2017-09-03, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Bra att du frågade.
Antifeminism är inte en ideologi, precis lika lite som antirasism eller anti vad som helst är en ideologi i sig självt. Även om ordet i sig kanske får folk att tro att man är emot precis allt som feminismen står för så är det egentligen en kritik mot en eller flera delar inom ideologin, dess koppling till andra ideologier, vad den har utvecklats till och vad den gör med människor. På samma sätt som du kan vara ateist men samtidigt erkänna att vissa utvalda delar inom religion har ett värde.

Jag tycker nog att det går kalla antirasismen för en ideologi, då den bär idéer kring hur samhället ska utformas.
jag kan dock som sagt hålla med om att antifeminism inte gör det....än i vart fall.
och just därför jag frågar.

Citat:
- Vilka förändringar vill jag göra i det svenska samhället idag?
Jag antar att frågan är begränsad till kön/genus osv så det är väl egentligen samma sak som din andra fråga. Så, eftersom feminism har en inbyggd strävan efter ett lika utfall för könen inom diverse områden så är det direkt något jag är emot. Det är ett tankegods från marxism där man ignorerar hur människan fungerar och vill bygga en utopisk och "rättvis" värld. Det leder till förtryck och ofrihet då man straffar dom som inte formar sig efter hur man vill bygga samhället och det leder till fel människor på fel plats. Det är grupptänk, inte individualism. Och jag är individualist med fokus på frihet. Det är raka motsatsen till jämställdhet. Jämställdhet betyder INTE att kvinnor som grupp MÅSTE tjäna exakt lika mycket som män som grupp, och det innebär INTE att bolagsstyrelser MÅSTE ha 50/50 fördelning mellan könen.

Lika utfall är "din" bild av feminism.
och jag kan verkligen inte se att den politik vi idag driver i Sverige som baserats på feminism på något sätt leder till ofrihet och förtryck...men ge mig gärna exempel på detta.

Citat:
Så vad vill jag göra rent praktiskt? Jag vill skrota statligt stöd till all genusvetenskap. Allt som staten har att göra med ska inte innefatta genus eftersom jag anser att det bygger på helt felaktiga grunder, ger människor en felaktig bild och sprider direkta felaktigheter. Om någon vill lära ut eller forska om genus så får dom göra det med privata medel. Skolor ska absolut inte ha någon form av genus i sina styrdokument utan se till elevernas individuella förmågor och intressen.
Ok, du vill skrota allt stöd till en vetenskap som studerar förhållanden mellan just kön, Varför det?
är detta farlig kunskap på något sätt?

Skolorna förr i världen var ju direkt styrda av genus...du hade specialskolor för flickor där endast hemkunskap lärdes ut och andra skolor för endast pojkar där ex. ingenjörskonst lärdes ut.
Detta har vi ju idag frångått, tack vare just feminism och div. forskning som idag går under genusvetenskap.

Så var detta arbete och dagens skola där man inte särskiljer flickor från pojkar, och menar att flickor ska endast läsa vissa saker och pojkar andra, fel?

Citat:
Uppmärksamma det verkliga förtrycket som primärt finnes inom gruppen invandrare från mena. Använd lagen, ej feminism för att komma åt dessa problem. Styr upp polisen ordentligt och skicka ut alla som inte sköter sig och släpp ej in fler män från dessa problemländer. Vad gäller mäns våld mot kvinnor rent generellt så är det inte mycket du kan göra åt det med feminism. Våra lagar och socialt accepterade normer är de styrmedel vi har för att straffa och hålla oönskat beteende under kontroll. Du kommer alltid att ha idioter som är våldsamma. Feminism har däremot bidragit till att ÖKA kvinnors osäkerhet i Sverige eftersom feminister generellt har stridit för en extremt generös migrationspolitik vilket har fört in element till Sverige som knappast har varit bra för kvinnors säkerhet.

