2017-09-05, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Jävlar !!! så ska det låta, pepparsprej, batonger, nävar och hundar och det vete fan om inte annat starkt används vid behov. Vilken befriande sevärd video

Så där tar man hand om buset. Sittstrejk jo tjenare

Heja Finland !!!

Härligt att se! Man kan knappast heller hävda att den finska polisen gick särskilt hårt fram. De goda skäggbarnen fick gott om tid att förstå budskapet och flytta på sig (vilket de ändå inte gjorde utan att de skulle behöva bli knuffade). Man hade till och med kunnat vara lite hårdare men tror nog ändå detta var på en bra nivå.

Jag är ingen stor fan sv NMR men nu önskar man fan att se dem genomföra någon sorts aktion mot dessa. Är riktigt utled och rent av hatisk mot dessa individer och deras bundsförvanter inom den autonoma vänstern såväl som hos pk-folket (vilka ju inte inte alltid är samma personer även om de rör sig på samma planhalva)!
Citera
2017-09-05, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Läste lite på deras sida #vistårinteut, jag hittade en text om saknad, och jag funderar på fullt allvar om inte deras verksamhet gränsar till kollektiv sinnessjukdom.

"Om saknad....

Aldrig röra vid dörrhandtagen. Aldrig andas samma luft som jag.

Aldrig möta min blick igen. Aldrig röra vid mig igen.

Så skrev han plötsligt, för en månad sedan. Berättade var han var. Och jag kände ren lycka. Och saknad. Hur man kan sakna någon som egentligen bara gjort ett gästspel i ens liv är märkligt. Men på något sätt har han blivit den. Den som var först. Den som fick mig att inse allvaret. Inte så att jag inte förstått allvaret innan.

Röra vid dem. Höra deras röster. Dricka té. Äta naan. Träna dari.

För de finns kvar.
Inte bara i mina tankar och i mitt hjärta.
De lever.
De finns."

/Provokatör
Helt seriöst så är det inga friska människor i den organisationen. Har läst massvis med liknande och jag har känt illamående. Frågan är var alla dom här människorna gjorde innan och om dom helt enkelt blev kära och vill ligga? Poesin är så vidrig att den hade varit sjuk oavsett vem den riktats till eller skrevs av.
Citera
2017-09-05, 01:09
Medlem
Bente.Albrechts avatar
Citat:
Här är en till film som finska Yle lagt ut:

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Tänk om den här scenen hade utspelat sig i Sverige. Föreställ er media. De hade unisont likt en mistlur ylat nazismrasismfascism i åratal och inte givit sig förrän varenda minister och hela polisledningen avgått. Löpsedlarna skulle täckts av ord som SKAM och identitetsvänstern skulle skrivit spaltmil om våldet mot rasifierade kroppar sufflerade av professionella gråterskor som Cecilia Hagen, Jenny Strömstedt och Frida Boisen. Pascalidou hade plagierat en artikel om döden som väntar de utvisade samt skrivit en ny pjäs om sig själv och Anne Ramberg hade stämt Sverige inför Europadomstolen. Henrik Arnstad skulle ha exploderat (bokstavligen).

... i skuggan av detta skulle vanligt folk tänkt "det var väl bra att polisen agerade lite resolut för en gång skull".

Problemet är väl att ungefär samma scen skulle utspela sig om polisen fick för sig att köra bort afghanerna kl 22.00, allt enligt demonstrationståget.

Vi lever trots allt i ett land som helt saknar proportioner.
Intressant skillnad länderna emellan. Verkligen annorlunda i Finland jämfört med Sverige. Egentligen jävligt anmärkningsvärt att det är så olika - att man i Finland handlar (korrekt) som man gör, medan man i vårt land är paralyserade av pk-maskineriet och agerar med (pk-)aktivism i motsatt riktning.

Strålande beskrivning där om pk-hjulet och några av dess militanta företrädare i Sverige. Figurer som Jenny Strömstedt, Alexandra Pascalidou och Henrik Arnstad är ju så sanslöst extrem-pk-fundamentalistiska att de är som (karikatyrer på) bottenusla sarkastiska skämt. Ändå har de - helt barockt - ett slags politiskt förtroendekapital att tillåtas få hålla på och sprida vilseledande info om situationen i Sverige. Only in Sweden sådant kan ske förstås.

