2017-09-03, 17:32
Medlem
Mnuchin says the sanctions package being drafted for President Donald Trump’s consideration will make clear that if countries want to do business with the U.S., they will have to cut off North Korea economically.

Äntligen svält ihjäl jävlarna.

Anledningen till att de skjuter och testar är för att sanktionerna biter på landet.
Citera
2017-09-03, 17:39
Medlem
De flesta känner väl till att USA och dess allierade enligt internationell lag inte kan angripa Nordkorea om inte Nordkorea går till angrepp först. Men när det gäller hot har man enligt svensk lagstiftning möjlighet att ändå åtala någon för olaga hot även om det handlar om förtäckta hot, typ ska du ha stryk eller hur många gånger har du fått stryk osv. Vissa påstår att det är frågor och inga hot... Då handlar det främst om hur många gånger hoten upprepas och att syftet är tydligt: att injaga skräck eller avskräcka. Flera av Nordkoreas ledare har som alla vet hotat med både det ena och det andra under mycket lång tid. Experter får bedöma om dessa hot utgör en juridisk grund för att börja bomba Nordkorea i syfte att skydda grannländerna. Jag säger alltså inte att jag ger någon rätt att börja ett krig, jag pekar bara ut en möjlig juridisk väg som legitimerar krig. Enligt er egen lag, inte enligt Guds lag. Kanske Trump vill chansa och drömmer om att utropa sig själv som segrare i åtminstone ett krig USA är inblandat i, och resa en staty, ett monument över sin egen dårskap.

/Armchair General Lee
Citera
2017-09-03, 18:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Mnuchin says the sanctions package being drafted for President Donald Trump’s consideration will make clear that if countries want to do business with the U.S., they will have to cut off North Korea economically.

Äntligen svält ihjäl jävlarna.

Anledningen till att de skjuter och testar är för att sanktionerna biter på landet.
Eller så låter Kina sina lån till USA gå till inkasso.
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
De flesta känner väl till att USA och dess allierade enligt internationell lag inte kan angripa Nordkorea om inte Nordkorea går till angrepp först. Men när det gäller hot har man enligt svensk lagstiftning möjlighet att ändå åtala någon för olaga hot även om det handlar om förtäckta hot, typ ska du ha stryk eller hur många gånger har du fått stryk osv. Vissa påstår att det är frågor och inga hot... Då handlar det främst om hur många gånger hoten upprepas och att syftet är tydligt: att injaga skräck eller avskräcka. Flera av Nordkoreas ledare har som alla vet hotat med både det ena och det andra under mycket lång tid. Experter får bedöma om dessa hot utgör en juridisk grund för att börja bomba Nordkorea i syfte att skydda grannländerna. Jag säger alltså inte att jag ger någon rätt att börja ett krig, jag pekar bara ut en möjlig juridisk väg som legitimerar krig. Enligt er egen lag, inte enligt Guds lag. Kanske Trump vill chansa och drömmer om att utropa sig själv som segrare i åtminstone ett krig USA är inblandat i, och resa en staty, ett monument över sin egen dårskap.

/Armchair General Lee
Stanna du kvar i fåtöljen, snälla, för mänsklighetens skull. Kim har uttryckligen sagt att kommer att skjuta iväg ICBM först när NK blir anfallet.
Citera
2017-09-03, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Eller så låter Kina sina lån till USA gå till inkasso.

Stanna du kvar i fåtöljen, snälla, för mänsklighetens skull. Kim har uttryckligen sagt att kommer att skjuta iväg ICBM först när NK blir anfallet.
Om du hade läst vad jag skrivit hade du insett att jag varken hotar med krig eller accepterar ett anfall på Nordkorea. Jag säger bara att det kan finnas andra juridiska möjligheter.
Citera
2017-09-03, 18:11
Avslutad
Citat:

/Armchair General Lee

Klart USA kan anfalla. Bara det att kineserna o ryssarna står ivägen. Lika onda som sin nordkoreanske kompis Kim.
Citera
2017-09-03, 18:20
Medlem
Eller så kan sydkorea som fortfarande är i krig med nord och de som är mest i riskzonen kasta första stenen
Senast redigerad av Mysadname 2017-09-03 kl. 18:22. Anledning: Omformulering
Citera
2017-09-03, 18:32
Medlem
Citat:
De flesta känner väl till att USA och dess allierade enligt internationell lag inte kan angripa Nordkorea om inte Nordkorea går till angrepp först.

Sedan när har USA brytt sig om vad de "får" och "inte får" göra? Och det finns ingen "Guds lag"...
Citera
2017-09-03, 18:38
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Donald J. Trump‏Verified account @realDonaldTrump 20m20 minutes ago

The United States is considering, in addition to other options, stopping all trade with any country doing business with North Korea.

Let Trade Wars begin?

Han måste leverera något mot Kina om han vill bli tagen på allvar.
Citera
2017-09-03, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Let Trade Wars begin?

Han måste leverera något mot Kina om han vill bli tagen på allvar.

Oj, hur påverkar detta världsekonomin ?
Citera
2017-09-03, 18:52
Medlem
Fris avatar
Citat:

/Armchair General Lee
De flesta känner också till att man inte är bunden av avtal som har brutits av motparten.
Citera
2017-09-03, 18:52
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Oj, hur påverkar detta världsekonomin ?
Kraftig tillväxt av tillverkning i västvärlden. Billigare råvaror under en övergångstid. Starkare dollar.
Citera
2017-09-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Klart USA kan anfalla. Bara det att kineserna o ryssarna står ivägen. Lika onda som sin nordkoreanske kompis Kim.
Så du tror att Ryssland och Kina startar ett krig med USA och dess allierade över Nordkorea? Det händer inte ens i Syrien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in