Så när en invandrad man slår sin fru, så är det "verkligt förtryck"
Vad är det när en svenska man slår sin fru?
Ska lagen bara användas i det första fallet?

Vad händer om vi bara släpper in invandrarkvinnor? Och är det förenligt med mänskliga rättigheter förvägra män asylrätt baserat på sitt kön men inte kvinnor?
Och alla idioter är alltså män?

hexen, extremt mycket virrigt här.

Citat:
I övrigt behövs inga direkta insatser, jag vill inte ha kvotering eller liknande trams. Män och kvinnor gör sina val i livet och om det innebär att skillnader uppstår så är det enligt mig inget problem, det är snarare vad jag kallar äkta jämställdhet och frihet. Om män utgör 90% i styrelser är det ej ett problem, inte heller om det skulle vara 90% kvinnor så länge dom som sitter där gör det pga meriter och karaktär. Om kvinnor som grupp inte är lika karriärkåta och sugna på att jobba arslet av sig som män för att sitta i en styrelse så är det helt ok! Som sagt, människor i Sverige gör generellt sätt FRIA VAL. Och det är primärt därför jag är s.k antifeminist eftersom jag tror på frihet och på att människor fundamentalt är olika vilket skapar olikheter i samhället och även olikheter mellan könen som jag inte ser någon anledning att "rätta till" så länge människor är fria och blir behandlade juridiskt lika. Män och kvinnor har varsinna problem att brottas med mycket pga biologi och det är ingenting som staten behöver kliva in för att "fixa" eftersom Sverige är ett jämställt land.

Hoppas det var tillräckligt utförligt för dig.

Ok, då ska jag säga åt alla kvinnor att skita i att ta hand om sina barn, det får helt enkelt fäderna göra..Vi kvinnor har roligare och viktigare saker att ägna oss åt...Inget problem att män får ta allt ansvar, det är ju ÄKTA jämställdhet och frihet.

Sen snälla Hexen, det finns tonvis med studier som påvisar att nej den där jämställdheten, FRIA VAL, att alla behandlas lika som du beskriver ovan finns inte. Kvinnor diskrimineras lite överallt, OCH män inom andra områden, så? vad ska göras åt det?
Ska vi skita idet?
Citera
2017-09-03, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Sidospår: Marx gillade inte att en mycket liten andel människor ackumulerade oproportioneligt mycket resurser och skyllde detta på det kapitalistiska systemet. Objektivt så är det fel eftersom detta fenomen kan observeras inom alla områden då en mycket liten grupp människor inom ett specifikt fält är mycket duktigare än alla andra. Det kapitalistiska systemet skapar resurser och välstånd, och det gör det väldigt väl. Och vissa människor är bättre på att navigera inom detta system än andra. Så kapitalism i sig självt är inte att skylla för att en liten grupp människor äger nästan allt utan det är ett inbyggt system i arten människa som gör att detta utfall sker gång på gång oavsett i vilken kontext du observerar, idrott, musik, litteratur, kapitalism osv osv. Feminism har tagit Marx syn på kapitalism och applicerat det på kön. Det blir därför helt fel. Man kan säga att en del av feminismens kritik mot det s.k patriarkatet är en spegling av vad Marx tyckte om kapitalism. Det är inget fel i systemet i sig självt utan "felet" är något som är hårdkodat i mänskligheten. Därför krävs det extrema tvångsmetoder för att försöka ändra på det, och inte ens då kommer du lyckas ändra på den mänskliga naturen. Det är därför dödsdömt att misslyckas från första början.

För mer info om det lyssna gärna på Jordan B Peterson.

