2017-09-05, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Jag har aldrig sagt att du var ett troll och inte trott det heller!
Jag är inget språkrör för Helenas vänner jag är en gammal vän till Helena!
Jag är heller inget vittne på det sättet att jag har sett något eftersom jag inte var där i Mariestad den kvällen!

Nej ingen bara försvinner och nu tycker jag att vi hjälps åt.

Jag har skrivet här sedan juli och försöker begränsa det till när jag får en fråga eller kan hjälpa till nu är jag faktiskt skit trött på allt tjat !!
Jag tycker också att vi ska hjälpas åt.
Jag vill inte tjafsa.
Jag tycker att det är ett fult ord för att seriöst ifrågasätta, men om du inte lägger mer vikt i mina frågor så har jag ju fått mer klarhet ändå.
Så,
då lägger vi det bakom oss och går framåt.
Citera
2017-09-05, 10:41
Medlem
Citat:
Jag är heller inget vittne på det sättet att jag har sett något eftersom jag inte var där i Mariestad den kvällen!

Jag har skrivet här sedan juli och försöker begränsa det till när jag får en fråga eller kan hjälpa till nu är jag faktiskt skit trött på allt tjat !!
Märkte du någon gång att KM visade intresse för Helena eller något annat som kan vara värt att ta upp? Du skrev att du sett Helena bli arg en enda gång och det var på PR. Vad gällde det?
Senast redigerad av divadnil 2017-09-05 kl. 10:43.
Citera
2017-09-05, 13:24
Medlem
Citat:
Enligt en vän jag pratade med precis så har PW vetat om att KM har varit inne på förhör tidigare!!

Jag flyttade ifrån staden den hösten och tog inte del / hörde något av rykten kom ihåg det var inte lika lätt att kommunicera lätt att glömma att vi inte hade social media då.

Jag pratade mycket med polisen per telefon, de ringde upp mig när de hade frågor eller undrade över något.

Jag har aldrig gillat PR en arrogant typ jag tror faktiskt att han njuter av uppmärksamhet som han får / eller gjorde i alla fall. Väldigt narcissistisk!

Ringde polisen upp dig när de undrade över något? Varför?

ed. tvåa på den såg jag.
Senast redigerad av nopomil 2017-09-05 kl. 13:26.
Citera
2017-09-05, 13:38
Medlem
Citat:

"gammal" vän? Du kände väl henne bara tre år? Eller har jag missuppfattat dig?
Citera
2017-09-05, 13:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Ja men eftersom Helena inte längre är i livet så är det inget konstigt med att Freija, när hon pratar om Helena, pratar om henne som en "gammal vän", något annat vore väldigt konstigt. Det är ju minst 25 år sedan dom umgicks.
Citera
2017-09-05, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja men eftersom Helena inte längre är i livet så är det inget konstigt med att Freija, när hon pratar om Helena, pratar om henne som en "gammal vän", något annat vore väldigt konstigt. Det är ju minst 25 år sedan dom umgicks.
Gamla vänner går långt tillbaka i tiden, tillsammans!
Citera
2017-09-05, 14:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMora
Gamla vänner går långt tillbaka i tiden, tillsammans!

Det kan tolkas på två sätt, varken Freija eller du har fel. sluta greppa efter halmstrån nu.
Citera
2017-09-05, 15:39
Medlem
Citat:
Jag tycker också att vi ska hjälpas åt.
Jag vill inte tjafsa.
Jag tycker att det är ett fult ord för att seriöst ifrågasätta, men om du inte lägger mer vikt i mina frågor så har jag ju fått mer klarhet ändå.
Så,
då lägger vi det bakom oss och går framåt.

Vad var det för frågor du hade?

Jag ska börja svara precis som du att hur jag känner Helena och hur länge är inget som hjälper utredningen framåt...

och det är ingen här som behöver veta, det enda jag tänker göra är att svara på frågor om jag får några.
Du skrev något om att jag tyckte att det var ok att skoja till det ..

För det första vill jag skriva till alla här och påminna igen att det är inget som är skojigt!! Med denna tråd.

Ska se om jag hittar dina frågor miss Mora!
Och se om det gynnar utredningen här i tråden att jag svarar .. eller om det bara är personliga frågor.
Citera
2017-09-05, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Hej!
Hur länge jag kände Helena har faktiskt ingen betydelse eller hjälp av utredningen här i tråden.

Jag har lärt mig av mina misstag bak i tråden att inte röra till det..
När man vill vara anonym och folk ställer frågor mest av nyfikenhet gissar jag..
För det kan ju absolut inte ha någon nytta i utredningen här på tråden om jag kände Helena från att vi var tre år !
.. eller till exempel kände henne de 3,4 eller fem sista åren i livet.

Jag hjälper gärna till med frågor som jag får och kan hjälpa fallet framåt
Mvh F
Citera
2017-09-05, 16:27
Medlem
Citat:
Hej Freija!
Du lärde känna Helena sent i livet och bara ett par tre år innan hennes försvinnande?
Hur många år var ni vänner egentligen?

Vad hade polisen för uppgifter som gjorde dina uttalanden så viktiga att de ringde dig flera gånger "om de undrade över något?

Vad är det de här frågorna? Miss Mora?!
I så fall svarade jag på dem ..
Citera
2017-09-05, 16:47
Medlem
Citat:
Om jag förstår dig rätt så är det okej att skoj till det för sin egen anonymitet om att man inte vet enkla saker som alla Helenas vänner vet,
och sedan bli irriterad när man blir ifrågasatt?
Man ska tro på dig och vara medveten om att du kan utelämna viktig information och skoja till det lite.
Jag är misstrodd för att jag ifrågasätter detta, något annat finns inte men skam om jag försöker räta ut om du trollar eller inte.
Jag är misstrodd för att andra trollat.
Vad ger dig en rätt att misstro mig om jag inte får misstro, det finns ju lite mer som du har skrivit, eller hur.
Tycker du det är orimligt att ifrågasätta dig? Isåfall varför?

Skulle aldrig utelämna viktig information! Så där missförstod du mig nog rejält!
Citera
2017-09-05, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Märkte du någon gång att KM visade intresse för Helena eller något annat som kan vara värt att ta upp? Du skrev att du sett Helena bli arg en enda gång och det var på PR. Vad gällde det?

Jag kom inte ihåg vad det gällde men hon var riktigt förbannad! Men prinzzesan berättade att det handlade om en skuld som P hade till U .. när de gick isär.
Prinzzesan kanske kan berätta mer utförligt ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in