Citat:
Ursprungligen postat av
hejhejpoalla
PR var tidigare tillsammans med syster UA, tog slut 1991.
HA ringde UA från Statt och bad denna stanna uppe för att ha tjejsnack efter Statt.
Min teori är att det uppstår känslor mellan PR och HA, obesvarade?. HA ville nog diskutera detta med systern innan hon tog något vidare steg.
So far so good...
GM:
PR, MR. I bil?
KM, pilot på bron. "Hare", locka HA till ngt ställe. Sen sjappa, och hålla käften.
Knullberg - brott mot griftefriden, göra sig av med kroppen. På en för denna känd plats.. Men vad är kopplingen till de övriga?
Nåt sånt.
1. Varför skulle Kl*s M ställa upp och locka någon till något ställe för någon annans brottsliga räkning? Vad skulle han få ut av det? Ingenting annat än ett personligt helvete som jag kan se.
2. Varför skulle PR misstänkliggöra PU i ett fall där han själv är inblandad och skapa en länk mellan en förmodad brottsling och sig själv? Skylla ifrån sig, visst kan man tänka sig det, men på det sättet skyller man ifrån sig bara om man är mycket, mycket hårt trängd och desperat. Det är tväridiotiskt och förvirrat.
3. Varför skulle PU gömma en kropp från ett mord han inte själv har deltagit i? Han är yngst i hopen och kan ha varit osjälvständig (vet jag ingenting om), men det räcker knappast. Men om så: se 2.