2017-09-05, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Varför skulle jag ge dig den informationen på Flashback!! Du verkar ha en otrevlig ton välkommen !!!!
Är det någon tävling i att ha varit vän med Helena längst?
Vad har du att tillföra i tråden?
Inte min mening att låta otrevlig alls.
Efter dina egna uttalanden så väcktes dessa frågor.
Du behöver givetvis inte svara men reflektioner och svar gällande vad jag vet, är vad jag tänker tillföra tråden.
Ser du andra alternativa anledningar att spendera tid här?
Det är ett mycket intressant uttalande av dig att polisen bollade med just dig så frågan är inte orimlig.
Vad är ditt syfte med att sitta här som närstående och "läcka" när andra närstående valt att vara tysta?
Är det en bättre formulering Freija?
Citera
2017-09-05, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Bästa Freija21: Jag tror att du får finna dig i att bli ifrågasatt här på Flashback när du kommer med uttalanden som dessa. Personer jag talat med och som kände HA påstår nämligen att hon ALDRIG skulle uttryckt sig på det viset ens i trångmål. Du kände henne nog inte så väl är min bedömning.

Tror nog att du kände Helena ganska väl själv!
För att det stämmer nämligen hon skulle aldrig uttrycka sig så normalt!!
Jag tror att hon var högst trött och äcklad av att sin gode väns pojkvän kanske under en längre tid har trakasererat henne...och till slut brast det och hon skrek just något som fick "proppen att gå" på K.

Du har rätt jag har bara sett Helena är riktigt förbannad en enda gång!
Och det var på PR .
Jag har berättat i tidigare inlägg om hur underbar Helena var som vän!
Citera
2017-09-05, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det här kom som en TOTAL överraskning, backar du om Kl*s M*lmgren ?
Håller det inte? så du tror inte längre på KM som "pilot"?
För mig är det tvärtom, jag tycket att det kommer fram mer och mer intressanta avslöjanden för varje dag som går som VERKLIGEN pekar på att det är Kl*s som är "pilot".
Okidok.

Överraskande är förnamnet. Är det någon fakta som kommit i denna tråd på 10år så är det väl ändå om KM. Sedan undrar jag varför ni jobbar ni så intensivt på att dissa pudelfrillan som vågar se vad det är som händer här. Är det för besvärligt, ska hen tvingas bort nu? Jag hoppas lägga till intressant fakta snart.
Senast redigerad av lubbe75 2017-09-05 kl. 08:12.
Citera
2017-09-05, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMora
Hej Freija!
Du lärde känna Helena sent i livet och bara ett par tre år innan hennes försvinnande?
Hur många år var ni vänner egentligen?

Vad hade polisen för uppgifter som gjorde dina uttalanden så viktiga att de ringde dig flera gånger "om de undrade över något?

miss Mora!
För att vara anonym på Flashback så kan man tyvärr inte säga riktigt hela sanningen när det gäller vilka år man kände en viss person till exempel ..
.. eller säga att man inte gick i samma klass till exempel
... eller låtsas att man inte vet något simpelt .. som att Helena gick social !!
.. bara några exempel på hur man kan skydda sin identitet här på Flashback och förbli anonym om man så vill...
BARA man inte talar osanning om viktig fakta kring fallet och andra personer

Jag vet ju själv hur det är där man sitter och försöker lista ut vilka namn som döljer sig bakom olika nick och man tror sig veta ..

Hur kände du Helena! Du har inte svarat på det ännu?
.. har du något mer än bara frågor om hur vissa kände Helena eller inte?
Citera
2017-09-05, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Hur var det nu med din trovärdighet nu igen? Du hade känt "klasse" i 45 år enligt tidigare inlägg men hur kan du då ha missat att han varit sambo med KB i 10 år??? Har du kanske svarat på det. Annars får du gärna göra det. Har du talats vid med honom nyss? Vad säger han eller varför säger han inget?

(och nej, inte ute efter att hoppa på varje inlägg som går åt annat håll, vill bara se förtydliganden om din 45-åriga bekantskap).

2:a på bollen visst!
har inte ptatat med han sen 90 ungefär men han ere inte som mördat ialla fall
Citera
2017-09-05, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hankatten2
Hur kan du veta det?
Citera
2017-09-05, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hankatten2

Och HUR vet du det? Please.
Citera
2017-09-05, 08:42
Medlem
Citat:
Inte min mening att låta otrevlig alls.
Efter dina egna uttalanden så väcktes dessa frågor.
Du behöver givetvis inte svara men reflektioner och svar gällande vad jag vet, är vad jag tänker tillföra tråden.
Ser du andra alternativa anledningar att spendera tid här?
Det är ett mycket intressant uttalande av dig att polisen bollade med just dig så frågan är inte orimlig.
Vad är ditt syfte med att sitta här som närstående och "läcka" när andra närstående valt att vara tysta?
Är det en bättre formulering Freija?

