2017-09-03, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Är helt inne på din linje. Jag tror det kan vara bra att söka brett.

Instämmer! Dessutom att hitta kopplingar mellan olika personer.
Citera
2017-09-03, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Skulle PR vara den som HA var glad att träffa på stadt?
Var PR på stadt?

Det var alltså ett år sen PR och UA hade gått isär men hur kändes det för UA om hennes ex och hennes lillasyster hade
känslor för varandra?

Eller bara PR för HA?
Var det därför det tog slut med UA?

Får en konstig magkänsla av detta...

Glöm det!!!! Skulle inte finnas att Helena var intresserad av Patrik!!! ... eller tvärtom heller för den delen!

För övrigt så måste jag säga att tråden har spårat ur den senaste tiden! En massa konstigheter om bränder i badkar och många som kommer in och inte orka läsa tråden från början!

Jag tycker att fokuset i tråden är helt borttappat! Det är som en enda stor ADHD!!
Vi får aldrig glömma att vi har samma mål och respekt för Helena och hennes familj !!

Respektlösa smileys och kommer ni ihåg hur Mariestad var på den tiden ni som vill prata om hur det var i Mariestad på nittiotalet kan väl öppna en sådan tråd!

Ni måste förstå att dessa nya makabra spekulationer till en som var / är närstående Känns extra respektlösa!!....
Eller så är man helt enkelt mycket mer känslig när man hör saker som man vet är så fel när det gäller en underbar saknad vän!
Senast redigerad av Freija21 2017-09-03 kl. 22:41.
Citera
2017-09-03, 22:07
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Vet ej hur man "fetar" text, men frågan: "Varför stannade du kvar i relationen" är väldigt lätt att besvara: JOO, för att de hade små barn ihop. Och det hade väl inte eran Klas och K.B eller?

Jag är inte en av dem som är övertygad om att Klas är pilot. Inte heller som gm eller mgm.

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
...
PS. Ni tror alltså att bilden från radion är arrangerad? Jag noterar detta, men jag är faktiskt inte lika övertygad. Och hur tolkar man innebörden i "arrangerad"? DS.

Jag är heller inte övertygad om att bilden inte föreställer den man som intervjuades.
Citera
2017-09-03, 22:24
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Twiggy; kan du utveckla det här med att R*nnlund skulle ha synts på Stadt den aktuella kvällen? Var det utanför eller inne i själva lokalen?

Tyvärr vet jag inte detta. Min brorsa sa dagen efter att "Mikael Rönnlund erbjöd Helena skjuts, men hon tackade nej. Och tur var väl det... sa han. Han sa detta till min syster när det kom ut att Helena var försvunnen. Jag hörde det och frågade inget eftersom jag inte visste vem MR var. Men att döma av deras kommentarer så var han ett känt namn. Bägge två flinade ju när han sen startade skallgångar.
M.R själv säger ju det sista, efter mycket ljugande och slingrande, att han var hemma hela kvällen. Bara det är lögn. Jag har sagt att jag inte kan fråga brorsan närmare p.g.a särskilda omständigheter. Men jag tvivlar inte en sekund på hans ord. Varför? Detta var 25 år sen, och mycket har framkommit efter det som förstärker misstankarna. Jag tycker det är solklart. men det är JAG det.
Citera
2017-09-03, 22:38
Medlem
Citat:
Tyvärr vet jag inte detta. Min brorsa sa dagen efter att "Mikael Rönnlund erbjöd Helena skjuts, men hon tackade nej. Och tur var väl det... sa han. Han sa detta till min syster när det kom ut att Helena var försvunnen. Jag hörde det och frågade inget eftersom jag inte visste vem MR var. Men att döma av deras kommentarer så var han ett känt namn. Bägge två flinade ju när han sen startade skallgångar.
M.R själv säger ju det sista, efter mycket ljugande och slingrande, att han var hemma hela kvällen. Bara det är lögn. Jag har sagt att jag inte kan fråga brorsan närmare p.g.a särskilda omständigheter. Men jag tvivlar inte en sekund på hans ord. Varför? Detta var 25 år sen, och mycket har framkommit efter det som förstärker misstankarna. Jag tycker det är solklart. men det är JAG det.

Varför flinande dom när han startade skallgångar? Vore det inte bättre om de gått till polisen men den information de hade. De kanske gjord det? Om inte, varför? Ärligt trist att du inte kan kontakta din bror men med tanke på vad du kan "vinna" här så borde du kanske ändå göra ett försök.
Citera
2017-09-03, 22:50
Medlem
Undrar om någon vet om och i så fall hur PW känner de olika omtalade personerna i tråden, förutom systrarna. Tycker detta kan vara intressant, med tanke på hur dokumentärserien speglade händelserna i detta fall.
Eventuella vänskapsband kan ju faktiskt bidra till vilka hon väljer att lägga vikt på och vilka hon väljer bort i sin roll som journalist.
Citera
2017-09-03, 23:03
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Nu var det väl inte det jag refererade till i första hand utan hur vi skulle räknat ut varför du tvärvänt vad gäller det tidigare intresset för KM. Jag kanske missförstod något. Hur som helst, vi skippar intelligensnivå-snacket. Men kan du förtydliga varför du inte tror på KM som pilot. Är så nyfiken (PS. Ha inte bråttom för all del).

Jag har inte tvärvänt! (Se mitt tillägg i inlägget före detta.)

Däremot har jag aldrig varit övertygad - men det betyder inte att jag inte har KM som möjlig person. Men tills någon av er helt sonika röjer källan eller tills KM skulle bekräftas offentligt i media ligger jag "mitt i stimmet".