OK, och överklassen i alla världens länder anno 1840 var alltså "mycket duktigare än alla andra"
Det var deras "duktighet" just som skapade deras överflöd på div bankkonton snarare än deras arbetares slit i 10 h per dag alla dagar utom söndag år ut och år in? I see.
det kapitalistiska systemet kan regleras, och gör så idag i de flesta länder, eftersom man i stort har tagit till sig av Marx teorier.
Idag får arbetare värdig betalning ( eller fick i vart fall) för sitt bidrag i systemet, eftersom vi har fack och regelverk, det går inte längre utnyttja människor in absurdum bara för att man är så "duktig".
Idag har vi skatt på arbete och på pengar, som går till en jämn standard för alla på våra grundläggande behov ex. skola, sjukvård, dagis etc.

Nästa steg är att även alla och inte endast en liten elit av "duktiga" som råkat födas till rätt arv, får ut det överskott hela mänskligheten via vår utveckling, datorer, robotar, kunskapsinsamling och gemensamma ansträngningar genom hundratals år erhållit.

Många kallar detta för medborgarlön.

men nu är vi fan ot. Fö nej detta har inget med feminism att göra.
Citera
2017-09-03, 19:17
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Länge sedan den frågan diskuterats i en tråd, så känner det är dags.

Många som glatt kallar sig för antifeminister, utan att verka ha eller uttrycka annan orsak till detta än att de hatar feminister, typ.

Är antifeminism ens en ideologi? dvs har de en plan/ idé kring hur samhället bör utformas?
Hur ser den i sånt fall ut?
eller är de bara en "anti" någonting annat, dvs vad än detta andra än säger så är man ANTI-!
eller ännu mer, man bestämmer/ hittar på hur detta andra ser ut/ säger/ står för och så är man ANTI-.

Dags förklara sig herrar (och gärna också damer) antifeminister.

-Vilka förändringar vill ni göra i det svenska samhället idag? Och här efterfrågar jag handfasta, reella förslag.
-Hur vill ni att ett framtida Sverige ska se ut gällande kön/ genus? Ska vi ha roller för vardera kön? och hur ska dessa i sånt fall se ut?

Jag nöjer mig med dessa 2 frågor..
Uttömmande svar vore trevligt.
Trams och skit undanbedes.
Jag skulle nog gå under det epitetet.
Så...

Varför är jag emot?
Därför man använder en marxistisk konfliktanalys.
Den utgår från att det finns inneboende motsättningar mellan könen den sk. könsmaktsordningen.

När man utgår från det så har man redan innan man börjat hamnat fel.
Slutsatserna blir därefter.
Det är faktiskt allt som behöver sägas.

Citat:
-Hur vill ni att ett framtida Sverige ska se ut gällande kön/ genus? Ska vi ha roller för vardera kön? och hur ska dessa i sånt fall se ut?
Jag skulle vilja att folk fullständigt sket i hur andra människor väljer att leva sina liv om de inte skadar andra. Låt folk vara, vill man vara en han, hon, hen, den, det, kissemisse eller vad fasiken som helst, låt dem få vara det då.

Roller?
Det är väl för fasiken ingen teaterpjäs vi skall sätta upp.
Kategoriserande det är något otrygga människor ägnar sig åt, vi är människor, det räcker med det.

Citat:
-Vilka förändringar vill ni göra i det svenska samhället idag? Och här efterfrågar jag handfasta, reella förslag.
Orkar inte svara på detta, det är en hel bokvolym som skulle behövas göras.
Men viktigast, acceptera folk för den dom är, innan man lärt sig göra det kommer man alltid göra skillnad vare sig det är man eller kvinna, svart eller vit, stright eller homo, rik eller fattig osv.

Se en människa som en individ, bara glöm det övriga, så är mycket vunnit.
Citera
2017-09-03, 19:27
Medlem
[quote=MeanME|61686261]
Citat:
Så...

Varför är jag emot?
Den utgår från att det finns inneboende motsättningar mellan könen den sk. könsmaktsordningen.

