Citat:
Ursprungligen postat av
seeeg321
Mnuchin says the sanctions package being drafted for President Donald Trump’s consideration will make clear that if countries want to do business with the U.S., they will have to cut off North Korea economically.
Äntligen svält ihjäl jävlarna.
Anledningen till att de skjuter och testar är för att sanktionerna biter på landet.
Eller så låter Kina sina lån till USA gå till inkasso.
Citat:
Ursprungligen postat av
DindooNuffin
De flesta känner väl till att USA och dess allierade enligt internationell lag inte kan angripa Nordkorea om inte Nordkorea går till angrepp först. Men när det gäller hot har man enligt svensk lagstiftning möjlighet att ändå åtala någon för olaga hot även om det handlar om förtäckta hot, typ ska du ha stryk eller hur många gånger har du fått stryk osv. Vissa påstår att det är frågor och inga hot... Då handlar det främst om hur många gånger hoten upprepas och att syftet är tydligt: att injaga skräck eller avskräcka. Flera av Nordkoreas ledare har som alla vet hotat med både det ena och det andra under mycket lång tid. Experter får bedöma om dessa hot utgör en juridisk grund för att börja bomba Nordkorea i syfte att skydda grannländerna. Jag säger alltså inte att jag ger någon rätt att börja ett krig, jag pekar bara ut en möjlig juridisk väg som legitimerar krig. Enligt er egen lag, inte enligt Guds lag. Kanske Trump vill chansa och drömmer om att utropa sig själv som segrare i åtminstone ett krig USA är inblandat i, och resa en staty, ett monument över sin egen dårskap.
/Armchair General Lee
Stanna du kvar i fåtöljen, snälla, för mänsklighetens skull. Kim har uttryckligen sagt att kommer att skjuta iväg ICBM först när NK blir anfallet.