2017-09-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Glöm det!!!! Skulle inte finnas att Helena var intresserad av Patrik!!! ... eller tvärtom heller för den delen!

För övrigt så måste jag säga att tråden har spårat ur den senaste tiden! En massa konstigheter om bränder i badkar och många som kommer in och inte orka läsa tråden från början!

Jag tycker att fokuset i tråden är helt borttappat! Det är som en enda stor ADHD!!
Vi får aldrig glömma att vi har samma mål och respekt för Helena och hennes familj !!

Respektlösa smileys och kommer ni ihåg hur Mariestad var på den tiden ni som vill prata om hur det var i Mariestad på nittiotalet kan väl öppna en sådan tråd!

Ni måste förstå att dessa nya makabra spekulationer till en som var / är närstående Känns extra respektlösa!!....
Eller så är man helt enkelt mycket mer känslig när man hör saker som man vet är så fel när det gäller en underbar saknad vän!

Hej!
Jag förstår att du var vän med Helena. Vad kommer det sej att du kommer in och skriver i tråden först nu i juli?
Citera
2017-09-03, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Tyvärr vet jag inte detta. Min brorsa sa dagen efter att "Mikael Rönnlund erbjöd Helena skjuts, men hon tackade nej. Och tur var väl det... sa han. Han sa detta till min syster när det kom ut att Helena var försvunnen. Jag hörde det och frågade inget eftersom jag inte visste vem MR var. Men att döma av deras kommentarer så var han ett känt namn. Bägge två flinade ju när han sen startade skallgångar.
M.R själv säger ju det sista, efter mycket ljugande och slingrande, att han var hemma hela kvällen. Bara det är lögn. Jag har sagt att jag inte kan fråga brorsan närmare p.g.a särskilda omständigheter. Men jag tvivlar inte en sekund på hans ord. Varför? Detta var 25 år sen, och mycket har framkommit efter det som förstärker misstankarna. Jag tycker det är solklart. men det är JAG det.

Det hade ju varit bättre att kontakta polisen, än att flina åt den de påstod erbjuda Helena skjuts.
Citera
2017-09-03, 23:58
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Tyvärr vet jag inte detta. Min brorsa sa dagen efter att "Mikael Rönnlund erbjöd Helena skjuts, men hon tackade nej. Och tur var väl det... sa han. Han sa detta till min syster när det kom ut att Helena var försvunnen. Jag hörde det och frågade inget eftersom jag inte visste vem MR var. Men att döma av deras kommentarer så var han ett känt namn. Bägge två flinade ju när han sen startade skallgångar.
M.R själv säger ju det sista, efter mycket ljugande och slingrande, att han var hemma hela kvällen. Bara det är lögn. Jag har sagt att jag inte kan fråga brorsan närmare p.g.a särskilda omständigheter. Men jag tvivlar inte en sekund på hans ord. Varför? Detta var 25 år sen, och mycket har framkommit efter det som förstärker misstankarna. Jag tycker det är solklart. men det är JAG det.

Jag har ju frågat honom i tråden för kanske tio dagar sedan om vad han gjorde och var han var den där kvällen och natten men utan att få svar. Det uteblivna svaret behöver dock inte betyda något i sig.
Citera
2017-09-04, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Hej!
Jag förstår att du var vän med Helena. Vad kommer det sej att du kommer in och skriver i tråden först nu i juli?
En mycket befogad fråga. Jag skulle också vilja veta under vilken period som Helena vr en underbar vän till dig Freija? Var du med på statt? Om inte, var var du då?
Citera
2017-09-04, 00:14
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Kan han ha blandat ihop MR med PR?
Det var någon som sa att de var ganska lika

Nej, M.R var redan då en offentlig person genom vaktjobbet. Därför är det jäkligt synd att jag inte kan fråga bror min om M.R jobbade den kvällen. Har ju fått information om att han gjorde det. Av en väldigt övertygande man. M.R nekar. Han var hemma hela kvällen plötsligt. Innan pilot blev aktuell har M.R sagt att han var på stadt. Men det inlägget har han tagit bort. Eftersom bror sa det han sa, så utgår jag ifrån att M.R jobbade den kvällen. Den som erbjöd denna skjutsen var en person som syntes, fick blickar. Därför kan jag säga att han inte blandat ihop nån. MR hade ju vaktutstyrsel.
Sen har M.R sagt i tråden att "Nää, jag jobbade inte. Det var en vaktfirma från Jönköping. Visst. I ett tidigare inlägg långt bak, skriver han: "Polisen ringde dan efter och frågade om "mina gubbar" sett nåt?............. Inget av det han sagt stämmer. Han ljuger sämre än Löfven.
När jag framhöll detta en bit bakåt , sa nåt snille här: "Jamen M.R kan ju haft sina "gubbar" på Hembygden"...... Christ..... Så m.a.o frågar snuten M.R om hans gubbar sett nåt betr. Helena NERE PÅ UTESTÄLLET HEMBYGDEN. Såna här dumma bortförklaringar kommer så fort jag för M.R på tal. Alla troll som kommit in är inte för att försvara Klas. Utan M.R. Detta har pågått innan Klas namn kom på tal. Men ni märkte inte det, eftersom ni inte trodde en sekund på M.R som pilot.
Citera
2017-09-04, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
En mycket befogad fråga. Jag skulle också vilja veta under vilken period som Helena vr en underbar vän till dig Freija? Var du med på statt? Om inte, var var du då?

