2017-09-05, 12:03
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja visst är det sinnessjukt, men skillnaden (en av flera) är väl att skäggkidsen bara dyker upp mitt i stan och påstår sig ha flytt ur dödens käftar. De ställer alltså både stat och massmedier inför ett fullbordat faktum, ett slags moralisk utpressning, och dessutom är de spännande att se på, för en del i alla fall. Samerna däremot syns nästan aldrig i Stockholm, och om de dök upp där med sina renar mitt i gatan eller på torget, så skulle nog reaktionen bli rätt sur. Även från DN.

Och hur många sexuella övergrepp, mord och våldtäkter begår samerna? Befolkningen är jämförbar i storlek och har under långt tid utsatts för strukturellt förtryck blivit förföljda, en inhemsk diskriminerad minoritet. Att deras kriminalitet inte uppmärksammas kanske beror på att man rensat för socioekonomiska faktorer.

Så här sa Alice vid sitt framträdande inför samerna förra veckan:

'Det samiska folket har genom historien blivit utsatt för övergrepp, kränkningar och rasism.'
'Samiska barn och unga som blir mobbade för att dom är samer'
'Listan över det som skett i det förflutna är lång och den fylls på med det som sker idag, just nu, i Sverige 2017. Allt detta är för mig en ständig påminnelse om att det finns mycket kvar att göra.'

Men jag kan ändå inte spåra någon överdriven sexuell kriminalitet hos samerna, ingen alls faktisk.

Däremot är afghanernas kriminalitet och oproportionerliga belastning på våra rättsvårdande myndigheter väldokumenterad, i denna tråd fylls det på av en aldrig sinande ström av länkar till nya domstolshandlingar: (FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld

/Provokatör
Citera
2017-09-05, 12:19
Avslutad
Borde inte skäggen ha vuxit ut på barnen nu efter nån månad?
Eller är det någon lyxdemonstration där de har rakapparater/rakhyvlar?
Citera
2017-09-05, 12:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Borde inte skäggen ha vuxit ut på barnen nu efter nån månad?
Eller är det någon lyxdemonstration där de har rakapparater/rakhyvlar?
Hehe, de åker hem till sig eller tanterna och duschar. En del slipper nog raka sig själva också.
Citera
2017-09-05, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Ni gubbar och gummor som har misst Balis senaste inlägg nu är det krig Karin Pilsäter attackerar Bali. Karin Pilsäter verkar inte heller förstå ordet skäggbarn.

https://nyheteridag.se/rattfull-folkpartist-till-attack-mot-hanif-bali-m-anklagar-honom-for-att-vara-skaggbarn/
----
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154926581950686&id=51955068 5

Uppmärksammas nu även av Expressens Niklas Svensson:
Citat:
På M-riksdagsledamoten och partistyrelseledamoten Hanif Balis Facebooksida skriver TCO-utredaren och tidigare FP-toppen Karin Pilsäter:
"När jag ser ditt stora skägg och din politiska karriär, och jämför med min jämngamla son, har du inte ljugit lite om din ålder? Seriöst? Eller är du ett "skäggbarn"?"

– Fullständigt vidrigt, säger Hanif Bali till Expressen – och han får stöd av Karin Pilsäters chef på TCO.
Under natten till tisdagen gick Karin Pilsäter till våldsamt angrepp mot den moderata riksdagsledamoten Hanif Bali på dennes egen Facebooksida.
Orsaken var ett inlägg som han skrivit om Rättsmedicinalverkets åldersbedömningar, som visade att 83 procent som testats var över 18 år.
"Man kan hittills grovt summera kostnaderna för dessa bedragare på runt 5,6 miljarder kronor. För att sätta det i perspektiv är det ungefär kostnaden för hela Afghanistans utbildningssystem - med en befolkning på 30 miljoner invånare", skrev Hanif Bali.

