KM kan inte "ha fått" slagit följe med HA efter Stadt för vid Knallenvaruhuset, 50 m. från hotellet görs den sista iakttagelsen av Helena, hon ses då promenera ensam i riktning mot Österlånggatan/Kungsgatan. KM måste alltså ha följt efter Helena (här ska även tilläggas att KM bodde i motsatt riktning) och sedan hunnit ifatt henne, gissningsvis strax innan Marieholmsbron eftersom "brovittnet" ser KM och HA promenera tillsammans över bron.
Det kan nog stämma det du tar upp här, enligt LGWP i Veckans Brott 2011 observerades Helena på torget utanför Stadt vid 02:30 vilket i sådant fall innebär att "Hanna's" vittnesmål inte alls har något med Helena att göra, hon hörde något helt annat.
Tack för påminnelse om knallen. Det talar för mer uppsåt då.
KM kan inte "ha fått" slagit följe med HA efter Stadt för vid Knallenvaruhuset, 50 m. från hotellet görs den sista iakttagelsen av Helena, hon ses då promenera ensam i riktning mot Österlånggatan/Kungsgatan. KM måste alltså ha följt efter Helena (här ska även tilläggas att KM bodde i motsatt riktning) och sedan hunnit ifatt henne, gissningsvis strax innan Marieholmsbron eftersom "brovittnet" ser KM och HA promenera tillsammans över bron.
Det kan nog stämma det du tar upp här, enligt LGWP i Veckans Brott 2011 observerades Helena på torget utanför Stadt vid 02:30 vilket i sådant fall innebär att "Hanna's" vittnesmål inte alls har något med Helena att göra, hon hörde något helt annat.
Vi vet inte om det är KM eller någon annan som "ytterst osäkert" enl. P. Jenvèn har setts där.
Enligt en vän jag pratade med precis så har PW vetat om att KM har varit inne på förhör tidigare!!
Jag flyttade ifrån staden den hösten och tog inte del / hörde något av rykten kom ihåg det var inte lika lätt att kommunicera lätt att glömma att vi inte hade social media då.
Jag pratade mycket med polisen per telefon, de ringde upp mig när de hade frågor eller undrade över något.
Jag har aldrig gillat PR en arrogant typ jag tror faktiskt att han njuter av uppmärksamhet som han får / eller gjorde i alla fall. Väldigt narcissistisk!
Att BW skulle ha erkänt på fyllan har jag aldrig hört förut!! Det tror jag bara är Mariestads rykten ..
PR Man brukar ju säga att det är någon i den närmsta kretsen en vän till familjen osv!!!! jag är inte förvånad över att han var misstänkt i början!
PR var min största kandidat väldigt länge.
Du verkar mer insatt än mig när det gäller rykten och anonyma tips som sagt hoppas att jag har hjälpt lite ..
Tror knappast det! Det är ju tyvärr så länge sedan! När jag träffar gemensamma vänner till Helena vilket jag gör väldigt sällan!! Så har vi inte suttit och pratat som vi gör här på Flashback utan pratar fina minnen om vi pratar om Helena.
Hej Freija!
Du lärde känna Helena sent i livet och bara ett par tre år innan hennes försvinnande?
Hur många år var ni vänner egentligen?
Vad hade polisen för uppgifter som gjorde dina uttalanden så viktiga att de ringde dig flera gånger "om de undrade över något?
Tack för påminnelse om knallen. Det talar för mer uppsåt då.
Ja det gör det onekligen, man kan verkligen undra vad KM hade för avsikter när han tog beslutet att följa efter HA mitt i natten, 02:30... dom kan knappast ha varit goda..
Å andra sidan blir tidsramen intressant i det här läget, om det stämmer att HA observerades på torget utanför Stadt vid 02:30 som LGWP påstod i Veckans Brott så betyder det att HA tidigast kan ha bragts om livet ca. 02:50, vilket i sin tur gör att den ljusa/vita bilen med rails som ett vittne såg stå parkerad inne på cykelvägen ca. 03:30 plötsligt blir betydligt mer intressant.
Värt att nämnas i sammanhanget är att det är just den här bilen med rails som Ugglan alltid vill "få bort" när bil iakttagelserna diskuteras för att den inte "passar in".
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-05 kl. 01:16.
Några har blivit "anklagade" för att upprepa sig som trasiga LP-skivor.
Jag hoppar in i LP-gänget också.
Från chatten med Mats o Pernilla så var det tydligt att "Pilot":
-var på Statt,
-var den som var förtjust i HA,
-var på bron med HA.
- (dessutom hjälpte HA att ringa till systern enligt egen utsago)
Får ni inte ihop dessa 4 punkter till en person så har antingen ni ELLER Mats/Pernilla fwl.
Magnus: Är nu tidigare misstänkta avskrivna i och med era uppgifter.
PW, SR: De två som tidigare suttit frihetsberövade och som varit formellt misstänkta är helt avförda från utredningen.
Lena: Om det stämmer att hon tog följe med en man direkt efter statt och han inte är inblandad kanske han blev lika chockad när han fick reda på att hon aldrig kom hem. Han ville då inte bli indragen och misstänkt. Han skulle ju dock kunnat bidra med viktiga detaljer om han inte är direkt skyldig förstås.
PW, SR: Ja, exakt hur det ligger till vet han ju bara själv. Men det han sagt när han hördes som alla andra på Stadt och det han sade i förhören 1998 går inte ihop.
P: Mannen inne på discoteket som ville ha hennes uppmärksamhet och pilot är troligtvis samma person?
Mats, SR: Ja, det är samma person som nyligen anhölls.
Ekudden: Har Ulrikas dåvarande pojkvän 92 blivit hörd som misstänkt ?
