2017-09-05, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Enligt denna så pågår ett bedrägeri utan dess like

http://dissidenter.com/2017/09/vilka-ligger-bakom-ung-i-sverige/

Fatemeh Khavari om det verkligen är hon finns så existerar ingen organisation/förening i landet, varken ideell eller annan, som heter ”Ung i Sverige”!

Hon går inte heller finna och dessutom är hon väldigt lik hennes så kallade bror.

Sen är det extremt sällsynt att tjej kommer som ensamkommande flykting barn och dessutom väljs som ledare i ett land där kvinnor inte respekteras.

Hennes bror får alla pengar som skänks rakt i hans egen ficka.

Normalt så hade jag inte brytt mig när extrem vänstern blir bedragna men det finns risker att goda människor som tror på dessa (barn) skänker för att sponsra någons lyx liv.

De är ett nätverk, vad jag förstår behöver man inte ha en förening med stadgar, revisorer, ordförande och hela baletten för att lagligt kunna samla in pengar. Det är ungefär som crowdsourcing eller donationer till enskilda bloggare.

Sedan håller jag med om att upplägget där pengarna går till hennes brors bankkonto är under all kritik, men det är inte förbjudet för folk (de som skänker pengar) att vara korkade.
Senast redigerad av HepCat-X 2017-09-05 kl. 10:02.
Citera
2017-09-05, 10:18
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Finns nog många olika anledningar till detta känslomässiga engagemang. Tror inte att det handlar så mycket om sex, mer om ensamhet, att få känna sej behövd igen efter att barnen flyttat hemifrån osv. Dessa vuxna barn väcker säkert moderskänslor hos många liksom brottslingar gör hos vissa kvinnor, man vill hjälpa och rädda.

Jag tror heller inte att det uteslutande handlar om sex, men språket laddas med något annat än bara vanlig omtanke och omsorg den kan vara sex, den kan vara kärlek: 'andas samma luft', 'röra vid dem', 'gästspel', möta blickar', längtan' osv.osv.

Jag håller det inte för helt uteslutet att vissa av tanterna pga av dessa möten utvecklat något som iaf gränsar till sinnessjukdom.

Och tänk om Nisse i Pajala, 62, under eget namn skulle 'bloggat' om samma längtan och trånad efter tonåriga thailändskor - gubbslem.

/Provokatör
Citera
2017-09-05, 10:25
Medlem
Rikarvinges avatar
Citat:

Fatemeh Khavari om det verkligen är hon finns så existerar ingen organisation/förening i landet, varken ideell eller annan, som heter ”Ung i Sverige”!

Hon går inte heller finna och dessutom är hon väldigt lik hennes så kallade bror.

Sen är det extremt sällsynt att tjej kommer som ensamkommande flykting barn och dessutom väljs som ledare i ett land där kvinnor inte respekteras.

Normalt så hade jag inte brytt mig när extrem vänstern blir bedragna men det finns risker att goda människor som tror på dessa (barn) skänker för att sponsra någons lyx liv.

Systrar brukar likna sina bröder och hon har kvinnoröst. Hon har väl valts eller rekommenderats som ledare av svenskarna som står bakom eller uppmuntrade dem - kvinnor får mer sympati än män.

Måste de inte ha pengar för att leva på? Elr de kanske får bidrag? Skulle inte bli förvånad om de lever rätt dyrt relativt deras kapital och inkomst. Droger och ciggs liksom, men jag gissar.
Citera
2017-09-05, 10:38
Medlem
Golonkas avatar
Verkar onekligen djupt skumt detta med "Fathame" och swischkontot... Startar en tråd i skvaller så får vi se vad som kan grävas fram.
Citera
2017-09-05, 10:46
Medlem
Provokatörs avatar
Det finns tydligen ett visst hopp om att nyanserad sansad information når ut i bredare lager, den prisbelönte och mångårige DN-journalisten LASSE GRANESTRAND har lag ut texten i magasinet Fokus.