Pilsäter satt tidigare i riksdagen
Karin Pilsäter, som under åren 1994–2010 satt i riksdagen för Folkpartiet, kommenterade:
"Hanif Bali, du är tyvärr vidrig i din allmänna människosyn, liksom i din syn såväl på 16-åringar som två år senare av naturliga skäl faktiskt blir 18 som dem som inte riktigt vet hur gamla de är. Du har enbart en uppfattning att alla är äldre och ljugit. Skäms. Du vet lika bra som jag att det bara är de som man är rätt säkra på att de är äldre som avkrävs åldersbedömning. Skäms. Dubbelskäms."

Hon ifrågasatte sedan Hanif Balis egen ålder.
"Själv undrar jag ju lite då över din egen ålder. När jag ser ditt stora skägg och din politiska karriär, och jämför med min jämngamla son, har du inte ljugit lite om din ålder? Seriöst?"
--
Strax efter klockan två natten till tisdagen ställde hon ytterligare en fråga till riksdagsledamoten Hanif Bali, som sitter i Moderaternas partistyrelse:
"Eller är du ett "skäggbarn"?

Pilsäter vill inte svara på just Niklas Svenssons frågor, men kan tänka sig att någon annan journalist ges möjlighet att kontakta henne.
TCO är uppenbart bekymrade över Pilsäters tilltag:

Citat:
När Expressen kontaktar Karin Pilsäter på tisdagseftermiddagen blir svaret, via mejl:
"Vill absolut inte svara på några frågor från dig. En annan reporter kan jag svara. Så du kan inte skriva "vill inte svara på frågor" utan att fara med osanning."

Mikael Sandström är teamchef på TCO, Tjänstemännens centralorganisation – och Karin Pilsäters chef.
I ett mejl till Expressen skriver han:
"Karins kommentarer på Hanif Balis Facebooksida är inte acceptabla och ingenting vi står för. Jag har haft ett samtal med henne där jag klargjort hur vi förväntas bete oss i sociala medier."

http://www.expressen.se/nyheter/tco-utredarens-fraga-ar-du-ett-skaggbarn/
Citera
2017-09-05, 12:56
Medlem
Crinds avatar
om fatemehs(?) bror sitter med några hundra tusen på kontot så kan man hoppas att skattepengar inte betalar för allt dom gör här. det kanske man kan kolla upp? eller höra med någon hur det står till. vet att du inte kan söka ekonomiskt bistånd om du har egna tillgångar, det bör väl fungera likadant för flyktingar tycker man.
Senast redigerad av Crind 2017-09-05 kl. 13:00.
Citera
2017-09-05, 13:05
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Finnarna tillåter inga jävla sittdemonstrationer.

https://youtu.be/oOyabADvjAY

Sådärja så ska det se ut!
Jag gjorde en gif av min favorit del.

https://i.imgur.com/NHvXU08.gif
Citera
2017-09-05, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crind
om fatemehs(?) bror sitter med några hundra tusen på kontot så kan man hoppas att skattepengar inte betalar för allt dom gör här. det kanske man kan kolla upp? eller höra med någon hur det står till. vet att du inte kan söka ekonomiskt bistånd om du har egna tillgångar, det bör väl fungera likadant för flyktingar tycker man.

Nej, verkar inte göra det-. Det blev ett himla liv i både svensk och dansk media över ett danskt förslag att migranter och flyktingar som sökte bistånd skulle kunna beordras att sälja dyrbara smycken, juveler etc i fall de hade dylika (vilket en del familjer som kommer hit har). Aldrig någonsin! ropade förorättade batikjournalister och aktivister.

När det gäller etniskt svenska socialbidragssökande är det normal praxis att dyrbarheter som smycken, konst osv, dessutom ibland bilen, ska säljas och pengarna ha använts upp på ett ansvarsfullt sätt innan det kan bli tal om bidrag. Och det är ingen som ryter om det i nyhetsmedia. Konstigt va?
Senast redigerad av HepCat-X 2017-09-05 kl. 13:23.
Citera
2017-09-05, 13:27
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja visst är det sinnessjukt, men skillnaden (en av flera) är väl att skäggkidsen bara dyker upp mitt i stan och påstår sig ha flytt ur dödens käftar. De ställer alltså både stat och massmedier inför ett fullbordat faktum, ett slags moralisk utpressning, och dessutom är de spännande att se på, för en del i alla fall.

