2017-09-03, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Det är alltså den RE som HA var "glad i", som numera gift med SE, som var sambo med PK -92?

Då är det ju just denna SE ( Kan någon maska?) som kan slå hål i PK's Alibi historia med knullb*erg.
PR skall väl vara den person utanför som hemtjänsten såg då - undra om PR och HA sågs denna kvällen?
RE den HA hade nämnt i tele till UA på natten.
Citera
2017-09-03, 19:48
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det här är en historia som kommer att diskuteras så länge berörda är i livet och långt längre än en gm lagförs, tror att vi alltid kommer att tvivla på sanningen. Nu när det tycks dra ihop sig tänker jag på den sanning allmänheten kommer att få, även med en dom.

Vad skulle kunna få en person att idag berätta, historien styrkas och objektivt kunna tas för att vara sann? Gm är idag antagligen ca 50 år och lever ett liv som vederbörande önskar innehålla så få överraskningar som möjligt.

Om gms fd partner är den som nu har vittnat och möjliggjort en brottsrubricering om mord och en gm på sannolika skäl misstänkt, kommer förstås ett sådant vittne argumenteras mot på ett flertal sätt, tex "Varför stannade du kvar i relationen... ?", "Med tanke på att du hade brutit benet och hade morfin på recept veckorna efter brottet, hur säker är du på att du uppfattat... ?" etc.

Betvivlar att den här gm kommer att berätta mer ens om Helenas kvarlevor hittas på hans ägor. Idag är nog skammen över att ha varit tyst i 25 år större än handlingen.

Tror ni på ett erkännande?

Har relationen BO och GM betydelse?

Vet ej hur man "fetar" text, men frågan: "Varför stannade du kvar i relationen" är väldigt lätt att besvara: JOO, för att de hade små barn ihop. Och det hade väl inte eran Klas och K.B eller?
Citera
2017-09-03, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Egentligen letade jag efter annan sak men råkade snubbla över detta inlägg från dig som postades strax innan "pilots" identitet röjdes och jag blev mycket förvånad när jag såg hur du resonerade kring vem "pilot" var.

Vill därför ställa 3 frågor till dig:

VAD var det som gjorde dig så övertygad om att JUST "pilot" var högutbildad? ingen annan av dom misstänkta som har varit uppe i tråden tidigare har varit högutbildade, men nu så... var det dags eller?

Varför kunde "pilot" inte bara vara en vanlig knegare, en elektriker t.ex.? majoriteten i samhället är ju just arbetare eller folk med "normal utbildning" om uttrycket tillåts? Att "pilot" skulle återfinnas i det högre och mycket välutbildade skiktet är väl högst osannolikt?

Som sagt, varför väljer du att blunda för den stora majoriteten av befolkningen och i stället söker "pilot" i dom finare kretsarna, bland advokater, läkare, forskare och ingenjörer? Dessutom gör du det helt "öppet i tråden" så alla lätt kan påverkas av ditt resonemang". Vi ska inte glömma att väldigt många lyssnar på dig här i tråden, att du är lite av en mentor. Men för mig blir det en bitter eftersmak av det här och än mer märkligt när det sedan visar sig att "pilot" är en elektriker, KM är alltså en helt varlig arbetare.

Har du någon som helst förklaring till det här?

Jag vet redan vad du kommer att svara: Du kommer dra upp det här med att "pilot" vägrade advokat och att han måste vara påläst, men räcker verkligen det som förklaring för den här typen av utsvävande? inte om du frågar mig.

Och JA det är KM som är "pilot" (Jag är preciiiis lika övertygad som Twiggyman är att det är MRö).

Ser fram emot svar på detta. Inlägget är väldigt underligt.
Citera
2017-09-03, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Alltså om det här stämmer så är det inte bra för PR. Han har ju själv envist hävdat att han varken var på Stadt eller i Mariestad denna kväll. I radiodokumentären (om jag minns rätt) så sägs det att både den efterhängsna så kallade "pilot" och den HA var intresserad av fanns på Stadt.

Men det stämmer knappast (se ovan).
Citera
2017-09-03, 19:58
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Ser fram emot svar på detta. Inlägget är väldigt underligt.

Därför att ugglan har börjat tänka själv. Och lägger ihop ett och ett. Han har slitit sej från ert koppel, verkar det som. Mina inlägg har INTE färgat honom. Han kanske har lyssnat liiite på mej och sedan läst alla inlägg bakåt. Han har nog räknat ut att K.M INTE är pilot.
Citera
2017-09-03, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Som jag förstår det, så var H mycket hos U och PR. Om hon bodde där, är jag osäker på. Hon ska dock ha spenderat en hel del tid där. De ska ha gjort mycket tillsammans, alla tre.

Jag tror att det var syster U som sade en gång att hon och Helena båda flyttat hem vid tiden för Helenas försvinnande. Om hon menade från lägenheten eller från något annat ställe, det vet jag inte. Det var min osäkerhet där, som gjorde att jag lade en parentes runt "och H".

Jag har två frågor.
1. Vet du ( eller någon annan) vem som ägde Stadt vid den här tiden?
2. Vet du varför fick PR en lägenhet där?
Citera
2017-09-03, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Men det stämmer knappast (se ovan).

