Citat:
Ursprungligen postat av
Redax
Varför är exemplet irrelevant? Det är ett påstående du måste belägga. Jag har visat att det är fakta.
Som jag skrev tidigare:
Citat:
Beträffande Libanon: Ska vi börja köra som dem och upplåta mark till läger och låta UNHCR sköta försörjningen också?
Skulle agera motsvarande upplät vi plättar med impediment i Norrlands inland som vi inhägnade med gunnebostängsel och taggtråd och satte vakttorn och strålkastare kring och ordnade med utpasseringskontroll. Sen fick UNHCR sköta resten.
Lite skillnad mot hotellrum/lägenhet, tre mål lagad mat om dagen, dagpeng, smartphone och åkakort på lokaltrafiken...
Citat:
Varför skulle just en sådan jämförelse vara vettig? Blir det ännu vettigare om vi jämför med enbart Island?
Tja, vi brukar väl inte anställa några jämförelser med Centralafrikanska Republiken och Kazakstan eller Libanon för den delen när gäller andra samhällsföreteelser varom vi vill ha en uppfattning om tillståndet i landet.
Men det tror jag du förstår ändå. Försåvitt så inte är fallet ska jag väl erkänna att jag känner mig oförmögen att bibringa dig några fördjupade visdomar.
Citat:
Nej, jag skrev ”Försök att förstå”. Lär dig att citera korrekt.
Jag ödmjukar mig i stoftet.......
Citat:
Det är din åsikt och betyder ingenting, objektivt sett.
Så du tycker inte jag underbyggt att du skrivit en massa dumheter i tråden?
Citat:
Något du själv inte gör alls, du radar bara upp åsikter och påståenden.
Nja, såvitt jag kan bedöma har jag ävenledes underbyggt åsikterna och påståendena med befolkningsstatistik från SCB, en sida med omfattande migrationsstatistik och en matig och faktatung artikel med jämförande utblick mot våra nordiska grannländer.
Citat:
Jag håller med om det, men stryker ”av extrem” och ersätter det med ”på”.
Se där! Somt föll inte på hälleberget
Citat:
Apropå härskartekniker.
Ja, ödmjukheten är en dygd vi alla bör odla i större mått