Polisen bollade inte med mig det ringde när de hade någon fråga .. frågan kunde låta.. när ni gjorde ......ihop lade du märke till något speciellt då?
Sedan kunde de ringa tillbaka och ha en följdfråga på svaret osv osv

Hur kände du Helena?
Angående varför jag beslutade mig för att registrera mig finns skrivet, det har redan berättat.
Citera
2017-09-05, 08:46
Medlem
Citat:
Polisen bollade inte med mig det ringde när de hade någon fråga .. frågan kunde låta.. när ni gjorde ......ihop lade du märke till något speciellt då?
Sedan kunde de ringa tillbaka och ha en följdfråga på svaret osv osv

Hur kände du Helena?
Angående varför jag beslutade mig för att registrera mig finns skrivet, det har redan berättat.

Glömde svara på anledningar att vara på Flashback! Du ska veta att man blir lite misstänksam och det kommer du förstå efter ett tag det är en hel del oseriösa här ..
Det var därför jag frågade dig vad du hoppades att bidra med.
Citera
2017-09-05, 09:02
Medlem
Citat:
miss Mora!
För att vara anonym på Flashback så kan man tyvärr inte säga riktigt hela sanningen när det gäller vilka år man kände en viss person till exempel ..
... eller låtsas att man inte vet något simpelt .. som att Helena gick social !!
.. bara några exempel på hur man kan skydda sin identitet här på Flashback och förbli anonym om man så vill...

Jag vet ju själv hur det är där man sitter och försöker lista ut vilka namn som döljer sig bakom olika nick och man tror sig veta ..

Jag ifrågasatte din trovärdighet, vilket resulterade i att du ifrågasatt min innan jag knappt kommit in i tråden.
Jag har inte kommit in här som Helenas vän och språkrör för hennes vänner.
Hur jag känner henne är helt ointressant i syftet att finna gm.
Du är, säger du, intressant vittne för polisen och närä vän. Du har valt att berätta det. Det vore konstigt om ingen ifrågasatte det.
Det är ju just vittnen vi eftersöker här och om polisen tycker du är intressant så tycker iallafall jag det med och vill veta mer.
Visst är man anonym här på FB men det finns de som inte själva varit här och kunnat göra liknande uttalande, som hamnat under luppen.
Varför är du ett undantag?
Du måste ju tillhöra en väldigt viktig ledtråd för tråden, då du är ett vittne inom räckhåll, eller?
Att försöka vända fokus åt mitt håll när jag ifrågasätter ditt uttalande väcker mer intresse för anledningen......
Jag är inte bråkdel av intressant för tråden i jämförelse men jag har ett stort intresse i tråden och Helenas försvinnande.
Människor försvinner inte helt enkelt. Jag vill veta vad som hände Helena.
Citera
2017-09-05, 09:15
Medlem
Citat:
miss Mora!

Om jag förstår dig rätt så är det okej att skoj till det för sin egen anonymitet om att man inte vet enkla saker som alla Helenas vänner vet,
och sedan bli irriterad när man blir ifrågasatt?
Man ska tro på dig och vara medveten om att du kan utelämna viktig information och skoja till det lite.
Jag är misstrodd för att jag ifrågasätter detta, något annat finns inte men skam om jag försöker räta ut om du trollar eller inte.
Jag är misstrodd för att andra trollat.
Vad ger dig en rätt att misstro mig om jag inte får misstro, det finns ju lite mer som du har skrivit, eller hur.
Tycker du det är orimligt att ifrågasätta dig? Isåfall varför?
Citera
2017-09-05, 10:23
Medlem
Citat:
Jag ifrågasatte din trovärdighet, vilket resulterade i att du ifrågasatt min innan jag knappt kommit in i tråden.
Jag har inte kommit in här som Helenas vän och språkrör för hennes vänner.
Hur jag känner henne är helt ointressant i syftet att finna gm.
Du är, säger du, intressant vittne för polisen och närä vän. Du har valt att berätta det. Det vore konstigt om ingen ifrågasatte det.
Det är ju just vittnen vi eftersöker här och om polisen tycker du är intressant så tycker iallafall jag det med och vill veta mer.
Visst är man anonym här på FB men det finns de som inte själva varit här och kunnat göra liknande uttalande, som hamnat under luppen.
Varför är du ett undantag?
Du måste ju tillhöra en väldigt viktig ledtråd för tråden, då du är ett vittne inom räckhåll, eller?
Att försöka vända fokus åt mitt håll när jag ifrågasätter ditt uttalande väcker mer intresse för anledningen......
Jag är inte bråkdel av intressant för tråden i jämförelse men jag har ett stort intresse i tråden och Helenas försvinnande.
Människor försvinner inte helt enkelt. Jag vill veta vad som hände Helena.
Jag har aldrig sagt att du var ett troll och inte trott det heller!
Jag är inget språkrör för Helenas vänner jag är en gammal vän till Helena!
Jag är heller inget vittne på det sättet att jag har sett något eftersom jag inte var där i Mariestad den kvällen!

Nej ingen bara försvinner och nu tycker jag att vi hjälps åt.

Jag har skrivet här sedan juli och försöker begränsa det till när jag får en fråga eller kan hjälpa till nu är jag faktiskt skit trött på allt tjat !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in