2017-09-04, 07:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
finns det några exempel på hur dessa har byggt Sverige och bygger Sverige?
Jag skulle verkligen uppskatta ett par fina exempel!

Jag tror dock inte jag håller andan medan jag med spänning väntar på de fina exempel på Afghanerna har byggt Sverige.
Dom bygger på bedrägeri- och sexualbrottsstatistiken.
Citera
2017-09-04, 07:19
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Jag ville ha fina exempel din taskmört!

Jag vill höra om alla dessa afghaner som är läkare, högutbildade som har börjat jobba.
Hur de har startat nya företag och kämpar för sitt nya liv i Sverige och att vara en del av landet.
För jag menar det finns väl 1000 tals exempel?
Eller bara att de har börjat jobba inom hemtjänst och våra sjuka och gamla har stor nytta av dem.

Citera
2017-09-04, 07:28
Medlem
sherms avatar
Har det framgått i tråden att den gärningsman som knivade polisen både deltog i demonstrationen och är vän med flera utav de i gruppen #ungisverige?
Citera
2017-09-04, 08:20
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ett annat bra uttryck som bör spridas är värdegrundsanda, vilket de grindvakter som upprörs utav ord som "barnlajvare" får sägas ge uttryck för i sin kritik av Hanif.

Värdegrundsanda låter som sina historiska föregångare, "Verantwortungsbewusstsein" och "Klassmedvetande".
Citera
2017-09-04, 08:24
Moderator
Citat:
Har det framgått i tråden att den gärningsman som knivade polisen både deltog i demonstrationen och är vän med flera utav de i gruppen #ungisverige?
Ja, det har vidrörts och Hanif Bali har Twittrat om det. Inte konstig alls att minst en av 3-400 personer ballar ur - den där häxkitteln är inget bra tillhåll för män med sviktande psykisk hälsa.
Citera
2017-09-04, 08:25
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magaga
Ngn som grävt vidare i detta? Verkar mycket intressant...
Jag tror inte på teorierna.

Det finns bättre bilder på Fatemeh Khavari och hennes bror Morteza Khavari där man tydligt ser att det rör sig om två olika personer. Att Fatemeh Khavari skulle vara en man tror jag inte heller på, de mongoliska drag hon uppvisar är inte helt ovanliga hos hennes folk.

Att det skulle vara otänkbart att en kvinna intar en ledande position speglar sannolikt snarare okunskap än fakta. Det finns sekulära familjer av afghanskt ursprung och sådana som ser ett värde i att ge kvinnor en utbildning och position i samhället. Det förekommer dessutom en uppgift att familjen Khavari kom till Sverige från Syrien - situationen för kvinnor där var betydligt friare än i Afghanistan.

Även innan Ung i Sverige hade hon en ledande position i Ensamkommandes förbund och har arrangerat såväl demonstrationer som kurser i simning/engelska och nöjen såsom dans.

Att de pengar Ung i Sverige samlar ihop går in på broderns privata konto avslöjades tidigt i tråden. Skattemyndigheterna har inga åsikter om detta då det betraktas som gåva (så länge de inte avlönar personer på plats). Frågan kvarstår dock om det påverkar familjens ev försörjningsstöd.

Ung i Sverige var från början samlingsnamnet på manifestationen, först i efterhand har de skapat en logga samt bildat en styrelse vilket jag skrev om här. Sannolikt understöds de av Ung Väster, vars pressekreterare verkat som assistent till Fatemeh Khavari.
Citera
2017-09-04, 08:29
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Det har nämnts men jag går på Expressens uppgifter om att han befunnit sig där men förhåller mig tveksam till om gärningsmannen är identifierad och om vi därmed kan vara säkra på att han var en vän eller Facebookvän med arrangörerna. Fria Tider gav oss ett namn, men det namnet kan stavas på ett stort antal sätt och även svängas om så att det vi tror är förnamn är efternamn och tvärtom.
Citera
2017-09-04, 08:31
Bannlyst
Citat:

Om dom får PUT så kommer dom inte ha så mycket att tillföra, dom är lågutbildade, har dålig kunskap i Svenska språket. Deras anställningsbarhet är extrem låg på den Svensk arbetsmarknaden, mycket pekar redan nu på att stora grupper av skäggbarn har mer eller mindre är yrkeskriminella.

Man har redan idag skurit ner på välfärden för att ge dessa bluff flyktingar dyra HVB hem. Man skulle kunna göra infanteri soldater av dem, utrusta dem med gevär som har hjullås som mekanism, och sedan luftlandsätta dem över Nordkorea.
Citera
2017-09-04, 08:34
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Om dom får PUT så kommer dom inte ha så mycket att tillföra, dom är lågutbildade, har dålig kunskap i Svenska språket. Deras anställningsbarhet är extrem låg på den Svensk arbetsmarknaden, mycket pekar redan nu på att stora grupper av skäggbarn har mer eller mindre är yrkeskriminella.

Man har redan idag skurit ner på välfärden för att ge dessa bluff flyktingar dyra HVB hem. Man skulle kunna göra infanteri soldater av dem, utrusta dem med gevär som har hjullås som mekanism, och sedan luftlandsätta dem över Nordkorea.
Min erfarenhet av hazarer är i och för sig att de är ganska driftiga, anpassliga och energiska på ett annat sätt än ne...dom från Afrika.

Världens mest sexuella folkslag också.
Citera
2017-09-04, 08:38
Bannlyst
Citat:
Min erfarenhet av hazarer är i och för sig att de är ganska driftiga, anpassliga och energiska på ett annat sätt än ne...dom från Afrika.

I deras kultur knullar dom getter tills dom bli bortgifta, här kan dom våldta allt utan slöja så är det inom Islam.
Citera
2017-09-04, 08:38
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
https://www.facebook.com/groups/808057209336108/permalink/1016994918442335/

Sinnessjukt...
Det är ju precis detta man som svensk medborgare befarat.
Tack Svenska politiker i allians med svensk media.
Det här är vad ni skapat åt det svenska folket med er totalt förvrängda desinformation.

De planerar att göra Ikeadåden ute på gator och torg, ingen svensk går säker så länge afghanska truppen går fri i Sverige. Lås in och utvisa samtliga.
Citera
2017-09-04, 08:40
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Det är möjligt, men utbildningsgraden hos de ensamkommande som anlänt sedan början av 2000-talet är låg, så även sysselsättningsgraden. De försörjer sig i hög grad på okvalificerade yrken och få läser vidare på högre utbildningar. Bland kvinnorna ser det ännu dystrare ut med endast 50 procent i någon form av sysselsättning.

Det räcker inte bara med att vara driftig i ett samhälle med höga krav på utbildning och språkkunskaper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in