Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Vad snackar du om? Syftar du på mig jobbar jag extra och har inkomst från min bostad i Spanien, har bara medellön på mitt heltidsjobb med 25000 netto. Man får ut 19600 netto på ett lagerjobb idag för outbildade arbetare och det är en dräglig lön som jag stödjer och inget man lever fattigt på (om man inte bor i en nyproducerad hyresrätt då), nyliberalerna vill ta ner det till 10-13 brutto dessa as.
Du låter som en avundsjuk kommunist på att jag jobbar extra varje helg, har fixat mig uthyrningsinkomster och sänkt mina utgifter och lever sparsamt i en liten bruksvärdeshyresrätt och köper mycket begagnat. jag ska ha möjlighet att spara 300 -350 000 kr/år om jag sliter för det, försakar nöjen och kämpat för det i många många år. Screw you
Kommunister och avundsjuka människor är lika vidrigt pack som nyliberaler.
Du påstod att du "drog in 34 rent", då antog jag att det var lön. Folk som tjänar så mycket pengar bidrar till att dra upp prisnivåerna till sån höjder som vanligt folk inte klarar av. Med såna inkomster som du har kan man klarar en hyra på t ex 15000kr/mån. Varför ska då byggbolagen bygga billigare?
På tal om lagerjobb. Jag jobbar på lager och tjänar 21000/mån, efter skatt 16000. En hyra i en nybyggd lägenhet på runt 10000, sen är det inte mycket kvar till mat, räkningar, kläder, resor, tandläkare och allt annat.
Sen håller jag med om att nyliberalerna vill jävlas ytterligare med oss lågavlönade, Annie Lööf skulle gärna se min lön sänkas med några tusen till så jag får sova på en parkbänk i framtiden. Nyliberaler vill göra de rika rikare och de fattiga fattigare, toppchefernas löner ska upp och de lågavlönades löner ska ner.