Hej mr Mean, long time no see

Du menar således att där finns ingen inneboende motsättningar mellan män och kvinnor i välden eller i Sverige, eller där fanns inte?
Du kan inte se att män som grupp i världen utövar makt kontra kvinnor som grupp lite varstans på detta klot?

utan att vi har ex. endast män som får lov bli präster, kungar, presidenter, domare, chefer etc etc
beror helt enkelt på att bah! kvinnor inte vill? eller vad?

Citat:
Jag skulle vilja att folk fullständigt sket i hur andra människor väljer att leva sina liv om de inte skadar andra. Låt folk vara, vill man vara en han, hon, hen, den, det, kissemisse eller vad fasiken som helst, låt dem få vara det då.

precis...och ser det ut så?

Citat:
Roller?
Kategoriserande det är något otrygga människor ägnar sig åt, vi är människor, det räcker med det.

Roller som i könsoller käre Mean.

Citat:
Men viktigast, acceptera folk för den dom är, innan man lärt sig göra det kommer man alltid göra skillnad vare sig det är man eller kvinna, svart eller vit, stright eller homo, rik eller fattig osv.

Du skriver ju som en fullödig feminist! Mean.

Byt sida!
Citera
2017-09-03, 19:37
Medlem
Citat:
Vad är det som är "hysteriskt"?

Att blåsa upp icke-problem och underblåsa könskonflikter är hysteriskt. Och destruktivt. Och kontraproduktivt.

Citat:
Exakt HUR är feminism "sekteristiskt" mer än någon som helst annan ideologi? Förklara

Har du kollat upp hur många olika sorters feminist-fraktioner det finns? Går man in och kikar på wiki så har du minst 40 stycken listade. Jag orkar inte räkna upp alla här men några exempel är poststrukturell, transnationell, postkolonial, chicana, hip-hop, postmodernistisk, konservativ, lesbisk, marxistisk, separatistisk och ekofeminism.

Citat:
Ingen av de feminsiter du nämner är specieltl mycket old-School. Verkligen inte Summers.

I en modern nutida kontext är hon definitivt old-school. Summers har hjälpt till och debunkat lönegaps-myten vilket de härskande vänsterextrema offerkofte-feministerna förstås inte tål. Därför har hon blivit avvisad av den härskande vänsterextrema feministklassen.

Citat:
Den största majoriteten i Sverige idag är FÖR feminism, de förkastar den alltå inte, de tär nog snarare en mycket liten minoritet. Detta undersökt via olika institut som mäter sånt, och nej du har fel i sak.
Nära 50% kallar sig t.o.m för feminister.

Sverige är ett irrelevant virtue signalerande litet extremistland som är obetydligt i ett större sammanhang. I en undersökning i Storbritannien nyligen så visade det sig att 7% identifierade sig själva som feminister.

7%!
Citera
2017-09-03, 19:40
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Jag tycker nog att det går kalla antirasismen för en ideologi, då den bär idéer kring hur samhället ska utformas.
jag kan dock som sagt hålla med om att antifeminism inte gör det....än i vart fall.
och just därför jag frågar.

Egentligen vill jag inte fortsätta diskutera eftersom jag vet att det inte ger någonting och jag har sagt det jag har vill ha sagt. Men låt gå.

Antirasism reagerar i förhållande till något annat och har ingen styrning och inga egna ideologiska pelare egentligen. Inte antifeminismen heller. Men det kanske är en definitionsfråga om vad ideologi är för något. Om det kan kallas för en ideologi att tycka illa om någonting så visst, men jag tycker det är ett alldeles för löst ramverk för att kunna kallas för en ideologi.

Citat:
Lika utfall är "din" bild av feminism.
och jag kan verkligen inte se att den politik vi idag driver i Sverige som baserats på feminism på något sätt leder till ofrihet och förtryck...men ge mig gärna exempel på detta.