Mats, SR: Nej.
Sofia: killen som Helena var förtjust i, har han varit på förhör? Ulrika borde ju veta vem han är eftersom Helena nämnde honom i telefonsamtalet.
PW, SR: Den killen är förhörd.
Pernilla: Jag var själv 23 år vid 92, jag tror inte man har super bråttom hem till sin syster om killen man är förtjust i är i närheten.
PW, SR: Killen Helena var förtjust i är inte densamma som ska ha synts tillsammans med Helena på bron.
Mats, SR: Polisen har utrett honom och han är inte misstänkt
P: Så det finns en intressant bil som skrotades 1998, var pilot ägare till den eller han lånat?
Mats, SR: Bilen var skrotad när "Mannen i pilotglasögon" blev aktuell i utredningen 1998. När skrotningen skedde vet inte vi. Det var en bil han hypotetiskt skulle kunnat haft tillgång till, enligt polisen.
Siss: Varför omnämns inte gemensamme manlige bekant till Helena och Ulrika som talade med Helena innan hon promenerande lämnade Statt?
PW, SR: Han är inte väsentlig för utredningen.
Susanne : Vet ni vem mannen som bar pilotglasögon kvällen Helena försvann är?
Mats, SR: Ja. Eller rättare sagt, vem som polisen tror är mannen på bron.
Hej Freija!
Du lärde känna Helena sent i livet och bara ett par tre år innan hennes försvinnande?
Hur många år var ni vänner egentligen?
Vad hade polisen för uppgifter som gjorde dina uttalanden så viktiga att de ringde dig flera gånger "om de undrade över något?
Varför skulle jag ge dig den informationen på Flashback!! Du verkar ha en otrevlig ton välkommen !!!!
Är det någon tävling i att ha varit vän med Helena längst?
Vad har du att tillföra i tråden?
Inte lika enkelt att svara på! Men Han har ju setts på bron med Helena! Jag tror precis som Leif GW tror och precis sa på tv angående Pernilla fallet och Anders Eklund.
... så har han envisats med att gå efter henne hem " jag ska bara följa dig hem "efter att ha varit efterhängsen på Statt och kanske vid tidigare tillfällen och hon känner sig äcklad av honom till slut så tar tålamodet slut även för Helena och hon kanske skriker sluta följa efter mig din fule fan! ! Du är så jävla äcklig !!......
Jag tror att något sådant har hänt
Men sen har vi ju den där kvinno åter förbrytaren Per Å*by .. Han har ju två tre domar på sig jag skulle gärna vilja veta om han kände KM ..
Bästa Freija21: Jag tror att du får finna dig i att bli ifrågasatt här på Flashback när du kommer med uttalanden som dessa. Personer jag talat med och som kände HA påstår nämligen att hon ALDRIG skulle uttryckt sig på det viset ens i trångmål. Du kände henne nog inte så väl är min bedömning.
Bästa Freija21: Jag tror att du får finna dig i att bli ifrågasatt här på Flashback när du kommer med uttalanden som dessa. Personer jag talat med och som kände HA påstår nämligen att hon ALDRIG skulle uttryckt sig på det viset ens i trångmål. Du kände henne nog inte så väl är min bedömning.
Dom vet väl inte hur Helena reagerade när KM blev för närgången och kanske t.o.m. började kladda och tafsa på henne?
DÅ i det läget sa hon säkert "din fule fan! ! Du är så jävla äcklig !!" och det blev hennes död för då "gick proppen" bokstavligt talat hos elektrikern och det blev total kortslutning!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-05 kl. 01:55.
Jag backar om Klas.
Han är intressant fort men det håller inte.
Inte för mig,det kommer för lite fram.
Dessutom tror jag på Gw's teori,så clean slate for me från och med nu.
Det här kom som en TOTAL överraskning, backar du om Kl*s M*lmgren ?
Håller det inte? så du tror inte längre på KM som "pilot"?
För mig är det tvärtom, jag tycket att det kommer fram mer och mer intressanta avslöjanden för varje dag som går som VERKLIGEN pekar på att det är Kl*s som är "pilot".
Okidok.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-05 kl. 02:29.
Jag har "hört det på stan"
Har gjort en förfrågan tidigare i tråden om att det kunde vara någon utomstående som kanske väntade på UA och HA. Jag "tror" nog mer på utomstående än nära i vänkrets. Så för min del är det inte helt omöjligt att det kan ha skett så som sägs i PM.
På tal om "hört det på stan", själv hörde jag en vits på stan häromdan om en mördare som sakta men säkert grävde sin egen grav helt sjuk humor jag vet...
Vad får dig att tro att en utomstående GM stod och väntade på UA och HA när det har kommit fram så mycket fakta som pekar på att det är Kl*s M*lmgren som är "pilot"?
Kan du avslöja något mer som stod PM:et?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-05 kl. 03:21.
På tal om "hört det på stan", själv hörde jag en vits på stan häromdan om en mördare som sakta men säkert grävde sin egen grav helt sjuk humor jag vet...
Vad får dig att tro att en utomstående GM stod och väntade på UA och HA när det har kommit fram så mycket fakta som pekar på att det är Kl*s M*lmgren som är "pilot"?
Kan du avslöja något mer som stod PM:et?
Jag är jävligt trött på ditt rabiata sätt att nedvärdera de som inte tycker som du.
Vad är det för FAKTA du undanhåller oss på tråden? Här har endast förekommit rykten,spekulationer och i några fall indicium som pekar på KM. Presentera gärna dina s.k. FAKTA så vi andra kan vara med och diskutera saken. Förstår du inte skillnaden så rekommenderar jag Google. Din galna enmansshow leder inte tråden framåt direkt.