ut att trosorna återfanns i maskinrummet.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Att han får tillräckligt med kvinnor-" undergivna" i u-båten-kan väl inte heller du vet.
Förhören kommer att fortsätta och mer fakta kommer att komma fram.
Han har tagit av henne kläderna. Om Trosorna varit på så hade det inte förhindrat hans styckning- han högg av nedanför, delar av låren fanns kvar på torson.
Jag har uppfattningen att tjejtrosor sitter stramt-inte att de ramlar av hur som helst.
Dessutom borde de ha blivit blodiga och klibbat fast.
Nog om detta.

Det beror ju på om de har rätt storlek eller ej, och om resåren är ny eller gammal. Jag har varit med om att resåren släppt och de börjat glida ner när jag gått på stan...
Citera
2017-09-05, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Och trosorna hittades i maskinrummet. En bra bit bort från torntrappan då eller ?
Jag såg också det där. Men det betyder ju inte att de togs av där. Båten har varit full med vatten och de kan ha flutit omkring.
Citera
2017-09-05, 17:09
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Försökte han verkligen ta sitt liv eller skojar du?

Nä han ångra ju sig sa han, när den börja tänka på frun o katten
Citera
2017-09-05, 17:10
Medlem
Chaz-_-s avatar
Han kommer inte ge de en millimeter utöver det som går att bevisa utan tvivel.

Lögner är inget han har några problem, vilket han redan bevisat. Han kommer utnyttja varenda liten fördel till sin vinning.
Citera
2017-09-05, 17:11
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det kan ju inte du veta. M verkar dessutom ha fått sex så att det räcker. Både med frun och andra. Varför skulle han ha varit tvungen att tilltvinga sig det? (Jag vet att INGEN har någon rätt att tilltvinga sig sex, men jag menar nu ur en ensam, sexlös mans perspektiv kan det kanske kännas så.)
Våldtäkt hänger alltså ihop med sexlivets frekvens?

I de blindas rike...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in