Njae det är knappast bara min bild. Om du analyserar hur språkrör för feminister uttrycker sig så är ofta lika utfall mellan män och kvinnor en ganska central del. Bolagsstyrelser, lön och spenderad tid med barn är exempel som dras upp hela tiden och man argumenterar för att det inte kan vara jämställd innan dessa är utjämnade. I nuläget kanske det är svårt att rättfärdiga ordet förtryck men det kommer eskalera över tid. Ett relativt harmlöst men ändå talande exempel var tv4s nyhetsmorgon imorse där det var ett ganska långt segment om jämställdhet med Tilde De Paula. Man hade bjudit in en gäst som talade om diverse skillnader mellan könen och hur dessa har utvecklats sedan 80-talet, t.ex lön och representation inom vissa områden. Gästen sade rent ut att antingen kan du vara feminist eller så är du en idiot, och att du vill väl inte ge din son 100% av maten men din dotter 90%. Inga invändningar från programledaren. När De Paula sade att feminism inte handlar om att kvinnor ska vara överlägsna män så yttrade en annan gäst att jo det vore väl spännande att se en sådan värld? Åter igen inga invändningar från programledaren. Detta är enligt mig ren propaganda där man inte bara sprider direkt felaktig information utan också i direktsänd tv utmålar alla som inte är feminister som illvilliga idioter. Om du tror att det kommer stanna på den nivån så har du misstagit dig. Om den feministiska politiken får fortsätta så kommer ytterligare inskränkningar i föräldrars valfrihet att välja hur dom ska fördela tiden att minska ytterligare och man kommer sätta ännu fler pojkar i facket "ADHD" och ge dom tunga mediciner bara för att dom uppvisar ett typiskt pojkaktigt beteende. Således ofrihet och förtryck.

Citat:
Ok, du vill skrota allt stöd till en vetenskap som studerar förhållanden mellan just kön, Varför det?
är detta farlig kunskap på något sätt?

Skolorna förr i världen var ju direkt styrda av genus...du hade specialskolor för flickor där endast hemkunskap lärdes ut och andra skolor för endast pojkar där ex. ingenjörskonst lärdes ut.
Detta har vi ju idag frångått, tack vare just feminism och div. forskning som idag går under genusvetenskap.

Så var detta arbete och dagens skola där man inte särskiljer flickor från pojkar, och menar att flickor ska endast läsa vissa saker och pojkar andra, fel?

Genusvetenskapen studerar inte bara förhållanden mellan kön. Man lär ut vissa teser som absoluta sanningar när dom inte ens håller för vidare undersökning och dom inkluderar även ett rasperspektiv som är rent vidrigt. Du säger att skolorna förr var direkt styrda av genus? Nja, könssegregering med betoning på förutbestämda könsroller kanske är rättare uttryckt. Nyord som genus är väldigt diffust.
Genusvetenskap är inte att tacka för att kvinnor fick mer frihet att studera. Kanske feminism hade en del i det hela blandat med den industriella revolutionen och bättre levnadsstandard, men ej genusvetenskap som är ett ganska nytt påfund.

Citat:
Så när en invandrad man slår sin fru, så är det "verkligt förtryck"
Vad är det när en svenska man slår sin fru?
Ska lagen bara användas i det första fallet?

Vad händer om vi bara släpper in invandrarkvinnor? Och är det förenligt med mänskliga rättigheter förvägra män asylrätt baserat på sitt kön men inte kvinnor?
Och alla idioter är alltså män?

hexen, extremt mycket virrigt här.

Nej det är inte mer fel bara för att en invandrare slår sin fru. Men det är ju ganska logiskt att fokusera på den grupp män som står för det mesta av det grova kvinnovåldet eller hur?
Om vi bara släpper in invandrarkvinnor från MENA så får vi ju iallf inte ökat våld mot kvinnor till en början, men vi får en segmenterad underklass och deras barn löper större risk att hamna i våldsam kriminalitet.
Asylrätten har ingenting med principen mänskliga rättigheter att göra. Asylrätten bör omprövas. Nej alla idioter är inte män men män från vissa länder är starkt överrepresenterade i våld riktade mot kvinnor så om man värnar om svenska
kvinnors säkerhet och frihet så bör man väl ta sig en funderare kring det? Inget virrigt alls.

