2017-09-03, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
På ett vis hade det varit logiskt om PR är pilot.
Han kanske fortfarande hade kontakt med UA. Och visste att hon skulle ut denna kvällen, efter inflyttningsfesten.
Han och några kompisar festar på hemorten. Fixar chaufför.
Ankommer till Mariestad på natten, och strögar runt.
Väl vid stängningsdags, så får de syn på HA vid korsningen österlånggatan-kungsgatan.
De är full bil.
Så omtalad går ur bilen för att tala med HA. Och ber chauffören möta upp vid ekudden.
De tar en promenad hem mot HA.
Sen går något fel. Kompisarna möter upp vid lekplatsen. Och så vidare.......

Ja helt klart tänkbart scenario. 1 full bil där typ PR hoppar ur när han ser HA -
Citera
2017-09-03, 09:53
Medlem
När det ändå är uppe just nu ang PR, kan man kanske få lite info om BW , som också varit frekvent omtalad i tråden. Skillnaden är att info om BW vid denna tid trots det är vag.

Innan PR flyttade var de nära vänner. BW fortsatte sitt umgänge i samma sällskap som UA och HA, antar jag.

Ni vässade vassa i tråden som är bra på få fram info hittar ni uppgifter kring BW denna tid?
Var han ihop med någon?
Kände han KM?
Var jobbade han?
Vad gjorde han efter han sagt hej då till Helena, utanför statt?
Var parkerade han bilen som han kört dit?
Vems bil var det han körde?
När på söndan kom han till UA?
Senast redigerad av exsist 2017-09-03 kl. 09:56.
Citera
2017-09-03, 09:56
Medlem
Citat:
Familjehemmet i Berga. Sen jobbade han på Lorentzons styr i Skövde. Vet dock inte om han jobbade i verkstaden, eller om han var ute på fältet. Vet ej hur stort område de jobbade.
Om det var hela Sverige, eller bara skaraborg

Not. Han jobbade på Såtenäs innan Lorentzon
Citera
2017-09-03, 09:57
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Ja helt klart tänkbart scenario. 1 full bil där typ PR hoppar ur när han ser HA -

Iså fall skulle eventuella medbrottslingar
Inte komma från Mariestad kanske....
Och de tog med HA mot G-Borg ???
Citera
2017-09-03, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Tack för snabb input.
Det kändes som att fokus på området från början hamnade där pga av nån alternativteori kring brunnar vid Timmersdala.
Vad gäller KM fick jag höra lite lösa rykten som hävdade att han rört sig i dessa krokar privat under tiden som tråden handlar om och då inte PWs fest i Töreboda.
Å andra sidan måste jag säga att KM fortfarande känns halvt tveksam. Egentligen är det ju mest Frejas uppgifter som lagt grund till detta antagande....och ett par källor "A" o "B"..... I sanningens namn är det fortfarande rätt tunt....... å andra sidan känns Freja rätt uppriktig....

Nästan läge med en stor whisky och slå igen datorn för stunden. Kan tankarna klarna av det?....tveksamt.

Du har en till - Lockrudarn som har KM som pilot.
Citera
2017-09-03, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har skrivit i tråden i nio år nu, tror jag. Under denna tid har jag haft kontakt med många personer och fått många uppgifter. Under nio år hinner man få reda på mycket, som man inte hade en aning om inledningsvis.
Det förklarar inte direkt varför du vet att PR kände TS till utseendet. Kan du förklara omständigheterna till att du fick veta detta?
Citera
2017-09-03, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Mycket märkligt!!
Men slutade det skrivas om honom då?
Han är ju trots allt den som verkar
funnits närmast systrarna som jag förstår det nu och det har säkert spekulerats
om många olika teorier om detta?

Tror nån i tråden påstod att det var just PR som HA talade om när hon ringde hem till UA på natten. Jag kan ha fel - hittar inte inlägget nu.
Citera
2017-09-03, 10:28
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Tror nån i tråden påstod att det var just PR som HA talade om när hon ringde hem till UA på natten. Jag kan ha fel - hittar inte inlägget nu.

Helt korrekt!
Såg inlägget själv igår kväll.
Citera
2017-09-03, 10:49
Medlem
Citat:
Tanken är att det känns mest logiskt med åklagarens aggerande. Han har varit huvudmisstänkt.
Och att de helt enkelt inte vågade pressa honom utan advokat.

Men ibland är ju det logiska (inte) det rätta svaret.
Jag kan absolut ha fel.

Skrev fel. Lägger till inte.....
Citera
2017-09-03, 10:50
Medlem
FedupFlorences avatar
Det här är en historia som kommer att diskuteras så länge berörda är i livet och långt längre än en gm lagförs, tror att vi alltid kommer att tvivla på sanningen. Nu när det tycks dra ihop sig tänker jag på den sanning allmänheten kommer att få, även med en dom.

Vad skulle kunna få en person att idag berätta, historien styrkas och objektivt kunna tas för att vara sann? Gm är idag antagligen ca 50 år och lever ett liv som vederbörande önskar innehålla så få överraskningar som möjligt.

Om gms fd partner är den som nu har vittnat och möjliggjort en brottsrubricering om mord och en gm på sannolika skäl misstänkt, kommer förstås ett sådant vittne argumenteras mot på ett flertal sätt, tex "Varför stannade du kvar i relationen... ?", "Med tanke på att du hade brutit benet och hade morfin på recept veckorna efter brottet, hur säker är du på att du uppfattat... ?" etc.

Betvivlar att den här gm kommer att berätta mer ens om Helenas kvarlevor hittas på hans ägor. Idag är nog skammen över att ha varit tyst i 25 år större än handlingen.

Tror ni på ett erkännande?

Har relationen BO och GM betydelse?
Citera
2017-09-03, 10:51
Medlem
Citat:
Not. Han jobbade på Såtenäs innan Lorentzon

Ja så var det ju.
Citera
2017-09-03, 10:53
Medlem
Citat:
Tanken är att det känns mest logiskt med åklagarens aggerande. Han har varit huvudmisstänkt.
Och att de helt enkelt inte vågade pressa honom utan advokat.

Men ibland är ju det logiska det rätta svaret.
Jag kan absolut ha fel.

Jag är trög. Varför pratar PW och gänget om misstänkt 2 som avskriven och sedan för in en ny misstänkt 3 från 1998 i så fall? Vill de vilseleda oss även om detta? Det kanske finns något jag inte ser, i synnerhet då jag har helt andra tankar om pilot som bekant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in