2017-09-02, 16:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Jag skulle vilja ha exakt skärmönster från KW:s torso att jämföra med exakt skärmönster från Cataláns skärmönster. Användes samma redskap, samma handlag, samma metodik?

Om KWs huvud är avlägsnat precis i axelhöjd är det visst lika som Da Costa. Ungefär ovanför nyckelbenen som sker om man avlivar med skäktning som metod, exempelvis som vid kosherslakt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-09-02 kl. 16:19.
Citera
2017-09-02, 16:29
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om KWs huvud är avlägsnat precis i axelhöjd är det visst lika som Da Costa. Ungefär ovanför nyckelbenen som sker om man avlivar med skäktning som metod, exempelvis som vid kosherslakt.

Men det var väl inte halal va? Ingen av dom var ju muslim.
Citera
2017-09-02, 16:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Men det var väl inte halal va? Ingen av dom var ju muslim.

Jag vet inte riktigt hur halal utförs. Edit googlade det och man ska tydligen skära under struphuvudet även där.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-09-02 kl. 16:52.
Citera
2017-09-02, 16:32
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Madsen har vært etterforsket for drap tidligere også

Kod:
Madsen var for øvrig en periode mistenkt for å ha tatt livet av en ung mann ved å sende ham en brevbombe, men mistanken førte ikke til noen arrestasjon.

http://fredheggen.blogg.no/1503905142_parteringsdrapet_i_ubten.html

WTF!? Det var intressant. Den mannen är verkligen galen.
Citera
2017-09-02, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag tror strikt förunderssökningssekretess minskar felaktiga tips från folk som vill "hjälpa till" men som ändå konsumerar tid för de må granskas, i alla fall i fall som är medialt uppmärksammade.

Absolut. Även om Sverige ibland kritiseras för långa häktningstider leder vi tillsammans med de nordiska länderna bland Topp 4:a i jämförelse med alla andra länder (113st) i världen! enligt World Justice Project 2016. Danmark innehar 1:a plats! Rankningen gäller Rättssäkerhet och inkl t.ex. korruption. Hög placeringen innebär alltså att korruption är närmast noll.

USA t.ex. hamnar på 18:e plats på senaste rankingen gällande 2016.

Källa: https://worldjusticeproject.org/our-work/wjp-rule-law-index/wjp-rule-law-index-2016
Citera
2017-09-02, 16:50
Medlem
Citat:
WTF!? Det var intressant. Den mannen är verkligen galen.

Han var misstänkt, inget mer. Ärendet lades ner.
Citera
2017-09-02, 16:53
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:

Kod:
Madsen var for øvrig en periode mistenkt for å ha tatt livet av en ung mann ved å sende ham en brevbombe, men mistanken førte ikke til noen arrestasjon.

I vänsterkonspiratoriska kretsar så påstår man att Madsen är oskyldig till bomben och försöker istället skylla på nazister.
Citera
2017-09-02, 16:53
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han var misstänkt, inget mer. Ärendet lades ner.

Ingen rök utan eld
Citera
2017-09-02, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Min erfarenhet är att kreativa förslag når oanade höjder just vid förundersökningssekretess. Konspirationer också, tyvärr.

Personligen är jag mycket förtjust i att det numera används oftare, då det ofta leder till robustare förundersökningar. Enligt mig.

Man får "tjå sig" (dialekt f vänta) till åtal och FUP. Då kommer fakta på bordet.
Inte säker på att FUP:en blir offentlig när/om åtal väcks.
Citera
2017-09-02, 17:25
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
PM får tänka positivt och leva på illusionen att Kim var det bäst knull han nånsin stött på förr för nu efter är det bara handtralla som gäller i fortsättningen!

Kåtast i Köbenhavn: https://www.youtube.com/watch?v=PzIOfdm5IfA

Eller var det bara en olycka !? TÄNK!

Han har våldtagit , skändat styckat och slängt ut resterna i havet naturligtvis!

Men nu är ju juridik , där allt kan hända , inte samma som sunt bondförnuft så det ska bli intressant att se hur det slutar om det nu inte blir ett antiklimax bara där PM bryter ihop för då blir jag j-ligt besviken när hela soppan upptagit min tid i onödan. Hoppas han håller ut !

Värst vad du vet mycket om vad som försiggick under färden. Hur vet du att hon våldtogs?
Citera
2017-09-02, 17:26
Medlem
Citat:

Kod:

Dette har vært diskutert grundig her tidliger! Leser dere overhode ikke i tråden?
Citera
2017-09-02, 17:26
Medlem
Citat:
Ingen rök utan eld
Instämmer i detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto