Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Tja, du kan läsa GW så talar han om för dig vad som är vanligast. Sen kan du alltid läsa i kapp de styckmord som ligger på forumet som då också innefattar en FU.
Ja inte fan vet jag vad han är intresserad av, men det kommer säkert information vad det lider.
Det är dock svårt att få ett grepp om honom i dagsläget, så jag ser fram emot mer ingående fakta kring Madsen.
Styckmord i modern tid i Sverige alltså?
Men många delar kan ju vara rationellt sett som transportstyckning, även om det rimligtvis bör ta längre tid att åstadkomma. Man kan ju lättare fylla en väska med fler mindre delar istället för att få bära iväg kvarlevorna i två eller fler omgångar?
Tveksamt är väl om styckning i någon utsträckning av betydelse sker flr att försvpra identifiering. Vad jag förstår menar GW att huvudet ofta försvinner enbart för att det storleksmässigt lättast försvinner, det går att packa in i en platspåse och dumpas i ett sopnedkast. Medan övriga delar riskerar att fastna och orsaka ett stopp som uppmärksammas.
Det fetade, nej, det har i tråden då och då nämnts det med sjöjungfruarna ungefär i mening att styckningen skulle vara av ritualkaraktär men det är jag tveksam till.