2017-09-05, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Så sa han inte alls. Han sa tvärtom att Nautilus inte var en värdig gravplats för Kim, (nu underförstår jag) för att den hade dödat henne. Det var värdigare att hon fick sin gravplats i havet självt.
Nej, så säger han inte alls:
"Jeg har ingen kontakt med det døde menneske ombord. Jeg synes ikke, hun skal være med på min tur til ingenting. Jeg er suicidal på det tidspunkt."
"Jag tycker inte hon ska vara med på min tur till ingenting"

Hon passar inte på "hans resa till ingenting". Om han någon annanstans säger att hon inte borde vara med för att ubåten dödat henne får du gärna länka dit/citera
Citera
2017-09-05, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
KW's hårlockar, strumpbyxor o trosor har hittats i båten! AB mörkade genom att säga klädesplagg...

http://ekstrabladet.dk/112/article6806629.ece
Hårband väl?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Kan man av hans svar att hon fick skallen krossad av luckan sluta sig till att hennes skalle krossades? Eller tror ni att han ströp henne?
Uppenbarligen kan vi inte sluta oss till någonting. Han ljög eller han ljög inte. För att komma närmare sanningen behöver hennes huvud hittas.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Sa du samma sak om Hagamannen också som hade fru och barn?

Nä, men han verkar ju ha gått igång på våldet och makten.
Citera
2017-09-05, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
En patetisk psykopat som har begått våldtäkt och sedan försöker dölja det genom mord och styckning, det är vad han är och har gjort.
Eftersom han svarade på frågan om strypsex med att han provat det, " hålla andan som en del av ett rollspel" så är jag ganska klar över att det är så Kim miste livet, strypning.
Blodet kommer i det fallet enbart av styckningen.

Översatt Citat: " Att jag orkar andas nu, det måste jag fundera på varför jag gör. Raket Madsen dör den 10 augusti"
Trække vejret, kan väl även betyda "orka prata"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nä, men han verkar ju ha gått igång på våldet och makten.

Och vad säger att Madsen inte gör det?
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Han åbner for ventilerne og løber op og prajer en båd. Den synker kort efter. Han er sikker på, at han fortæller allerede før grundlovsforhøret, at han selv sænkede den. Gjorde du det for at skjule noget? Nej, der er intet at skjule. Der vil være spor af Kims blod uanset om jeg har ombragt hende, eller hun er død ved en ulykke. Jeg er færdig som Raket-Madsen ligegyldigt hvad, siger han

DANG! Formulerar man sig på det viset om man är oskyldig?

Exakt! Varför överhuvudtaget nämna det om det är en olycka som tagit hennes liv? Så talar en skyldig. En oskyldig hade inte nämnt något alls om möjligheten att det skulle funnits blod kvar ifall han dödat henne. Han hade bara pratat om olyckan. Dessutom sa han dödat först och olyckan sen i samma mening. Återigen olyckan borde komma först och vara det enda han pratar om i samband med blod och sänkning.
Citera
Medlem
Smhfs avatar
Anklager Jakob Buch-Jepsen går videre med ransagningsrapporten og fortæller, at ubåden er blevet bjærget og ransaget. Man har bl.a. fundet et par sorte strømpebukser, et par dametrusser og en hårlok. Man har hverken fundet Peter Madsens eller Kim Walls mobiltelefon.

Då har dem hittat strumpbyxorna och trosorna i ubåten, och en hårlock, det var intressanta uppgifter.
Citera
2017-09-05, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Han hade dessutom punkterat bålen, så den skulle lättare sjunka.
Madsen satte dessutom tyngder runt bålen, så han var övertygad om att bålen eller kroppsdelarna aldrig skulle få flyt.
Han misstog sig, grovt. Ibland händer otroliga ting.
Det kunde ha slutat med att ingen kroppsdel någonsin hittats- hans historia om sjöbegravning efter en olycka-hade då måst accepterats. Men nu blev det inte så. Trots hans ansträngningar och lögner så
kom sanningen fram.
Han är dessutom 100% skyldig till våldtäkt på K.W. Det är detta han vill/ville dölja till varje pris.

Om hennes underkläder och trosor återfanns på båten är han skyldig till detta. En olycka hade aldrig krävt att klä av liket. Vilka lögner PM drar nu inför åklagaren
Citera
2017-09-05, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Åklagaren Jacob Buch Jepsen är en man.
Alltså bytt - för tre veckor sedan så var både åklagare och försvarsadvokat kvinnor.
Citera
2017-09-05, 16:55
Medlem
PhDSalanders avatar
Bra referat från Studio 1 :

http://sverigesradio.se/p1?playchannel=132

Reportern som var på förhandllingen använder ordet "verktygsbälte" som det som satt runt torson som sänke.
Citera
2017-09-05, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Uppenbarligen kan vi inte sluta oss till någonting. Han ljög eller han ljög inte. För att komma närmare sanningen behöver hennes huvud hittas.
Precis, känns som att han just nu spelar sina kort på att det inte kommer hittas, och antagligen har han rätt (men jag trodde verkligen inte att hon skulle hittas överhuvudtaget så jag har förhoppningsvis fel)

Jag antar att det inte finns så mycket man kan titta på i torsot för att fastställa en dödsorsak typ strypning, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in