2017-09-02, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag undrar om man plötsligt drabbas av megalomani när man står på trappan till Medis och vrålar.
Eller när man som "17åring som kom till Sverige 2015" - har lärt sig så mycket svenska att man kan hålla det ena brandtalet efter det andra, dag efter dag. När man styr upp presskonferenser, pressmeddelanden, pratar med ministrar och nu - framför Brantingstatyn på NorraBan vill göra sig till talesperson för "andra svaga grupper" i Sverige genom manifestet: "Vi bygger landet"
https://www.facebook.com/ungisverige.nu/videos/1984112218501117/
Har någon lyckats hitta information om hennes bakgrund och vilka som egentligen står bakom och stödjer aktionerna, krav och politiska utspel ?
Citera
2017-09-02, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Expressen skrev att det var en afghan men icke Aftonbladet. Dom hade helst velat smyga in någon rad så det uppfattats som att det var en svensk om dom kunnat.

Nu visade det sig ju att GM var svensk: Enligt Aftonbladet har man kunnat följa hans färd till brottsplatsen på övervakningskameror. På dessa visar det sig att han åkt buss och tunnelbana. Enligt vår alla avgudade Mona Sahlin är man ju svensk, när man åker tunnelbana i Sverige.
Citera
2017-09-02, 17:59
Medlem
Ta bort "BB" från den banderoll som Amir visar upp på sitt twitter här, så blir det rätt.

"STÖD OCKUPATIONEN!" - just det.

https://twitter.com/nabizadehse/status/903948119502708736

Stanna på vårt torg, sa Bill. Ockupation, sa Bull.
Citera
2017-09-02, 18:02
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
Eller när man som "17åring som kom till Sverige 2015" - har lärt sig så mycket svenska att man kan hålla det ena brandtalet efter det andra, dag efter dag. När man styr upp presskonferenser, pressmeddelanden, pratar med ministrar och nu - framför Brantingstatyn på NorraBan vill göra sig till talesperson för "andra svaga grupper" i Sverige genom manifestet: "Vi bygger landet"
Har någon lyckats hitta information om hennes bakgrund och vilka som egentligen står bakom och stödjer aktionerna, krav och politiska utspel ?
Men snälla dessa åldrar aldrig stämmer...jo till pension...då flyttar man 20-30 år...uppåt glömde juh (kan skylla på granat shock , eller ont i plånboken)...ja vad som helst...typ
Citera
2017-09-02, 18:05
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ta bort "BB" från den banderoll som Amir visar upp på sitt twitter här, så blir det rätt.

"STÖD OCKUPATIONEN!" - just det.

https://twitter.com/nabizadehse/status/903948119502708736

Stanna på vårt torg, sa Bill. Ockupation, sa Bull.
De har lagt upp Fatehem Khavaris tal på sin Facebooksida. De ska tydligen demonstrera såväl den 10 september som den 12 september när Riksdagen öppnar:
Citat:
Här är vår uppmaning till er! Dessa rörelser som kämpar! Vi som politikerna sviker! När riksdagen öppnar den 12 september så ska vi demonstrera i hela landet. Där pensionärer finns, där mammor och pappor finns, där gravida kvinnor finns, där du som inte kan gå eller se finns, där du som väntar på svar från migrationsverket finns, du som sittstrejkar i skolan finns, där ska vi demonstrera. Vi finns i hela landet för det är vi som är människorna. Vi är den nya folkrörelsen tillsammans. Så det kommer bli demonstrationer i varje stad. Som säger att vi bygger landet! Axel mot axel, kommer vi bygga landet tillsammans. Höj pensionerna! Höj LSS-stödet! Stötta BB-ockupationen! Och stoppa utvisningarna till Afghanistan!
Lite oklart hur de "ska strejka överallt" och det där med att stå axel mot axel... på skolorna sitter de ensamma.
Citera
2017-09-02, 18:07
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
De jobbar med Ung Vänster, Ung Vänsters pressansvarige verkar som Fatemeh Khavaris assistent. Sedan tvivlar jag på att hon är 17 år - hon kom hit som anhöriginvandrare och det skulle inte förvåna mig om de justerade åldern. Som myndig hade hon fått stanna kvar.
Citera
2017-09-02, 18:10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
De har lagt upp Fatehem Khavaris tal på sin Facebooksida. De ska tydligen demonstrera såväl den 10 september som den 12 september när Riksdagen öppnar:

Lite oklart hur de "ska strejka överallt" och det där med att stå axel mot axel... på skolorna sitter de ensamma.
Hon har ju fått Hybris så det stänker om det - nu blandas det in annan politik också. Skulle inte förvåna mig om hon snuddat vid tanken: kanske bli jag första kvinnliga statsministern i Svarje. Jag, däremot, har inga som helst problem att se henne som ledare av ett terrornätverk...
Citera
2017-09-02, 18:11
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Enligt P4 Norrbotten ska ett 15 tal bärplockare utvisas för att dom saknar arbetstillstånd!
Vad ska vänstern göra åt det? Tror vi att tex sommarpappan kan störta iväg dit och ta med sig dom ner till huvudstaden?
Men dom kanske är för lortiga med blåbärshänder och illaluktande strumpor i sina stora stövlar.

Du glömmer sen alla dessa högutbildade som utvisas pga fel ifyllda papper.
Folk med kompetens som jobbar.

Av någon anledning (jag förstår inte vilken) så skiter vänstern och alla andra i folk som kommer hit och jobbar. Tydligen gäller gilla olika inte alla..
Citera
2017-09-02, 18:14
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
#ungisverige efterlyste en ung man som mådde dåligt för nån vecka sedan. Han hade hotat med "syns i tidningen". Kanske han som knivat?

Jag ser redan vinklingen...
Han mådde dåligt pga den inhumana svenska flyktingpolitiken så det är vårt fel att han stack ner en polis. Vi bör alla skämmas och återgå till en generös flyktingpolitik.
Citera
2017-09-02, 18:17
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
De jobbar med Ung Vänster, Ung Vänsters pressansvarige verkar som Fatemeh Khavaris assistent. Sedan tvivlar jag på att hon är 17 år - hon kom hit som anhöriginvandrare och det skulle inte förvåna mig om de justerade åldern. Som myndig hade hon fått stanna kvar.
Så klart...hon ska föra vänster/MP partierna för hazar till nästa val, fattar du inte det...
Citera
2017-09-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Vuxna män är barn i det nya Sverige. Hur fan kan de komma undan med dessa bedrägerier. När ska vansinnet sluta?

Det ironiska är att Amir på ett twitterinlägg i juni förklarade att i Afghanistan blir man (männen, då) vuxen redan när man är 10-12 år (han har alldeles rätt i att barn slussas in i yrkeslivet och gifter sig mycket tidigare där, det var likadant i Sverige för tvåhundra år sedan).

Men när de kommer till Sverige skäms de förstås inte för att kalla sig "barn" här.

Orkar inte länka - googla på "Amir antirasism site:twitter.com" så kommer det högt upp.
Citera
2017-09-02, 18:23
Medlem
Citat:

Mycket troligt att hon är litet över 20 och själv har bluffat sig in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in