Hmm? Jag definierar det som motsättningar helt sonika.
Citat:
Enligt marxismen är klasskampen, konflikten mellan arbetare och kapital en mekanism som är huggen i sten. Det är i det närmaste en naturlag.
Hade Marx sett detta som en naturlag, hugget i sten dvs oföränderlig, hade han då kommit med sin kritik av kapitalet?
Citat:
Så är inte fallet med den ojämlikhet som du kan se runt om i världen. Den är från början biologiskt motiverad, män var starkare och gjorde som de ville när inte det fanns lagar som reglerade detta. Sedan har det övergått till en kultur, sådana kan ändras och görs så varje dag. Vad som krävs är att företrädare för de stora partierna verkligen stod upp för jämställdhet och jämlikhet. Men inom mitt parti moderaterna när ju många åsikten att samhället inte skall vara jämlikt för vissa människor är bättre än andra.
fast människan har i merparten av sin existens på detta klot levat i mindre grupper...och nej jag tror inte alls män gjorde som "de ville" med sin morsa, systrar och kärlekspartners och jag tror itne de tillät anda män bete sig som de "ville" mot deras morsa, systrar etc etc.
gjorde man detta, så blev man utkörd ur guppen och detta innebar nog oftast, även för män, döden eftersom man hade mycket svårt överleva ensam.
Förtryck av den sort vi se idag mot olika grupper handlar om att där det finns någon form av vinst att göra ( överskott, social makt, privilegier) och vi lever i tillräckligt stora grupper så folk kan slå ihop sig mot andra.
Patriarkal kultur handlar om behovet för män kontrollera reproduktionen i samband med att man har något att äga som kan gå vidare i generationer, och den sitter i kvinnors kroppar.
trevligt parti du har...några är alltså bättre än andra...män då eller?
Har moderaterna gått med på din tolkning av deras politik?
Citat:
Därför är det helt ok t.o.m bra att ge bidrag till rika i form av räntebidrag, rot och rut bidrag, avskaffande av differentierad fastighetsskatt, lägre skatt på kapitalinkomster icke inkomstprövat barnbidrag mm, mm.
Men jävlar vad fel det är att ge lite pengar till någon som har problem med att arbeta och behöver sjukpenning, a-kassa, förtidspension eller Gud förbjude socialbidrag, då är det parasiter vi pratar om...
När man har så rejält korkade idioter som sitter i partitopparna som tycker så, ser det i M, C, KD och L så hur tror du att en förändring kan ske?
S, MP och V är inte mycket bättre de heller, om än något.
Så att använda en marxistisk konfliktanalys på ett kulturellt fenomen bär dig fel.
Fast man skulle bra gärna vilja ställa upp folk mot en vägg ibland i sin fantasi i sann marxistleninistisk anda...
Men jävlar vad fel det är att ge lite pengar till någon som har problem med att arbeta och behöver sjukpenning, a-kassa, förtidspension eller Gud förbjude socialbidrag, då är det parasiter vi pratar om...
När man har så rejält korkade idioter som sitter i partitopparna som tycker så, ser det i M, C, KD och L så hur tror du att en förändring kan ske?
S, MP och V är inte mycket bättre de heller, om än något.
Så att använda en marxistisk konfliktanalys på ett kulturellt fenomen bär dig fel.
Fast man skulle bra gärna vilja ställa upp folk mot en vägg ibland i sin fantasi i sann marxistleninistisk anda...
Varför skrev du "mitt" parti moderaterna?
är inte jag som lägger påståendet att feminismen är samma som marxism, utan andra.
Citat:
Så? några förslag för att ändra detta då?
Givetvis inte, räcker väl med att bara gå in på t.ex. Aftonbladets mode och trendartiklar och man vill mest bara spy åt det hela.
Citat:
Jo farbror även om han börjar bli gammal förstod det och jag svarade på frågan.
Glöm könsroller.
Det är trams, det borde inte ens få finnas som begrepp ens imho.
Man är en individ inte någon rollbesättare i ett könsrollsspel.
Glöm könsroller.
Det är trams, det borde inte ens få finnas som begrepp ens imho.
Man är en individ inte någon rollbesättare i ett könsrollsspel.
Du är således emot könsroller men du kallar dig antifeminist?
Citat:
ok
Snarare som något mycket större, en humanist.