Sittstrejken har fått storhetsvansinne – samtidigt kommer nya siffror på megafusket
https://samtiden.nu/2017/09/sittstrejken-har-fatt-storhetsvansinne-samtidigt-kommer-nya-siffror-pa-megafusket/
Citat:
Polisen tillåter
De asylsökande afghanska männen, varav många har fått avslag, har tillåtits befinna sig på Medborgarplatsen under 28 dagar och nätter. Polisen har underlåtit att kontrollera identiteter och underlåtit att gripa de som inte har rätt att vara i landet. Polisen har även underlåtit att se till att tillståndets tider har hållits.
Citat:
Majoritet av åldersbedragarna
Bloggaren Merit Wager tycker att det är dags att få slut på demonstrationen som hon menar undergräver asylrätten.

– Det är provocerande att det nu pågår enorma kampanjer runtom i landet för att afghaner ska få stanna i Sverige utan asyl- eller skyddsskäl. Afghanerna är ju i majoritet bland de vuxna ”ensamkommande barnen” som kommit till Sverige och är därmed också med till visshet gränsande sannolikhet i majoritet bland åldersbedragarna.

– De som fått avslag ska lämna landet och inte invaggas i tron att bara för att de är högljudda och har allehanda grupperingar bakom sig så kan de tvinga svenska myndigheter att agera mot gällande lag.
Senast redigerad av Bente.Albrecht 2017-09-05 kl. 01:19.
Citera
2017-09-05, 01:32
Medlem
Bente.Albrechts avatar
Merit Wager med huvet på spiken i texten Bedrägerierna avslöjas – 83 procent av de åldersbedömda asylsökande ”barnen” är äldre än 18 år
http://meritwager.nu/allmant/bedragerierna-avslojas-83-procent-av-de-aldersbedomda-asylsokande-barnen-ar-aldre-an-18-ar/
Citat:
Polisen borde sluta ge långtidstillstånd för sådana här kampanjer där det dessutom ligger också andra intressen bakom. Är det dags att pröva grundlagens § 25, vilket aldrig torde ha hänt tidigare? Någon kanske gör en anmälan så att den här paragrafen kan prövas:
Precis. Verkligen dags att pröva grundlagens § 25!

Mer fokus på och debatt om det som Wager tar upp här skulle behövas.
Exakt som hon skriver så borde Polisen sluta upp med att ge dessa långtidstillstånd, för den här typen av obskyr kampanjism som det är fråga om.
Citat:
Lögner och bedrägerier, ohörsamhet gentemot svenska myndigheter och vägran att följa svensk lag måste också få konsekvenser för de hjärtpappers- och ballongviftande afghanska medborgarna som kräver – kräver! – att de mot gällande rätt ska få bosätta sig och försörjas i Sverige.
Citera
2017-09-05, 09:13
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Läste lite på deras sida #vistårinteut, jag hittade en text om saknad, och jag funderar på fullt allvar om inte deras verksamhet gränsar till kollektiv sinnessjukdom.

"Om saknad....

Aldrig röra vid dörrhandtagen. Aldrig andas samma luft som jag.

Aldrig möta min blick igen. Aldrig röra vid mig igen.

Så skrev han plötsligt, för en månad sedan. Berättade var han var. Och jag kände ren lycka. Och saknad. Hur man kan sakna någon som egentligen bara gjort ett gästspel i ens liv är märkligt. Men på något sätt har han blivit den. Den som var först. Den som fick mig att inse allvaret. Inte så att jag inte förstått allvaret innan.

Röra vid dem. Höra deras röster. Dricka té. Äta naan. Träna dari.

För de finns kvar.
Inte bara i mina tankar och i mitt hjärta.
De lever.
De finns."

/Provokatör

Finns nog många olika anledningar till detta känslomässiga engagemang. Tror inte att det handlar så mycket om sex, mer om ensamhet, att få känna sej behövd igen efter att barnen flyttat hemifrån osv. Dessa vuxna barn väcker säkert moderskänslor hos många liksom brottslingar gör hos vissa kvinnor, man vill hjälpa och rädda.
Citera
2017-09-05, 09:15
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Afghanerna verkar tro att det regna pengar i Sverige