Jag var inne och läste på Flashback i denna tråd för några år sedan och jag vet att det just då spekulerades i tillvägagångssätt och på ett sådant sätt som jag inte mådde bra av att läsa..
Varför tror ni att det inte finns många i Helenas närmsta vän krets här inne?
Flashback har inte något bra rykte jag vet inte om det är någon nyhet för er! Jag har försökt att vända tonen här inne och vädjat till flera som kände Helena att skriva!
I juli efter att vi fick reda på att en man hade varit anhållen på sannolika skäl misstänkt för mord !!
Så registrerade jag mig och tänkte nu jävlar ska här grävas och det gav resultat han är outad!!
Något mer ni undrar över?
Citera
2017-09-04, 00:27
Medlem
Citat:
Jag var inne och läste på Flashback i denna tråd för några år sedan och jag vet att det just då spekulerades i tillvägagångssätt och på ett sådant sätt som jag inte mådde bra av att läsa..
Varför tror ni att det inte finns många i Helenas närmsta vän krets här inne?
Flashback har inte något bra rykte jag vet inte om det är någon nyhet för er! Jag har försökt att vända tonen här inne och vädjat till flera som kände Helena att skriva!
I juli efter att vi fick reda på att en man hade varit anhållen på sannolika skäl misstänkt för mord !!
Så registrerade jag mig och tänkte nu jävlar ska här grävas och det gav resultat han är outad!!
Något mer ni undrar över?

Tack för ett bra svar. Det är självklart aldrig roligt att läsa i denna tråden, när det gäller en nära vän
Citera
2017-09-04, 00:37
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag har ju frågat honom i tråden för kanske tio dagar sedan om vad han gjorde och var han var den där kvällen och natten men utan att få svar. Det uteblivna svaret behöver dock inte betyda något i sig.

Jag tvivlar på att du får något svar. Han är "under lupp" så att säga.
Citera
2017-09-04, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Du svarade inte på en enda fråga som jag ställde...
Frågorna löd: Under vilken period var Helena en underbar vän till dig? Var du med på statt? Om inte, var var du då?

Tänker inte röja min identitet!
Ska jag säga att jag var och tälta i Skåne eller vill du att jag ska säga att jag var och tälta i Lappland? Jag var inte i Mariestad det är svaret på den frågan. Som du redan vet så var vi inte barndoms kamrater vi var heller inte kamrater på högstadiet! Utan senare vi gjorde mycket roligt tillsammans!
Citera
2017-09-04, 00:47
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Tänker inte röja min identitet!
Ska jag säga att jag var och tälta i Skåne eller vill du att jag ska säga att jag var och tälta i Lappland? Jag var inte i Mariestad det är svaret på den frågan. Som du redan vet så var vi inte barndoms kamrater vi var heller inte kamrater på högstadiet! Utan senare vi gjorde mycket roligt tillsammans!

Ni var väl inte kamrater ens under gymnasietiden?
Citera
2017-09-04, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
När det ändå är uppe just nu ang PR, kan man kanske få lite info om BW , som också varit frekvent omtalad i tråden. Skillnaden är att info om BW vid denna tid trots det är vag.

Innan PR flyttade var de nära vänner. BW fortsatte sitt umgänge i samma sällskap som UA och HA, antar jag.

Ni vässade vassa i tråden som är bra på få fram info hittar ni uppgifter kring BW denna tid?
Var han ihop med någon?
Kände han KM?
Var jobbade han?
Vad gjorde han efter han sagt hej då till Helena, utanför statt?
Var parkerade han bilen som han kört dit?
Vems bil var det han körde?
När på söndan kom han till UA?

Betänk att PR och BW var vänner när PR bodde i stan.
Brukade BW också vara med när PR bodde på statt och var ihop med UA?
Är frågorna ovan för känsliga att gräva i eller omöjligt att finna svar på?
Citera
2017-09-04, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ni var väl inte kamrater ens under gymnasietiden?

Ugglan!! Vet du varför det heter PM!???
Och vad menar du med " ens " !!
...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in