Hans artikel kommmer iofs någon vecka efter min trådstart i samma ämne men glädjande nog så är hans analys av säkerhetsläget i Afghanistan exakt samma som den jag kom fram till, han kanske tom tog avstamp i min trådstart, bra så. Jag jämförde farligheten med antalet skjutningar i Skåne i år, han jämför med döda i den svenska trafiken under 70-talet, resultatet blir detsamma.

"Statistiken visar att risken att som civil mista livet på grund av terror- och krigshandlingar är ungefär lika stor som den var att dö i trafiken i Sverige på 1970-talet, eller mindre."

Min trådstart: (FB) Ny statistik - Afghanistan är säkrare än Skåne - Hazarernas bluff synad.
Lasses artikel: Ingen nåd är att vänta

Vår analyser är båda baserade på FN's halvårsrapport och vi kommer till samma slutsats, Anders Lindberg skrev före mig en ledare på Aftonbladet, han kom föga förvånande till en helt annan slutsats fast även han refererade till samma FN-rapport.

"Risken är uppenbar att vi bokstavligen skickar dem in i döden."

Anders ledare: (får ingen länk, den får ni leta fram själva)

/Provokatör
Citera
2017-09-05, 10:52
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarvinge
Systrar brukar likna sina bröder och hon har kvinnoröst. Hon har väl valts eller rekommenderats som ledare av svenskarna som står bakom eller uppmuntrade dem - kvinnor får mer sympati än män.

Måste de inte ha pengar för att leva på? Elr de kanske får bidrag? Skulle inte bli förvånad om de lever rätt dyrt relativt deras kapital och inkomst. Droger och ciggs liksom, men jag gissar.
Jag garanterar att de alla har gratis mat och logi samt en fickpeng eller större bidrag på det - de har de oändligt mer förspänt än gemene svensk 20-åring.
Citera
2017-09-05, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Poesin är så vidrig att den hade varit sjuk oavsett vem den riktats till eller skrevs av.

Men originell. Jag har inte sett ordet "dörrhandtag" i en kärleksdikt förr.
Citera
2017-09-05, 11:09
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag tror heller inte att det uteslutande handlar om sex, men språket laddas med något annat än bara vanlig omtanke och omsorg den kan vara sex, den kan vara kärlek: 'andas samma luft', 'röra vid dem', 'gästspel', möta blickar', längtan' osv.osv.

Jag är inte heller övertygad om att det ens är vanligt att det rör sig om sexuell åtrå, jag skulle istället gissa att det är ett exempel på väldigt omfattande och utbredd Empty Nest Syndrome. Ett depressionsliknande tillstånd som typiskt drabbar kvinnor när deras egna barn inte behöver dem lika mycket som förr.

Jag tror att den känslan att igen få vara en "behövd omhändertagande moder" gör att de faktiskt på riktigt inte ser att många av barnen är minst sagt vuxna.

https://en.wikipedia.org/wiki/Empty_nest_syndrome
Citera
2017-09-05, 11:31
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag garanterar att de alla har gratis mat och logi samt en fickpeng eller större bidrag på det - de har de oändligt mer förspänt än gemene svensk 20-åring.

Nu får man ju inte ställa grupper mot varandra, men eftersom jag är en provokatör så gör jag det ändå, och det är alltid intressant att göra jämförelser.

I Sverige tror vi att det finns mellan 20-40.000 samer, för enkelhetens skull så säger vi 35.000, det finns även ett sameting (parlament), för att behålla och vårda sin kultur så lever dom på allmosor från den svenska staten.

Regeringen gör nu iom höstbudgeten den, som Alice Bah Kunke uttrycket det,' – Den största satsningen någonsin' på samernas förvaltningsbudget.

Regeringen skjuter till hela 11 miljoner kronor nästa år och året därefter ytterligare fem miljoner kronor, 8 miljoner per år. Vilken satsning!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/utokat-anslag-till-sametinget

35.000 afghaner har på samma tid (2 år) bränt av 2 miljoner var (35.000*1.000.000*2= 70 miljarder)

Om vi för enkelhetens skull antar att det finns 35.000 samer i detta land så får dom ingen miljon var per år utan det blir pinsamma, 229 kronor per same och år (8.000.000 / 35.000 = 228,57).