Ja det är ju därför dom är här. Dom har lika mycket flyktingskäl som en norrbagge.
Citera
2017-09-05, 09:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Finns nog många olika anledningar till detta känslomässiga engagemang. Tror inte att det handlar så mycket om sex, mer om ensamhet, att få känna sej behövd igen efter att barnen flyttat hemifrån osv. Dessa vuxna barn väcker säkert moderskänslor hos många liksom brottslingar gör hos vissa kvinnor, man vill hjälpa och rädda.
Jag tror också så, men att den sensuella stämningen och fantasierna finns där som extra krydda, lite som kvinnliga kriminalvårdare som: "vill hjälpa andra, få dom att byta spår". Man vet inte mycket om människans biologi och psykologi om man helt avfärdar den sexuella ingrediensen i mänsklig interaktion. Tecken att observera är fjantigt fnitter och flamsande, då händer det grejer i både kropp och knopp.
Citera
2017-09-05, 09:28
Medlem
Citat:
Afghanerna verkar tro att det regna pengar i Sverige
Det gör det tydligen också. Så länge folk tar från sina eget surt förvärvade och skattade pengar, är det väl ok. Det är inte förbjudet att vara korkad.
Det som får mig att gnissla tänder är när skattemedel går till kreti och pleti på hur lösa grunder som helst.
Citera
2017-09-05, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Ja, och dessutom en längtan efter att Sverige som land ska "rädda världen" och "besegra fascismen". När farföräldrarnas Sverige "inte vågade gå i krig mot Hitler" utan kompromissade - vilket för vänstern blir att vi nästan var nassar själva - så kan man i varje fall föra en ärofull kamp mot rasismen nu, nämligen genom att beskydda så många afghaner och somalier som möjligt, och gå bananas mot alla som har en mer kritisk syn, t ex Katerina Janouch. Att afghanerna och MENA-iterna överlag inte har några verkliga asylskäl förtränger man med rabiata hänvisningar till formeln om "allas lika värde".

Den här ambitionen att vara en moralisk stormakt är ett allvarligt kognitivt problem för Sverige, och den kör dessutom för full maskin i helt oträngt mål. Afghanerna *är* inga flyktingar; hjälp till flyktingar och asylsökande bör ges i deras etniska närområde, det är både humanare och mer kostnadseffektivt; och de här grupperna har näst intill inget att tillföra vårt land, nu eller i framtiden. Flummandet kring att vi ska vara en moralisk stormakt gör det svårare att agera vettigt i en mängd politiska frågor.
Senast redigerad av HepCat-X 2017-09-05 kl. 09:33.
Citera
2017-09-05, 09:33
Medlem
Sperssons avatar
.
Någon som vet om barnen utlyst någon direktsänd presskonferens?

De borde tillkännage nya krav inom kort.
Citera
2017-09-05, 09:41
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, och dessutom en längtan efter att Sverige som land ska "rädda världen" och "besegra fascismen". När farföräldrarnas Sverige "inte vågade gå i krig mot Hitler" utan kompromissade - vilket för vänstern blir att vi nästan var nassar själva - så kan man i varje fall föra en ärofull kamp mot rasismen nu, nämligen genom att beskydda så många afghaner och somalier som möjligt, och gå bananas mot alla som har en mer kritisk syn, t ex Katerina Janouch. Att afghanerna och MENA-iterna överlag inte har några verkliga asylskäl förtränger man med rabiata hänvisningar till formeln om "allas lika värde".

Den här ambitionen att vara en moralisk stormakt är ett allvarligt kognitivt problem för Sverige, och den kör dessutom för full maskin i helt oträngt mål. Afghanerna *är* inga flyktingar; hjälp till flyktingar och asylsökande bör ges i deras etniska närområde, det är både humanare och mer kostnadseffektivt; och de här grupperna har näst intill inget att tillföra vårt land, nu eller i framtiden. Flummandet kring att vi ska vara en moralisk stormakt gör det svårare att agera vettigt i en mängd politiska frågor.
Det är vad dom säger, men jag betvivlar på att omsorgskänslan för annan stäcker sig utanför det egna hemmet och den egna familjen. Tyvärr, men folk (och kanske främst kvinnor?) är oförmögna att utvidga sin omsorg att omfamna folk från andra kontinenter - det finns alltid en personlig vinning med allt, och ibland blir det retfullt tydligt och dyr...
Citera
2017-09-05, 09:46
Medlem
Enligt denna så pågår ett bedrägeri utan dess like

http://dissidenter.com/2017/09/vilka-ligger-bakom-ung-i-sverige/

Fatemeh Khavari om det verkligen är hon finns så existerar ingen organisation/förening i landet, varken ideell eller annan, som heter ”Ung i Sverige”!

Hon går inte heller finna och dessutom är hon väldigt lik hennes så kallade bror.

Sen är det extremt sällsynt att tjej kommer som ensamkommande flykting barn och dessutom väljs som ledare i ett land där kvinnor inte respekteras.

Hennes bror får alla pengar som skänks rakt i hans egen ficka.

Normalt så hade jag inte brytt mig när extrem vänstern blir bedragna men det finns risker att goda människor som tror på dessa (barn) skänker för att sponsra någons lyx liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in