Citat:
Ok, då ska jag säga åt alla kvinnor att skita i att ta hand om sina barn, det får helt enkelt fäderna göra..Vi kvinnor har roligare och viktigare saker att ägna oss åt...Inget problem att män får ta allt ansvar, det är ju ÄKTA jämställdhet och frihet.

Sen snälla Hexen, det finns tonvis med studier som påvisar att nej den där jämställdheten, FRIA VAL, att alla behandlas lika som du beskriver ovan finns inte. Kvinnor diskrimineras lite överallt, OCH män inom andra områden, så? vad ska göras åt det?
Ska vi skita idet?

Kvinnor väljer att vara hemma med sina barn och det är oftast mest fördelaktigt för familjen att göra så till en början. Sen är det ju inte så att män tycker det är roligt att gå till jobbet varje dag.
Äkta jämställdhet och frihet är att föräldrar beslutar det sinsemellan.

Dom studierna du åsyftar pratar om s.k "strukturer" och är bara kvalificerat snömos som inte kan bevisa någonting. Det är bara rent tyckande. Juridiskt så behandlas män och kvinnor likadant i Sverige, förutom inom
rättsväsendet kanske där kvinnor får lindrigare straff för samma brott och inom vårdnadstvister där kvinnor har en fördel. Vad ska göras åt det? Jag vet inte, indivivualism där man skiter i vilket kön personen har kanske?
Citera
2017-09-03, 19:58
Medlem
Hexen666s avatar
Jag tycker att man kan sammanfatta den här tråden med att antifeministers gemensamma nämnare är att man är emot den marxistiska konfliktanalysen och att man anser att skillnader på gruppnivå inte nödvändigtvis är ett bevis för diskriminering. Vilka sexister!
Citera
2017-09-03, 20:06
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:

Hej mr Mean, long time no see

Du menar således att där finns ingen inneboende motsättningar mellan män och kvinnor i välden eller i Sverige, eller där fanns inte?
Du kan inte se att män som grupp i världen utövar makt kontra kvinnor som grupp lite varstans på detta klot?

Utan att vi har ex. endast män som får lov bli präster, kungar, presidenter, domare, chefer etc etc
beror helt enkelt på att bah! kvinnor inte vill? eller vad?
Det beror på hur du definierar inneboende motsättningar.
Enligt marxismen är klasskampen, konflikten mellan arbetare och kapital en mekanism som är huggen i sten. Det är i det närmaste en naturlag. Så är inte fallet med den ojämlikhet som du kan se runt om i världen. Den är från början biologiskt motiverad, män var starkare och gjorde som de ville när inte det fanns lagar som reglerade detta. Sedan har det övergått till en kultur, sådana kan ändras och görs så varje dag. Vad som krävs är att företrädare för de stora partierna verkligen stod upp för jämställdhet och jämlikhet. Men inom mitt parti moderaterna när ju många åsikten att samhället inte skall vara jämlikt för vissa människor är bättre än andra.

Därför är det helt ok t.o.m bra att ge bidrag till rika i form av räntebidrag, rot och rut bidrag, avskaffande av differentierad fastighetsskatt, lägre skatt på kapitalinkomster icke inkomstprövat barnbidrag mm, mm.

Men jävlar vad fel det är att ge lite pengar till någon som har problem med att arbeta och behöver sjukpenning, a-kassa, förtidspension eller Gud förbjude socialbidrag, då är det parasiter vi pratar om...

När man har så rejält korkade idioter som sitter i partitopparna som tycker så, ser det i M, C, KD och L så hur tror du att en förändring kan ske?
S, MP och V är inte mycket bättre de heller, om än något.