Nu får samerna förmodligen andra bidrag av staten än bara förvaltningsbudgeten som ska användas för sametinget, men det lär inte vara några 70 miljarder dom närmaste åren iaf.

/Provokatör
Citera
2017-09-05, 11:38
Medlem
BitGirls avatar
Citat:

En av kommentarerna där :
Citat:
Hej!
Bra grävt. Hörde i en intervju med Fatemeh Khavari i Rapport? Aktuellt? att hon kom via Norge. Då borde Dublinförordningen gälla kan man tycka. Kanske finns det mer information där.
Ung i Sverige loggan är också intressant. Det jag ser är den islamska månskäran. Undra vem som har gjort den, vem som finansierat det, koppling till muslimska brödraskapet etc
Citera
2017-09-05, 11:39
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Ni gubbar och gummor som har misst Balis senaste inlägg nu är det krig Karin Pilsäter attackerar Bali. Karin Pilsäter verkar inte heller förstå ordet skäggbarn.

https://nyheteridag.se/rattfull-folkpartist-till-attack-mot-hanif-bali-m-anklagar-honom-for-att-vara-skaggbarn/

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154926581950686&id=51955068 5

Vår allas Torbjörn Jerlerup vill ta efter Australien Det är helt OK för mig Australiens migrationspolitik får varje liten SD:are att bli våt av avund.

Citat:
Ursprungligen postat av Torbjörn Jerlerup
Nja. Inte alla kan bedömas ha fuskat Hanif Bali. Tänk efter själv. Om den ensamkommande uppgett 15 års ålder för 2 år sen är de 17 nu. Det finns en felmarginal. Man kan inte rättsäkert avgöra om nån är 17 eller 18. Australiska myndigheter anger plus minus två år.

Varför använder vi inte de metoder som finns för att ta reda på vilka som är över 21 istället?

Då kan man rättsäkert avgöra att personen verkligen uppgett fel ålder.

Sorry Hanif. Rättsäkerhet är viktigt. Och det duger inte med att kontrollera 18 års gränsen.
Citera
2017-09-05, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Nu får man ju inte ställa grupper mot varandra, men eftersom jag är en provokatör så gör jag det ändå, och det är alltid intressant att göra jämförelser.

I Sverige tror vi att det finns mellan 20-40.000 samer, för enkelhetens skull så säger vi 35.000, det finns även ett sameting (parlament), för att behålla och vårda sin kultur så lever dom på allmosor från den svenska staten.

Regeringen gör nu iom höstbudgeten den, som Alice Bah Kunke uttrycket det,' – Den största satsningen någonsin' på samernas förvaltningsbudget.

Regeringen skjuter till hela 11 miljoner kronor nästa år och året därefter ytterligare fem miljoner kronor, 8 miljoner per år. Vilken satsning!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/utokat-anslag-till-sametinget

35.000 afghaner har på samma tid (2 år) bränt av 2 miljoner var (35.000*1.000.000*2= 70 miljarder)

Om vi för enkelhetens skull antar att det finns 35.000 samer i detta land så får dom ingen miljon var per år utan det blir pinsamma, 229 kronor per same och år (8.000.000 / 35.000 = 228,57).

Nu får samerna förmodligen andra bidrag av staten än bara förvaltningsbudgeten som ska användas för sametinget, men det lär inte vara några 70 miljarder dom närmaste åren iaf.

/Provokatör

Ja visst är det sinnessjukt, men skillnaden (en av flera) är väl att skäggkidsen bara dyker upp mitt i stan och påstår sig ha flytt ur dödens käftar. De ställer alltså både stat och massmedier inför ett fullbordat faktum, ett slags moralisk utpressning, och dessutom är de spännande att se på, för en del i alla fall. Samerna däremot syns nästan aldrig i Stockholm, och om de dök upp där med sina renar mitt i gatan eller på torget, så skulle nog reaktionen bli rätt sur. Även från DN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in