Nej det verkar ju inte varit PR som HA var intresserad av. Då återstår det andra alternativet.
Citera
2017-09-03, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
1. Varför skulle Kl*s M ställa upp och locka någon till något ställe för någon annans brottsliga räkning? Vad skulle han få ut av det? Ingenting annat än ett personligt helvete som jag kan se.

2. Varför skulle PR misstänkliggöra PU i ett fall där han själv är inblandad och skapa en länk mellan en förmodad brottsling och sig själv? Skylla ifrån sig, visst kan man tänka sig det, men på det sättet skyller man ifrån sig bara om man är mycket, mycket hårt trängd och desperat. Det är tväridiotiskt och förvirrat.

3. Varför skulle PU gömma en kropp från ett mord han inte själv har deltagit i? Han är yngst i hopen och kan ha varit osjälvständig (vet jag ingenting om), men det räcker knappast. Men om så: se 2.

Tack för kommentarerna.

Det jag teoriserar om är kanske inte helt vattentätt, det erkänner jag, men bra att slänga ut idéer och se om de tål granskning av andra.

Men:
PU, knullberg kallad, är ju så in i helvete inblandad.

KM är så in i helvete inblandad.

PR är så in i helvete inblandad, och genom honom MR?

En eller två av dessa har släkt livet på HA, de andra vet vad som hänt och deltagit på ett eller annat sätt.

KM är pilot. Pilot är inte GM. Men kan inte gola av en eller annan anledning.

KM har varit kåt på HA åtminstone under kvällen, PR har varit kåt på HA förmodligen en lägre tid. Meningsskiljaktigheter, svartsjuka, har uppstått mellan dessa efter statt och HA har dräpts till följd av detta, i affekt.

MR i bil med PR. Inte på statt? Men hållit koll efteråt ifall eftersökningarna närmar sig graven.

Knullberg gräver ner liket och traskar sedan genom "ett buskage" för att söka alibi, påverkad och adrenalinstinn.
Citera
2017-09-03, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Tack för kommentarerna.

Det jag teoriserar om är kanske inte helt vattentätt, det erkänner jag, men bra att slänga ut idéer och se om de tål granskning av andra.

Men:
PU, knullberg kallad, är ju så in i helvete inblandad.

KM är så in i helvete inblandad.

PR är så in i helvete inblandad, och genom honom MR?

En eller två av dessa har släkt livet på HA, de andra vet vad som hänt och deltagit på ett eller annat sätt.

KM är pilot. Pilot är inte GM. Men kan inte gola av en eller annan anledning.

KM har varit kåt på HA åtminstone under kvällen, PR har varit kåt på HA förmodligen en lägre tid. Meningsskiljaktigheter, svartsjuka, har uppstått mellan dessa efter statt och HA har dräpts till följd av detta, i affekt.

MR i bil med PR. Inte på statt? Men hållit koll efteråt ifall eftersökningarna närmar sig graven.

Knullberg gräver ner liket och traskar sedan genom "ett buskage" för att söka alibi, påverkad och adrenalinstinn.

Intressant teori. Tycker bara det blir "lite för mycket" med alla dessa tre personer inblandade. Och hur i helvete kan inget ha läckt om detta under alla år med tre inblandade personer?

Jag tycker alla dessa tre är intressanta, men tillsammans?
Citera
2017-09-03, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Intressant teori. Tycker bara det blir "lite för mycket" med alla dessa tre personer inblandade. Och hur i helvete kan inget ha läckt om detta under alla år med tre inblandade personer?

Jag tycker alla dessa tre är intressanta, men tillsammans?

Jag har alltid tyckt att den är lite för svart och vit, teorin om att då inblandade är fler än en så måste någon automatisk läcka.

Visst, såklart att ju fler inblandade desto större sannolikhet för att nån ska läcka, men 1-2-3 personer...? Ganska stor sannolikhet för att alla dessa har en sån personlighet som håller tyst också.

Jag antar att det är en GW-teori.

Men var det inte snack om att nån hade löckt för sina vänner också? Eller kanske ett rykte eller trådsanning?
Citera
2017-09-03, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Jag har alltid tyckt att den är lite för svart och vit, teorin om att då inblandade är fler än en så måste någon automatisk läcka.

Visst, såklart att ju fler inblandade desto större sannolikhet för att nån ska läcka, men 1-2-3 personer...? Ganska stor sannolikhet för att alla dessa har en sån personlighet som håller tyst också.

Jag antar att det är en GW-teori.

Men var det inte snack om att nån hade löckt för sina vänner också? Eller kanske ett rykte eller trådsanning?

Jo PR hade enligt anonyma tipsare erkänt för vänner, men det verkar inte varit något som polisen kom vidare med i slutänden. PR kan ju ha varit utsatt för någon for av komplott.
Citera
2017-09-03, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Vet ej hur man "fetar" text, men frågan: "Varför stannade du kvar i relationen" är väldigt lätt att besvara: JOO, för att de hade små barn ihop. Och det hade väl inte eran Klas och K.B eller?

Twiggy; kan du utveckla det här med att R*nnlund skulle ha synts på Stadt den aktuella kvällen? Var det utanför eller inne i själva lokalen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in