2017-09-05, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Absolut inte, men bara det att han hävdar att han har gjort det visar på att det inte är någon omöjlighet. Så dum är inte Madsen såklart.

Det är flera som har hävdat att det går att fira upp en kropp med rep, MEN inte om han väntat i timmar, för då har likstelhet inträtt. Lägg ner alla tramsiga påhopp, är mitt förslag till dig, för detta är fortfarande bara PM's egen historia, som vi vet ( nästan vet) knappast är sann, eftersom KW blev styckad.
Citera
2017-09-05, 16:39
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Inga rör överhuvudtaget! Sluta sprid desinformation!
Nej, danska "rör" betyder "länk" alltså det som vittnet kallade för kaede - kedja. Så det är frågan om en kedja, bälte med länkar. Inget rör!!
Ett par stycken i tråden som hävdar att danskans "rør" inte betyder rör utan länk på svenska. Såvitt jag vet är översättningen av rør = rör. Möjligt att det även kan betyda "länk" (som i att det utgör en del av en kedja).

Har ni någon källa ni kan hänvisa till så att man kan få klarhet?
Citera
2017-09-05, 16:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Skulle hon ha en hjälm på sig, ifall hon skulle få luckan i huvudet..? Ubåten kanske borde ha varit madrasserad invändigt också?

Det är väl sagt att man mer eller mindre var tvungen att ha hjälm inne i ubåten eftersom man slog sig lätt då det var vågigt på havet.
Så fort det guppade lite så var risken tydligen stor för blåmärken och huvudskador. Man bör ha haft minst en cykelskyddsutrustning på sig med både hjälm och knäskydd.
KW verkade ju vara lättklädd när hon steg ombord.
Troligen gick det bra många gånger för PM när han tog kvinnor ombord men den här gången så var "olyckan" framme.
Summa summarum så var båten inte byggd för passagerare utan utrustning och kunskap.
Citera
2017-09-05, 16:42
Medlem
Citat:
Ja, och ibland kan man bara vilja somna ifrån verkligheten också... och förhoppningsvis vakna med ny kraft och målmedvetenhet.
Grejen är ju att det knappast är förmildrande i det här sammanhanget - Om (och det är ett STORT om) han nu talar sanning och han powernappar ett par timmar så är det ännu orimligare att dumpa kroppen i havet - man kan knappast säga att han handlar i panik och affekt längre utan nu är det långt mer kalkylerat. Återigen, även OM (jättejättejättestort om) han talar sanning när han säger att han inte styckat henne så är det ändå en process att få upp henne från ubåten, som han gör utvilad efter ett par timmars sömn. Gott om tid att fundera på om det här verkligen är rätt, och att sen ljuga för polisen när han kommer i land. Någonstans borde han ha tänkt "det bästa för Kims anhöriga är nog att de får tillbaks henne hel och så snart som möjligt" och inte "det skulle vara nice att få träffa mina katter innan det här tjafset med vad-hette-hon-nu börjar".

Även hans uppenbara lögn är ju helt överfull av någon äcklig självbild. Och att han beter sig mot åklagaren, "fråga kvinnorna här varför trosor åker av när man tar av strumpbyxorna".................
Citera
2017-09-05, 16:43
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Fy fan, det där och lite mer vad han sagt är ju i princip att hans förklaring nu är att hon inte var värd att vara kvar i ubåten, att han tänkte ta livet av sig med Nautilus, men han ville inte att hon skulle ligga där och besudla Peter Madsens stora avslut.

Även om han fortfarnde ljuger så säger det ju en del om hans självbild att han faktiskt tror att det är förmildrande omständigheter "alla fattar ju att Peter Madsen ska gå ner med ubåten ensam, och inte med någon random journalist"..

En patetisk psykopat som har begått våldtäkt och sedan försöker dölja det genom mord och styckning, det är vad han är och har gjort.
Eftersom han svarade på frågan om strypsex med att han provat det, " hålla andan som en del av ett rollspel" så är jag ganska klar över att det är så Kim miste livet, strypning.
Blodet kommer i det fallet enbart av styckningen.

Översatt Citat: " Att jag orkar andas nu, det måste jag fundera på varför jag gör. Raket Madsen dör den 10 augusti"
Citat:
- Hvorfor jeg gider trække vejret nu, det må jeg så finde ud af, hvorfor jeg gør. Raket-Madsen dør den 10. august. .
Senast redigerad av PhDSalander 2017-09-05 kl. 16:48.
Citera
2017-09-05, 16:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Fy fan, det där och lite mer vad han sagt är ju i princip att hans förklaring nu är att hon inte var värd att vara kvar i ubåten, att han tänkte ta livet av sig med Nautilus, men han ville inte att hon skulle ligga där och besudla Peter Madsens stora avslut.