Så att använda en marxistisk konfliktanalys på ett kulturellt fenomen bär dig fel.
Fast man skulle bra gärna vilja ställa upp folk mot en vägg ibland i sin fantasi i sann marxistleninistisk anda...

Citat:
precis...och ser det ut så?
Givetvis inte, räcker väl med att bara gå in på t.ex. Aftonbladets mode och trendartiklar och man vill mest bara spy åt det hela.
Citat:
Roller som i könsoller käre Mean.
Jo farbror även om han börjar bli gammal förstod det och jag svarade på frågan.
Glöm könsroller.
Det är trams, det borde inte ens få finnas som begrepp ens imho.
Man är en individ inte någon rollbesättare i ett könsrollsspel.
Citat:
Du skriver ju som en fullödig feminist! Mean.

Byt sida!
Snarare som något mycket större, en humanist.
Senast redigerad av MeanME 2017-09-03 kl. 20:10.
Citera
2017-09-03, 20:23
Medlem
Hexen666s avatar
Och bara som en liten avstickare: skulle du Merapi (som jag förmodar är en kvinna) känna dig bekväm med att jobba 8-5 varje vardag på ditt svintråkiga jobb medans din 3 månaders är hemma med pappan som ger mjölkersättning? Det är verkligen inte alla kvinnor som känner att dom vill göra det utan dom vill vara hemma så länge det är möjligt. Är det faktumet ett uttryck för strukturellt förtryck mot kvinnor? Behövs feminism för att korrigera detta?
Citera
2017-09-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Så...

Varför är jag emot?

Roller?

Fast kön är ingenting man väljer, och man kommer alltid att få olika bemötanden beroende på vilket kön man har.
Citera
2017-09-03, 20:30
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Fast kön är ingenting man väljer, och man kommer alltid att få olika bemötanden beroende på vilket kön man tillhör.
Du väljer inte att födas som fattig, svart och homosexuell heller.

Men däremot kan du som individ välja att bortse från detta när du skall tillsätta en tjänst som ekonomichef på ditt företag och enbart titta på personens kvalifikationer.

Det behöver inte vara svårare än så.
Citera
2017-09-03, 20:31
Medlem
dooks avatar
Jag vill inte kalla mig antifeminist eftersom det betyder "emot", jag vill snarare omstrukturera feminismen, minimera den till en hanterbar nivå. Här får vi bruka ordet lagom tycker jag.

Feminismen i Sverige har försökt länge att få fotfäste men inte riktigt lyckats. Först på 90-talet med Stödstrumporna och Maria-Pia Boëthius började det hända saker, men man var då tvungen att ta till hårdhandskarna. Vädja till kvinnor genom att skuldbelägga mannen. Ser ni inte hur dåligt ni mår? Krossa patriarkatet! Maria-Pia gick sedan vidare och skrev i Svenska Dagbladet om att bl a självmord, könsbyte och anorexia var patriarkatets fel.

Feminismen i Sverige byggdes på fel hörnstenar. Istället för att ge ett seriöst intryck av att vilja sträva efter ett jämställt samhälle i alla avseenden, pågår någon slags gerillakrigsföring. Hitta svaga punkter i det Svenska samhället och sedan använda dem för att främja feministiska syften. På så sätt framställer de sig själva som underdogs, vilket också är så de uppfattas av samhället. Känsliga ämnen som kvinnors sexualitet, HBTQ-frågor, rasism och könsroller fungerar som osten i en musfälla och de nyfrälsta bjuds in under det hemgjorda lapptäcket. Ni är trygga här. Efter ett tag går de frälsta vidare till sociala medier, börjar följa Lady Dahmer och Zara Larsson. En tanke väcks. Fuck yeah, alla män borde fan dö.

Jag funderar på om lösningen på problemet kanske ligger i att få Feministiskt Initiativ över 4%-spärren nästa år. Underdog blir top dog. Med en alfahona innanför portarna kanske det lugnar ner sig lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in