2017-09-04, 08:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är möjligt, men utbildningsgraden hos de ensamkommande som anlänt sedan början av 2000-talet är låg, så även sysselsättningsgraden. De försörjer sig i hög grad på okvalificerade yrken och få läser vidare på högre utbildningar. Bland kvinnorna ser det ännu dystrare ut med endast 50 procent i någon form av sysselsättning.

Det räcker inte bara med att vara driftig i ett samhälle med höga krav på utbildning och språkkunskaper.
Absolut, men jag inbillar mig att de är ganska läraktiga. Trist bara att dogoodersarna leder in dom i bidragsbedrägeri i stället för i tillverkningsindustrin.
Citera
2017-09-04, 08:47
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Är det bara jag som diggar den där talespersonen Fatemeh Khavari? På Twitter står hon och hånler bredvid ett gäng vrålskrikande batikhäxor. https://twitter.com/fatemeh_khavari Ung, snygg, tuff, ambitiös, ser ut att ha en stor portion humor. Handen på hjärtat, hur många av er hade varit mot flyktingar om 75% av dessa såg ut som henne?

Snygg, nej. Gillar inte tjejer med fläskiga ansikten och små elaka, sneda ögon. Utvisa fru talesperson och hela cirkus afghan hon företräder.
Citera
2017-09-04, 08:51
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
På sin Facebooksida försöker nu #Ungidag en ny taktik. De kräver av den afghanska regimen att den ska vägra ta emot dem för att på så sätt tvinga Sverige att ge dem uppehållstillstånd.

I ett inlägg på persiska skriver de bland annat (jag har använt google translate):

De skäl som anges är att den afghanska regimens villighet att ta emot utvisade skapar ett utrymme för Sverige att genomföra prövningar som inte är rättssäkra, det andra skälet är säkerhetsläget i Afghanistan.

Sverige skiljs ut som särskilt viktigt, kanske för att vi tagit emot en speciellt stor mängd av dessa människor som jag allt mer betraktar som aggressiva parasiter (tack för det Ungisverige).

Så om Sverige vägrar ge med sig och inte ge asyl till alla afghaner kräver Ungisverige att Afghanistan ska tvinga plan som bär utvisade att vända på plats. De kräver att Afghanistan ska påtvinga ett annat land sina medborgare.

Det här handlar om att ambassaden inte agerar i afghanernas intresse. Det Ungisverige kräver är att ambassaden ska samverka med den utvisningshotade så att utvisningen stoppas.

Möte inte deras krav hotar de att förlänga sin strejk...

https://www.facebook.com/ungisverige.nu/posts/1984754728436866
Hemskt tjat om att dom ska förändra Sverige!! till vadå och hur då?...Kan inte förstå deras fräckhet, total HYBRIS har dom fått. Och vad säger social/vänster när dom skändar statyn på Norra Bantorget...inte ett skit ...detta land är slut. Mera ordning i nord Korea.
Citera
2017-09-04, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Absolut, men jag inbillar mig att de är ganska läraktiga. Trist bara att dogoodersarna leder in dom i bidragsbedrägeri i stället för i tillverkningsindustrin.

De har lärt sig att bluffa och dölja sina avsikter redan långt innan de kom hit - och de är *inte* intresserade av att jobba för kuffar (otrogna) på kuffars vis, åtta till fem (dag eller nattskift), när de istället kan mygla till sig betydligt mer pengar. Eller helt enkelt bli kriminella och sedan gå utan straff pga sin s k ålder.
Citera
2017-09-04, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
finns det några exempel på hur dessa har byggt Sverige och bygger Sverige?
Jag skulle verkligen uppskatta ett par fina exempel!

Jag tror dock inte jag håller andan medan jag med spänning väntar på de fina exempel på Afghanerna har byggt Sverige.

De byggde Afghanistan, ett fuskbygge till land som de för död och pina inte vill bo kvar i. Av rent egoistiska skäl.
Citera
2017-09-04, 09:02
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Ja.. Alla är rasister osv.
Samtidigt som man kommenterar ett inlägg som beskriver hur svenskar kan attackeras.
(det är dock inte rasismnazismsexism)
Vem ligger bakom det här.. Vem har lagt grunden för destabiliseringen..
Militantvänstern...och dom skriker om nazister och rasister... Vi alla är tydligen nazister eller rasister som inte vill som DOM vill, djävligt patetiskt om jag får säga...
Citera
2017-09-04, 09:04
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Du ser väl att det är ett fotomontage. Antagligen inte för du skriver att hon ung och snygg. Hon verkar vara ganska efterbliven och säger enbart saker som hon beodrats säga. Men när hon intervjuas och får direkta frågor svarar hon på ett sätt som visar att hon inte förstått.

Sista om att vara mer för hjälpa flyktingar om dom är snygga och samtidigt neka fula. Kanske vore ok. Då hade ju inga av dom här fått stanna. Men inte ok om sådana som du får bestämma vilka som är snygga. För Fatemeh är ju inte snygg, mer lik en man än en 17årig tjej.

Läser på facebook där Westerberg Åsa, lägger fram ganska intressanta teorier om att hon faktiskt är en och samma person som hennes bror.
Citat:
Men nu till det absolut märkligaste jag sett inte bara ikväll utan på länge: det telefonnummer "hon" anger som kontaktinformation skiljer sig med bara två siffror (de sista) från mobilnumret som är kopplat till "hennes" så kallade "brors" (Morteza/Murteza) privata swishkonto...‼️⚠️
Frågorna som genast dyker upp är hur kommer det sig och VEM eller VILKA ligger bakom abonnemangen?? Finns det fler, vilka är de i så fall, och har de också svindlat till sig pengar via dem??

