Efter att ha läst några av frontfiguren Amir Nabizadehs twitterinlägg har jag inte kunnat undvika att misstänka att det inte är han som skriver dem. Väldigt många av inläggen känns konstruerade, alltså som det låter när nån ska förställa sitt språk, i det här fallet att låta som en invandrad. Det såna personer då missar är ordval, satsbyggnad och s.k. idiomatiska uttryck, som bara den som är född här, eller som har bott här jäkligt länge, ens skulle förstå och kunna använda på rätt sätt. Han kan ju iofs vara sällsynt språkbegåvad men jag skulle ändå vilja se mer av hur han skrev innan den här demonstrationen drog i gång. Jag hittar inte så mycket av sån tidigare text. Innan jag har gjort det är iaf jag övertygad om att han används som en megafon av de vänstermänniskor som uppenbarligen står bakom demonstrationen.
Den här texten finns tex. på hans blogg eller vad det nu är för sida och den har garanterat ingen invandrare skrivit, som har varit här så kort tid som Amir Nabizadeh:
"Migrationsverket började fotografera de ungdomar som demonstrerade mot utvisningarna som nu sker. Dessa bilder kommer påverka våra asylprocesser på ett negativt sätt för oss. Jag har lärt mig av er hur man lever i ett demokratiskt samhälle men nu när jag vill hjälpa mina vänner i en demonstration för att de inte ska bli utvisade direkt till döden så kommer Migrationsverket och fotograferar oss. Vi som fortfarande är inne i en asylprocess. Varför gör de så? Om detta kommer att påverka oss negativt, vad är då detta för demokratiskt samhälle?
https://virgulese.wordpress.com/type/quote/