2017-09-02, 18:34
Medlem
Gatupolitik via nätet: Claes Borgström vänder sig på uppmaning av demonstranterna på NorraBan till alla politiker inom EU och ber dom öppna gränserna och ta hand om så många som möjligt av dom som "måste fly".
Varför man "måste fly" är vi nog inte helt eniga om - "måste" man fly för att få en bättre ekonomisk standard, bättre utbildning?
https://www.facebook.com/ungisverige.nu/videos/1984112218501117/
Citera
2017-09-02, 20:22
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
De ber om skjuts, hjälp till nu!

Citat:
Vi behöver en bil som kör mat från lokalen i Mariatorget till Norra bantorget vi betalar kostnaden för bensin finns någon?
2 svar 16 retweets 5 gillanden
https://twitter.com/nabizadehse/status/904030627346964481
Citera
2017-09-02, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Jaha, och vem betalar deras lass med mat? Har de tillstånd för att servera (eller t o m laga) mat på Norra Ban?

jag räknar med att de tänker dribbla runt med sitt demo-tillstånd lika nonchalant som de gjort på Söder, men man kanske kan sätta tryck på polisen?
Citera
2017-09-02, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Jag ser redan vinklingen...
Han mådde dåligt pga den inhumana svenska flyktingpolitiken så det är vårt fel att han stack ner en polis. Vi bör alla skämmas och återgå till en generös flyktingpolitik.

Att det finns de som är villiga att sitta i fängelse i Sverige för att slippa bli dödade i Afghanistan borde säga dig en hel del men som vanligt så kan ni pojkrumsrasister inte tänka nyanserat

Om det var en av hazarpojkarna som högg ner polisen så ska han så klart tjäna av sitt straff men sedan börjar rehabiliteringen
Citera
2017-09-02, 20:35
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jaha, och vem betalar deras lass med mat? Har de tillstånd för att servera (eller t o m laga) mat på Norra Ban?

jag räknar med att de tänker dribbla runt med sitt demo-tillstånd lika nonchalant som de gjort på Söder, men man kanske kan sätta tryck på polisen?
Tydligen är det helt ok att bjuda på mat, 350 portioner, som fraktats i en Volvo 850 genom city. Reglerna som gäller dig och mig gäller inte guldklimparna, av vilka 34% har jobb efter 15 år...
Citera
2017-09-02, 20:40
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Att det finns de som är villiga att sitta i fängelse i Sverige för att slippa bli dödade i Afghanistan borde säga dig en hel del men som vanligt så kan ni pojkrumsrasister inte tänka nyanserat

Om det var en av hazarpojkarna som högg ner polisen så ska han så klart tjäna av sitt straff men sedan börjar rehabiliteringen

jag finner det lustigt att en man som skapar trådar om att knulla svenska tonårspojkar hela tiden refererar till pojkrummet....

Skall jag förstå det så att risken att bli dödad i Afghanistan gör det okej att försöka döda en svensk polis?
Det lustiga är att Afghanistan är säkrare än Skåne enl statistiken..

(FB) Ny statistik - Afghanistan är säkrare än Skåne - Hazarernas bluff synad.
Citera
2017-09-02, 20:42
Medlem
krisus avatar
Citat:

"2 svar 16 retweets 5 gillanden" - skall man tolka det som de inte har det där stora folkiga stödet trots allt?
Citera
Medlem
exceptionals avatar
Hur får detta pågå? Jag som gråsosse börjar undra.
Citera
Medlem
Citat:
Tydligen är det helt ok att bjuda på mat, 350 portioner, som fraktats i en Volvo 850 genom city. Reglerna som gäller dig och mig gäller inte guldklimparna, av vilka 34% har jobb efter 15 år...

Jag vill se några polischefer och lokala befäl kölhalade för deras mähä-iga och oprofessionella sätt att hantera hazarernas flummiga demo. Gänget borde inte fått en millimeter mer än vad låt oss säga en förening för att tillåta rävjakt i Sverige hade fått om de velat slå läger på Medborgarplatsen i ett par veckor.
Citera
2017-09-02, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan

Det rör mig inte i ryggen om ett par av dem blir stenade eller hängda i Apburistan. Inte vårt problem.
Citera
2017-09-02, 20:47
Medlem
krisus avatar
Citat:
Jag vill se några polischefer och lokala befäl kölhalade för deras mähä-iga och oprofessionella sätt att hantera hazarernas flummiga demo. Gänget borde inte fått en millimeter mer än vad låt oss säga en förening för att tillåta rävjakt i Sverige hade fått om de velat slå läger på Medborgarplatsen i ett par veckor.

Tja.. en hazar knivhugger en polis och dagen efter är det business as usual och poliser i området fortsätter att patrullera ensamma..
Det säger en del.

En förening som vill tillåta rävjakt består förmodligen av arbetande medel till överklass medelålders människor. De som ger minst creed och feel good att hjälpa.
Det har aldrig gett creed att hjälpa medborgarna i ett land.
Se på de hemlösa som sålde Faktum och andra tidningar runt om i städerna.
Uteliggare oftast med psyk eller drogproblematik. Inte har jag någonsin sett vänstern värna om dem.
Kanske nåt litet tweet eller blogpost men inte mer.

btw rävjakt är inte okej!
Citera
2017-09-02, 20:48
Moderator
Citat:
Ja, detta förstör mycket för det gemensamma vi bestämt ska gälla. Skattbetalarviljan sjunker som en sten och likaså fenomen som regleras av ordningsstadgan. Blir jag kissnödig i city ska jag bara kissa där jag står, stör någon hugger jag kniven i nacken på henom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in