Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-30, 23:01
  #1
Medlem
Kebabfysikers avatar
"Det skjuts som aldrig förr i Sverige."

Så låter den inledande kommentaren i Uppdrag Gransknings reportage om gängvåldet i Göteborg.

Citat:
Kartläggning av gängkriminaliteten visar: 20 män lagförda för 350 brott

Uppdrag granskning har kartlagt gängkriminaliteten i Biskopsgården på Hisingen i Göteborg. 20 unga män har tillsammans lagförts för över 350 brott. Våldet och kriminaliteten i deras spår har plågat stadsdelen i åratal.
– Visst är det ett samhällsmisslyckande, tveklöst, säger kommissarie Even Magnusson vid polisen i Göteborg.

Av de gängrelaterade morden är 25 av 30 fortfarande ouppklarade. Och polisen i Göteborg vädjar nu om hjälp för att vända utvecklingen.

https://www.svt.se/nyheter/gransknin...-for-350-brott

Enligt Janne Josefsson kommer det här bli en av de viktigaste frågorna i det kommande valet. Det börjar gå upp för fler och fler att situationen i Sverige håller på att spåra ur fullständigt och att myndigheterna har tappat kontrollen för länge sen. Den svenska rikspolischefen sitter på en presskonferens och ber om hjälp för att klara av sitt jobb eftersom han inte klarar av att göra det.

Enligt Stefan Löfven finns det ingen kris inom polisen och PK-Sverige anser att Sverige aldrig har varit tryggare. Trots alla försäkringar från politiskt ansvariga, myndigheter och deras propagandalakejer inom media börjar oron sprida sig inom landet. Situationen i Sverige är numera ett varnande exempel för andra länder.

Kommer granskningen av den invandrarde kriminaliteten få några politiska konsekvenser i Sverige? Kommer det någonsin vara möjligt att ändra utvecklingen? Kommer massinvandringen och dess konsekvenser att helt slå sönder det svenska samhället för gott?

Länk till programmet:
https://www.svtplay.se/uppdrag-granskning
Citera
2017-08-30, 23:11
  #2
Medlem
timewasters avatar
Inget vidare program, inget nytt alls. känns bara som dom tar detta ämne för svenska folket är så kåta på mord och brott och vill ha smaska detaljer om något dom aldrig skulle komma nära själva.
Citera
2017-08-30, 23:21
  #3
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timewaster
Inget vidare program, inget nytt alls. känns bara som dom tar detta ämne för svenska folket är så kåta på mord och brott och vill ha smaska detaljer om något dom aldrig skulle komma nära själva.

Tycker snarare att de fokuserar på att vi ska tycka synd om babbarna som bor i eländet. Jag tror dock att Svetsministern Röfvén har ett ess i rockärmen och kommer med en slutgiltig lösning på problemet lagom till valet 2018. Rösta alltså på S i nästa val.
Citera
2017-08-30, 23:26
  #4
Medlem
Kebabfysikers avatar
Det är klart att allting är politiskt tillrättalagt för att skydda dom som är ytterst ansvariga. När dom säger att "ingen kunde förutse vad som skulle hända" så är det totalt skitsnack. Vem som helst begriper vad som kommer hända med ett fungerande samhälle om man vräker in hundratuseltals analfabeter från klankulturer. Klart det blir kaoz. Däremot så går det inte längre att ljuga att allting är frid och fröjd med massinvandringen. Alltid något.
Citera
2017-08-30, 23:40
  #5
Medlem
MeanMEs avatar
Inför en av de lagar de har i USA.

Döms du för tre brott under en femårsperiod så anses du som yrkeskriminell och åker in på 20 år.

Då vi har en betydligt bättre socioekonomisk standard i Sverige så är inte rekryteringen till kriminalitet så rasande stor. Vi hade ganska snabbt fått undan de yrkeskriminella från våra gator.

Det ger en samhällsvinst som heter duga.
Citera
2017-08-30, 23:48
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Inför en av de lagar de har i USA.

Döms du för tre brott under en femårsperiod så anses du som yrkeskriminell och åker in på 20 år.

Nja, tycker inte att de ska åka in. De ska åka UUUUUT!
Citera
2017-08-30, 23:56
  #7
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Kommer granskningen av den invandrarde kriminaliteten få några politiska konsekvenser i Sverige?

Högst marginell. För de redan uppvaknade är detta old news; för de som klamrar sig fast i bubblan finns de vanliga hundra förklaringsmodellerna till att våldsverkarna i själva verket är offer. Omprövning av sin politiska ståndpunkt krävs därför ej av endera lägret.