Även om han fortfarnde ljuger så säger det ju en del om hans självbild att han faktiskt tror att det är förmildrande omständigheter "alla fattar ju att Peter Madsen ska gå ner med ubåten ensam, och inte med någon random journalist"..

Så sa han inte alls. Han sa tvärtom att Nautilus inte var en värdig gravplats för Kim, (nu underförstår jag) för att den hade dödat henne. Det var värdigare att hon fick sin gravplats i havet självt.
Citera
2017-09-05, 16:46
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Ett par stycken i tråden som hävdar att danskans "rør" inte betyder rör utan länk på svenska. Såvitt jag vet är översättningen av rør = rör. Möjligt att det även kan betyda "länk" (som i att det utgör en del av en kedja).

Har ni någon källa ni kan hänvisa till så att man kan få klarhet?

Det har ingen större betydelse egentligen.
Jag skrev tidigare att det kan stämma med både "rör"och "länk" , poängen är att röret satt på bältet som var runt torson, alltså ditsatt för att fungera som sänke .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Någon som fattar varför Madsen ville ha det här offentligt? Har det kanske med narcissistiska självbilden att göra? Just nu så ser han bara ut som en ännu större idiot.
Därför att han tror att efter han har förklarat om olyckan med luckan så är han home-free i de danska folkhemmen.

Att vi däremot nu sitter och funderar på exakt hur kläder, armar och ben magiskt ramlade av från kroppen har han inte riktigt tagit med i beräkningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det är flera som har hävdat att det går att fira upp en kropp med rep, MEN inte om han väntat i timmar, för då har likstelhet inträtt. Lägg ner alla tramsiga påhopp, är mitt förslag till dig, för detta är fortfarande bara PM's egen historia, som vi vet ( nästan vet) knappast är sann, eftersom KW blev styckad.

Likstelheten är en process, och som det verkar så låg liket kvar nere i ubåten ett bra tag medans Madsen lade sig för att sova.

Det jag syftar på är att inte ens Madsen skulle vara så dum och hitta på en sådan sak om det nu vore en omöjlighet. Bara för polisen att fixa en 60-kilos docka så får Madsen själv bevisa att han klarar av det.
Senast redigerad av Kimma7 2017-09-05 kl. 16:51.
Citera
Medlem
Max3xs avatar
KW's hårlockar, strumpbyxor o trosor har hittats i båten! AB mörkade genom att säga klädesplagg...

http://ekstrabladet.dk/112/article6806629.ece
Citat:
Anklageren skal nu dokumentere. Der er fundet blod på gulvet forskellige steder, hårlokker, strømpebukser og dametrusser i ubåden. Hverken Kim Walls eller Peter Madsens telefoner er fundet.
Citera
2017-09-05, 16:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Han hade dessutom punkterat bålen, så den skulle lättare sjunka.
Madsen satte dessutom tyngder runt bålen, så han var övertygad om att bålen eller kroppsdelarna aldrig skulle få flyt.
Han misstog sig, grovt. Ibland händer otroliga ting.
Det kunde ha slutat med att ingen kroppsdel någonsin hittats- hans historia om sjöbegravning efter en olycka-hade då måst accepterats. Men nu blev det inte så. Trots hans ansträngningar och lögner så
kom sanningen fram.
Han är dessutom 100% skyldig till våldtäkt på K.W. Det är detta han vill/ville dölja till varje pris.

Det kan ju inte du veta. M verkar dessutom ha fått sex så att det räcker. Både med frun och andra. Varför skulle han ha varit tvungen att tilltvinga sig det? (Jag vet att INGEN har någon rätt att tilltvinga sig sex, men jag menar nu ur en ensam, sexlös mans perspektiv kan det kanske kännas så.)
Citera
2017-09-05, 16:48
Medlem
Citat:
Det kan ju inte du veta. M verkar dessutom ha fått sex så att det räcker. Både med frun och andra. Varför skulle han ha varit tvungen att tilltvinga sig det? (Jag vet att INGEN har någon rätt att tilltvinga sig sex, men jag menar nu ur en ensam, sexlös mans perspektiv kan det kanske kännas så.)

Sa du samma sak om Hagamannen också som hade fru och barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in