Men den mest brännande funderingen jag ändå somnar med om en liten stund är: VARFÖR i hela friden har inte en endaste av landets alla oräkneliga s k "riktiga journalister" upptäckt och rapporterat detta scoop, när lilla jag som vanlig enkel frisörska direkt snubblade över det så fort jag bara började gräva lite!!??!
(Detta verkar ju bara vara toppen på ett veritabelt isberg.
Citera
2017-09-04, 09:05
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
De planerar att göra Ikeadåden ute på gator och torg, ingen svensk går säker så länge afghanska truppen går fri i Sverige. Lås in och utvisa samtliga.
"en 17-åring från Tyresö".. utvisa gärna dessa kräk till batikhäxor med deras kärleksbarn.
Citera
2017-09-04, 09:13
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillen.frunken
Hemskt tjat om att dom ska förändra Sverige!! till vadå och hur då?...Kan inte förstå deras fräckhet, total HYBRIS har dom fått. Och vad säger social/vänster när dom skändar statyn på Norra Bantorget...inte ett skit ...detta land är slut. Mera ordning i nord Korea.
Det finns ett inslag av hybris som i del säkert är framkallat av deras tillskyndare, omhändertagande kvinnor som fyller sina inlägg på Facebook med hjärtan och sympatisymboler. Dessa intygar att svenskarna står bakom dem, att svenskarna vill att utvisningarna ska stoppas.

Men stödet har uteblivit.

Aktivisterna i den autonoma vänstern sluter upp när de ska demonstrera och de godhjärtade kvinnorna lämnar av och till sina varma hem för att sitta med en timme eller två men de vanliga svenskarna lyser med sin frånvaro.

Detta speglas om inte annat i Amirs svar till Thomas Engström som lite förvånande antar en infantil och polariserande ståndpunkt i frågan:
https://twitter.com/nabizadehse/status/904490577416380416
https://twitter.com/ThomasEngstr/status/904491158881095681

Men, men de ger sig inte. De tror sig nu med en knapp veckas varsel kunna skapa en landsomfattande strejk som ska samla alla som "vill bygga Sverige" - dessa ska den 12/9 kl 16.00 samlas under den här parollen (från Ung i Sveriges Facebooksida):
Citat:
SAMLINGSEVENT FÖR ALLA SOM SKA DEMONSTRERA DEN 12 SEPTEMBER
- Stoppa utvisningarna till Afghanistan
- Höj LSS-Stödet
- Stöd BB-ockupationen
- Höj Pensionerna!
1. fixa polistillstånd 12 september på sin ort
2. samarbeta med rörelser och organisationer som vill bygga landet
3. Skapa ett event och länka det här i samlingsevenemanget
4. Bjud in Ung i Sveriger och berätta för oss om er demonstration
... hittills är 47 personer intresserade.
Citera
2017-09-04, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Läser på facebook där Westerberg Åsa, lägger fram ganska intressanta teorier om att hon faktiskt är en och samma person som hennes bror.

Tror inte at det där med mobilnumren behöver vara speciellt konstigt. Företag som kränger mobiltelefoner ger ju ofta grupprabatt om man köper flera mobiler till samma familj, samma modell och samma operatör. Om ingen i Fatemehs familj tidigare hade en mobil som funkade i Sverige (alt. att hennes bror hade en svensk mobil men valde att avbryta och starta nytt abonnemang tillsammans med dem) så köpte de förmodligen smartphones till allihop och öppnade abonnemang samtidigt, och då förmodar jag att de kan ha fått en räcka av nummer som låg intill varann.

Däremot borde myndigheterna absolut titta på det här att UIS' swishnummer är identiskt med hennes brors och att stiftelsen verkar sakna tydlig bokföring för insamlade medel.
Citera
2017-09-04, 09:21
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Tror inte at det där med mobilnumren behöver vara speciellt konstigt. Företag som kränger mobiltelefoner ger ju ofta grupprabatt om man köper flera mobiler till samma familj, samma modell och samma operatör. Om ingen i Fatemehs familj tidigare hade en mobil som funkade i Sverige (alt. att hennes bror hade en svensk mobil men valde att avbryta och starta nytt abonnemang tillsammans med dem) så köpte de förmodligen smartphones till allihop och öppnade abonnemang samtidigt, och då förmodar jag att de kan ha fått en räcka av nummer som låg intill varann.

Däremot borde myndigheterna absolut titta på det här att UIS' swishnummer är identiskt med hennes brors och att stiftelsen verkar sakna tydlig bokföring för insamlade medel.
Håller med dig avseende telefonnumret. Det är inte speciellt konstigt.

Vad gäller Ung i Sverige har de väl aldrig uppgivit att det skulle röra sig om en stiftelse?
Citera
2017-09-04, 09:21
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Värdegrundsanda låter som sina historiska föregångare, "Verantwortungsbewusstsein" och "Klassmedvetande".
Ansvarskänslan av att bortförklara invandrarvåldet för att värna "allas lika värde" och #värdegrund, är väl en hyffsad definition. Hade inte stött på begreppet fören jag läste detta inlägg av GenesisP.

(FB) Vem fan styr något som heter värdegrund i vårt land!!

En snabb sökning på ordet gav träff på Katarina Janouch och en kommentar som någon droppade under den här länken för nåt år sedan.

https://www.ekonomism.us/migrationsdomstolen-gaar-emot-migrationsverket-om-t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in