Det som är unikt i den här situationen är att en persons namn så plötsligt PM:as ut till mig och någon (några?) andra (de som PM:ade ville ju inte skriva själva i tråden ...) - som på en given signal. Detta sker dessutom efter det att PW har låtit meddela att hon inte längre tänker kommentera om mannen har nämnts på nätet eller inte (KM blev ju den förste att "dyka upp" efter PW:s deklaration). Ett perfekt tillfälle att helt sonika sätta dit en helt oskyldig person? Det är därför som jag inte känner mig bekväm med situationen - om nu någon kan respektera detta.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-03 kl. 23:27.
Citera
2017-09-03, 23:06
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Han kan och kan inte, jo... Men men du uttryckte dig väl som att du inte längre tror på det för bara några dagar sedan. Men ok, du har avgett ett svar. Angående det första så menade jag främst hur vi skulle veta varför du vänt vad gäller intresset för KM som pilot. Det kunde jag inte räkna ut men kanske missförstod jag vad vi syftade på.

Jo, alla missförstår vi varandra ibland!

Och jo, jag skrev att jag inte längre tror på KM som "mannen med pilotglasögon", men det var lite för att se vilka reaktioner jag skulle få. Och det var ju flera som inte gillade det och gick i taket! Kan man utläsa något av detta?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-03 kl. 23:09.
Citera
2017-09-03, 23:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men snälla lubbe: Om jag tydligt har skrivit om varför jag spekulerar om att åklagaren kan ha haft en anledning att låta mannen gå så är det väl inte alltför mycket begärt av er andra att ni ska kunna komma ihåg det?

Sedan har jag aldrig skrivit att "KM inte kan vara pilot". Jag har skrivit att jag inte är övertygad. Han kan vara det, men han också inte vara det. Sedan handlar det inte om att vara trovärdig eller inte, men som sagt: Vi är ju alla här anonyma. Den förste som talar klarspråk om vem som har gett denne direktinformationen om att KM är "mannen med pilotglasögon" och jag växlar läge. Den första som i PM skriver att det är (kanske!) Ulrika, Gabriella etc. och jag är med. Men kom ihåg att det är ett jäkla ansvar om någon falskeligen skulle hitta på en källa.

Eftersom jag inte har fått något svar av dig så ställer jag frågan igen:

(Jag samma taktik med dig som du kör med Prinzezzan som du kanske märker)

Du skrev tidigare: "Hade mitt namn dykt upp här i tråden hade jag nog gått in här anonymt och försökt dämpa diskussionen". Ja men är det inte just det här som någon gör nu? det är ju fullkomligt uppenbart för alla som läser tråden att det är någon som försöker "dämpa diskussionen" om Kl*s M*lmgren eller ser du inte det själv, du som är så uppmärksam? alla andra märker ju detta.

Varför är det så viktigt för dig att det inte är KM som intervjuas? så viktigt att t.o.m. extrema teorier presenteras.

Vad det gäller bilden till radiointervjun så är det knappast "pilot" som syns på bilden, lika lite som att det var "pilot's" egna glasögon som var på en annan av bilderna i radioserien. Det står ju dessutom att bilden är ARRANGERAD, även här misstror du alltså PW och redaktionen. Det är som att du greppar efter varje halmstå att det inte ska vara KM som intervjuas, varför?
Citera
2017-09-03, 23:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Glöm det!!!! Skulle inte finnas att Helena var intresserad av Patrik!!! ... eller tvärtom heller för den delen!

För övrigt så måste jag säga att tråden har spårat ur den senaste tiden! En massa konstigheter om bränder i badkar och många som kommer in och inte orka läsa tråden från början!

Jag tycker att fokuset i tråden är helt borttappat! Det är som en enda stor ADHD!!
Vi får aldrig glömma att vi har samma mål och respekt för Helena och hennes familj !!

Respektlösa smileys och kommer ni ihåg hur Mariestad var på den tiden ni som vill prata om hur det var i Mariestad på nittiotalet kan väl öppna en sådan tråd!

Ni måste förstå att dessa nya makabra spekulationer till en som var / är närstående Känns extra respektlösa!!....
Eller så är man helt enkelt mycket mer känslig när man hör saker som man vet är så fel när det gäller en underbar saknad vän!

Exakt, och nu kommer 10.000 kronors frågan till alla i tråden!

Vad kan det bero på? hur kommer det sig att hela tråden "har fått ADHD" efter att 'pilot's' namn dök upp i tråden?
Citera
2017-09-03, 23:41
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Varför flinande dom när han startade skallgångar? Vore det inte bättre om de gått till polisen men den information de hade. De kanske gjord det? Om inte, varför? Ärligt trist att du inte kan kontakta din bror men med tanke på vad du kan "vinna" här så borde du kanske ändå göra ett försök.

Ingen aning varför dom flinade. Kan kanske vara att en vakt längre bak i tråden skriver ungefär " När just HAN anordnade skallgång tror vi det var för att framhäva sej själv, och INTE av omsorg kring Helena". M.R har tydligen ansetts som en person som ALLTID vill stå i fokus.
Självklart var brorsan och hans kompisar på förhör. Det minns jag. Men det var ganska oviktigt för mej i det tidiga läget, att forska.
Och Ne, jag har inget att vinna i denna tråd med att intyga det och det. Den tiden är förbi eftersom tråden är infiltrerad av riktiga bergatroll.
Citera
2017-09-03, 23:45
Medlem
Citat:

Kan han ha blandat ihop MR med PR?
Det var någon som sa att de var ganska lika
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in