Con men på engelska. Skälmar, på gammal svenska.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-09-05 kl. 13:30.
Citera
2017-09-05, 14:09
Medlem
Jag har lite kraftiga funderingar här. Vissa har säkert avhandlats tidigare, men lite jobbigt att gå igenom precis alla sidor i tråden.

Fatemeh Khavari, eller heter hon Fatima Khavari, 17 år och bor i johanneshov?
Det enda man kan hitta på Fatemeh är ett konto på FB och ett på twitter, båda skapade i år ser det ut som. Iaf börjat använda dessa i år. Mystiskt!
Fatima hittar man verkligen INGENTING på. Inte på FB eller twitter. Mycket märkligt då Fatimas ena bror iaf har FB och ganska aktiv där.
OM det är samma person, hur kommer det sig att hon får vara ansvarig för demon?

Ung i sverige då.
adressen till denna "intresseorganisation" är Egnahemsgatan 6, Norrköping.
Det intressanta med denna adress är att det finns en villa på denna adressen. I villan så bor ett gammalt par som heter Kri*ster Pet*ers*on -64 och Ev* Pet*ers*on -63.
Vad har dom för koppling till Ung i sverige?
Hur kommer det sig att kontaktpersonerna är från Norrköping?
Vad är detta för människor?
Frun jobbar iaf med någon form av vård, behandlingsrum verkar finnas i villan. Besöksadressen är iaf samma.

Swishnumret:
Det är 0736755183 och går till (förmodligen FATIMAS bror, Murteza Khavari).
Murteza som f.ö tydligen har sökt till årets IDOL
http://www.tv4.se/idol/klipp/murteza-khavari-broken-vow-videoaudition-idol-2017-3733233
Vad har han för roll i det hela?
Hittar rätt många bilder som han tagit, men ingen tillsammans med sin syster.

VÄLDIGT många frågetecken.
Någon som har benat ut några av dom ännu ?
Citera
2017-09-05, 14:11
Moderator
Meijis avatar
TACK till alla för svar!

-----
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Ja det var ju Afghanistanlajvande på Medis. Intressant att illegale Uppviglar-Amir har en bild på den rödfärgsbestänkte ynglingen i förgrunden som fastnålad tweet och använder den som bevis för hur farligt Afghanistan är och som tumskruv på svensk opinion, Migrationsverket och Sveriges Riksdag. Företagsamma som sagt. Och notoriskt lögnaktiga. Dessutom själva sinnebilden för våldsförhärligande propagandister.

https://twitter.com/i/moments/901845940381904896

Fick helt andra associationer från den rödfärgsbestänkte ynglingen i förgrunden. Insåg inte att det var rödfärg och tänkte dystert, att där är ytterligare en importerad sjukvårdskonsument.

http://medpics011.blogspot.nl/2014/02/sturge-weber-syndrome.html
Citera
2017-09-05, 14:16
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Sådärja så ska det se ut!
Jag gjorde en gif av min favorit del.

https://i.imgur.com/NHvXU08.gif

Det är ju så jävla vackert att man börjar gråta.

Tänk om man kunde få se något motsvarande i hen-sverige.

Men nej, här ska det daltas och lipas trots att dessa varelser knivhugger polisen i nacken med berått mod! Hur länge kan vi hålla uppe denna fars?
Citera
2017-09-05, 14:24
Medlem
eternussermos avatar
https://twitter.com/fatemeh_khavari/status/904984237891301377
Fatemeh Khavari‏ @fatemeh_khavari 4 timför 4 timmar sedan

Att få stanna i Sverige är en rätt.
Och man måste få sin rättighet!
Slutar aldrig kämpa💪
#UngiSverige

Jadu, så kan man kanske se det.....
Citera