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Kommer det någonsin vara möjligt att ändra utvecklingen?

Ja, när det gått tillräckligt långt. Men då är problemet så stort att endast drakoniska åtgärder återstår. En Judge Dredd-värld kryper tyvärr allt närmare.

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Kommer massinvandringen och dess konsekvenser att helt slå sönder det svenska samhället för gott?

Svårt att säga. Svenskar är otroligt sega, trots över 50 års intensiv marinering i diverse utopistiska dumheter. En möjlighet är att man söker sig till varandra på en mindre, geografiskt skyddad yta för att s.a.s återgå till basics med samarbete när det stora, statliga monstret kollapsat under sin egen vikt. Eller så kanske precis alla som kan drar till Norge. Det jag däremot med säkerhet tror är att det inte kommer att bli någon fascistisk "slutgiltig lösning" med massavrättningar som vänstermupparna dillar om i tid och otid. Svensken är helt enkelt för snäll för det, till och med om det egna samhället går på knäna.
Citera
2017-08-31, 00:00
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Det är klart att allting är politiskt tillrättalagt för att skydda dom som är ytterst ansvariga. När dom säger att "ingen kunde förutse vad som skulle hända" så är det totalt skitsnack. Vem som helst begriper vad som kommer hända med ett fungerande samhälle om man vräker in hundratuseltals analfabeter från klankulturer. Klart det blir kaoz. Däremot så går det inte längre att ljuga att allting är frid och fröjd med massinvandringen. Alltid något.
”Kaoz”? Tja, efter tidigare svenska förhållanden, så kan man väl få kalla det så. 30–50 gängmord per år. Kan ju ställas i relation till drogkriget i Mexico, exempelvis. Tiotusentals mördade varje år. Där är det typ samma etniska folk, dessutom. Mer eller mindre mestiser, i alla fall. Fast Mexico består ändå, kan man tänka sig. Jag är ironisk. Du är en räddhågsen liten fjant. Vi riktiga svenskar står starka genom det här. Nu var jag inte ironisk.
Citera
2017-08-31, 00:09
  #9
Avstängd
allwaysmisbehavins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
”Kaoz”? Tja, efter tidigare svenska förhållanden, så kan man väl få kalla det så. 30–50 gängmord per år. Kan ju ställas i relation till drogkriget i Mexico, exempelvis. Tiotusentals mördade varje år. Där är det typ samma etniska folk, dessutom. Mer eller mindre mestiser, i alla fall. Fast Mexico består ändå, kan man tänka sig. Jag är ironisk. Du är en räddhågsen liten fjant. Vi riktiga svenskar står starka genom det här. Nu var jag inte ironisk.


Men herreminjävul du jmfr världens kanske främsts land med ett pissland.

Tala om låga ambitionsnivåer och att relativisera problemet.

När ja var liten snorunge i slutet av åttiotalet så var en skjutning (ej älgjaktvådaskott) en snackis i veckor i hela sverige. 1989 var det noll mord med skjutvapen mellan unga män.
Citera
2017-08-31, 00:13
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Men herreminjävul du jmfr världens kanske främsts land med ett pissland.

Tala om låga ambitionsnivåer och att relativisera problemet.

När ja var liten snorunge i slutet av åttiotalet så var en skjutning (ej älgjaktvådaskott) en snackis i veckor i hela sverige. 1989 var det noll mord med skjutvapen mellan unga män.
Så du instämmer alltså i att det är ”kaoz” i Sverige? Då är du också en räddhågsen liten fjant.
Citera
2017-08-31, 00:17
  #11
Avstängd
allwaysmisbehavins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Så du instämmer alltså i att det är ”kaoz” i Sverige? Då är du också en räddhågsen liten fjant.

Lägg ner. Skittrist det som händer i mitt land sen -08. Jag uttrycker bara min oro. Samt vilket jävla land mina barn skall bo i dom närmsta 90 åren.
Citera
2017-08-31, 00:21
  #12
Medlem
Drozds avatar
Det märktes hur irriterad polischefen var som JJ intervjuade. Måste vara jobbigt att aldrig få nämna elefanten i rummet. Janne: "Skulle du kunna tänka dig att bo i Bergsjön?". Vad ska han svara liksom, "Jo det är en underbar stadsdel med härliga människor men jag råkar redan bo någon annan stans"?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback