2017-09-02, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte säker på att FUP:en blir offentlig när/om åtal väcks.

Jodå. Vissa delar kommer, som oftast, att bli sekretessat förstås (obduktionsprotokoll t.ex.) men inte fakta i övrigt.
Citera
2017-09-02, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Dette har vært diskutert grundig her tidliger! Leser dere overhode ikke i tråden?

Hva er det du jamrer deg for? Mehe
Citera
2017-09-02, 17:58
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte säker på att FUP:en blir offentlig när/om åtal väcks.
Nä, vi utgår ju rätt mycket i tråden från att danskarna har precis samma regler som vi, men det har de ju inte om allting. Jag får erkänna att jag inte har en aning om huruvida förundersökningsprotokoll öht omfattas av offentlighetsprincipen i Danmark.
Citera
2017-09-02, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Ingen rök utan eld
Fanns ingen rök heller.

PM höll på med raketbränsle mm och hade alltså kunskapen att kunna tillverka sprängämne.

Den mördade var å andra sidan hotad av nazister.

Polisen förhör en hel massa personer utan vare sig rök eller eld.
Citera
2017-09-02, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Fanns ingen rök heller.

PM höll på med raketbränsle mm och hade alltså kunskapen att kunna tillverka sprängämne.

Den mördade var å andra sidan hotad av nazister.

Polisen förhör en hel massa personer utan vare sig rök eller eld.

Hva vet du om det, saken ble aldri oppklart.
At den drepte var nynazist behøver ikke ha noe med likvideringen å gjøre.
Citera
2017-09-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jodå. Vissa delar kommer, som oftast, att bli sekretessat förstås (obduktionsprotokoll t.ex.) men inte fakta i övrigt.
Dansk offentlighetsprincip kanske inte funkar som svensk. Men du kanske vet hur det fungerar?
Citera
2017-09-02, 18:27
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Det var en kommunist alltså.. unifär som Kim var. Det finns tydligen ett samband här

Varifrån har du fått för dig att hon var kommunist? Gillar du "fake news"?
Citera
2017-09-02, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Hva vet du om det, saken ble aldri oppklart.
At den drepte var nynazist behøver ikke ha noe med likvideringen å gjøre.
Om fallet blev uppklarat eller ej spelar ingen större roll. Polisen förhörde PM just för att man visste att han köpte in den typ av kemikalier som skulle kunna användas. Det är ju betydande likheter mellan raketbränsle och sprängämnen.

Innan man fick fast Hagamannen så tog man över 700 DNA-prov. Inte för att det fanns vare sig rök eller eld, utan för att man helt enkelt kände sig tvungen att använda ett stort lasso och se vad man fick tag på. Har man inte specifika bevis så har polisen inte så stort val annat än att direkt lägga ner eller titta närmare på personer som åtminstone kanske skulle kunna ha begått brottet.
Citera
2017-09-02, 18:34
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Om fallet blev uppklarat eller ej spelar ingen större roll. Polisen förhörde PM just för att man visste att han köpte in den typ av kemikalier som skulle kunna användas. Det är ju betydande likheter mellan raketbränsle och sprängämnen.

Innan man fick fast Hagamannen så tog man över 700 DNA-prov. Inte för att det fanns vare sig rök eller eld, utan för att man helt enkelt kände sig tvungen att använda ett stort lasso och se vad man fick tag på. Har man inte specifika bevis så har polisen inte så stort val annat än att direkt lägga ner eller titta närmare på personer som åtminstone kanske skulle kunna ha begått brottet.

Än sen då. Hagamannen fick man tag på. Mördaren i det andra fallet går fortfarande lös. Varför skulle det inte kunna vara madsen menar du?
Citera
2017-09-02, 18:40
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Hon var journalist.. tror du hon var SDare kanske?

Har du en trovärdig källa på ditt påstående, eller är du bara ett miserabelt troll som vill förstöra tråden?
Citera
2017-09-02, 18:50
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Jag skulle vilja ha exakt skärmönster från KW:s torso att jämföra med exakt skärmönster från Cataláns skärmönster. Användes samma redskap, samma handlag, samma metodik?
Det kan du nog glömma att du kommer att få se. Men vad tänkte du att det skulle leda till? Tror du PM var nere i Kongo-Kinshasa och mördade Catalán eller tror du någon av hennes kongolesiska banemän var med på ubåten? Annars är det väl rätt ovidkommande att jämföra de båda.

Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
I vänsterkonspiratoriska kretsar så påstår man att Madsen är oskyldig till bomben och försöker istället skylla på nazister.
Inte i vänsterkonspiratoriska kretsar utan i allmänhet. Det finns inget som pekar på att PM hade med det att göra utan enda anledningen till förhör var att han höll på med raketbränsle och polisen tänkte att kan man det så kan man fixa sprängämnen med. Jag har gjort båda delarna men det innebär inte att jag skickar brevbomber till folk.

Citat:
Ingen rök utan eld
Ett av de mest ointelligenta talesätten på jorden.
Citera
2017-09-02, 18:50
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jo jag är nog FB största troll genom tiderna

Men alla journalister är ju mer eller mindre vänstervridna.. snarare mer än mindre.. kulturmarxister..kommunister i mina ögon iaf

Du har fel. Alla journalister är inte vänstervridna. Men ponera att KW var kommunist och blev mördad av PM för det: Då tänker du att mordet är planlagt. Tycker du det verkar vara en rimlig plan att mörda henne i en ubåt med insikten att folk vet att om att hon skulle iväg med honom på färden och dessutom helt ensam?

Jag har nu två teorier; du är inte bara ett troll, du är även urbotat korkad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in