2017-09-02, 23:42
Medlem
Jag är helt övertygad om att de inblandade i detta fall är omnämnda i tråden.

Gäller bara att knyta ihop det.
Citera
2017-09-02, 23:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Som jag förstår det, så var H mycket hos U och PR. Om hon bodde där, är jag osäker på. Hon ska dock ha spenderat en hel del tid där. De ska ha gjort mycket tillsammans, alla tre.

Jag tror att det var syster U som sade en gång att hon och Helena båda flyttat hem vid tiden för Helenas försvinnande. Om hon menade från lägenheten eller från något annat ställe, det vet jag inte. Det var min osäkerhet där, som gjorde att jag lade en parentes runt "och H".

Hade Helena ingen egen pojkvän? vem var den sista killen hon var tillsammans med innan försvinnandet?

Vem var killen på Stadt som Helena var förtjust i och som hon blev glad över att se där den aktuella kvällen?
Citera
2017-09-03, 00:05
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Nej jag tänker mig han som ledde skallgången...

Yes! I´m not alone. Blivit glad två gånger på kort tid nu.
Citera
2017-09-03, 00:06
Medlem
Hoppmattans avatar
Jag är inget proffs i kriminalitet, som Leif GV, men jag misstänker starkt att Helenas baneman finns här som skribent på FB. Jag är till 75 % säker på det.
Hur då? Det finns ett mönster i en viss persons inlägg som talar för det.
Citera
2017-09-03, 00:09
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppmattan
Jag är inget proffs i kriminalitet, som Leif GV, men jag misstänker starkt att Helenas baneman finns här som skribent på FB. Jag är till 75 % säker på det.

Do tell
Citera
2017-09-03, 00:14
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Intressant, då kanske vi har lagt märke till samma sak?
Citera
2017-09-03, 00:41
Medlem
Hoppmattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Do tell
Det avslöjas naturligtvis inte..det kommer bli ett psykologiskt spel...en mördare har nog ofta en släng av psykopatisk läggning och om den läggningen utnyttjas på ett bra sätt så kommer vederbörande att avslöja sej allt mer..oavsett om denna psykopat läser detta så fattar hen inte att det gäller hen.
Nu ska ta mej fan Helenas försvinnande lösas, Helenas familj och anhöriga ska inte behöva leva med detta helvete.
Citera
2017-09-03, 01:10
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Det avslöjas naturligtvis inte..det kommer bli ett psykologiskt spel...en mördare har nog ofta en släng av psykopatisk läggning och om den läggningen utnyttjas på ett bra sätt så kommer vederbörande att avslöja sej allt mer..oavsett om denna psykopat läser detta så fattar hen inte att det gäller hen.
Nu ska ta mej fan Helenas försvinnande lösas, Helenas familj och anhöriga ska inte behöva leva med detta helvete.

"Hen". Så mannen i pilotglasögonen kan vara en kvinna menar du? Såg att du frågade nåt i dom banorna tidigare. Vad sysslar DU med?
Citera
2017-09-03, 01:13
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
PR var tidigare tillsammans med syster UA, tog slut 1991.

HA ringde UA från Statt och bad denna stanna uppe för att ha tjejsnack efter Statt.

Min teori är att det uppstår känslor mellan PR och HA, obesvarade?. HA ville nog diskutera detta med systern innan hon tog något vidare steg.

So far so good...

GM:
PR, MR. I bil?

KM, pilot på bron. "Hare", locka HA till ngt ställe. Sen sjappa, och hålla käften.

Knullberg - brott mot griftefriden, göra sig av med kroppen. På en för denna känd plats.. Men vad är kopplingen till de övriga?

Nåt sånt.
1. Varför skulle Kl*s M ställa upp och locka någon till något ställe för någon annans brottsliga räkning? Vad skulle han få ut av det? Ingenting annat än ett personligt helvete som jag kan se.

2. Varför skulle PR misstänkliggöra PU i ett fall där han själv är inblandad och skapa en länk mellan en förmodad brottsling och sig själv? Skylla ifrån sig, visst kan man tänka sig det, men på det sättet skyller man ifrån sig bara om man är mycket, mycket hårt trängd och desperat. Det är tväridiotiskt och förvirrat.

3. Varför skulle PU gömma en kropp från ett mord han inte själv har deltagit i? Han är yngst i hopen och kan ha varit osjälvständig (vet jag ingenting om), men det räcker knappast. Men om så: se 2.
Citera
2017-09-03, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
På ett vis hade det varit logiskt om PR är pilot.
Han kanske fortfarande hade kontakt med UA. Och visste att hon skulle ut denna kvällen, efter inflyttningsfesten.
Han och några kompisar festar på hemorten. Fixar chaufför.
Ankommer till Mariestad på natten, och strögar runt.
Väl vid stängningsdags, så får de syn på HA vid korsningen österlånggatan-kungsgatan.
De är full bil.
Så omtalad går ur bilen för att tala med HA. Och ber chauffören möta upp vid ekudden.
De tar en promenad hem mot HA.
Sen går något fel. Kompisarna möter upp vid lekplatsen. Och så vidare.......

Men det är väl inte logiskt att PR, misstänkt man nummer två, som omnämnts som avskriven, är = ny misstänkt nummer tre 1998, mannen i pilotglasögon. Nu faller begreppet logiskt för mig.
Citera
2017-09-03, 09:12
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
I mitt fall var det PR. Avstängd en månad efter att jag anmälde.

Mycket märkligt!!
Men slutade det skrivas om honom då?
Han är ju trots allt den som verkar
funnits närmast systrarna som jag förstår det nu och det har säkert spekulerats
om många olika teorier om detta?
Citera
2017-09-03, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Men det är väl inte logiskt att PR, misstänkt man nummer två, som omnämnts som avskriven, är = ny misstänkt nummer tre 1998, mannen i pilotglasögon. Nu faller begreppet logiskt för mig.

Tanken är att det känns mest logiskt med åklagarens aggerande. Han har varit huvudmisstänkt.
Och att de helt enkelt inte vågade pressa honom utan advokat.

Men ibland är ju det logiska det rätta svaret.
Jag kan absolut ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in