2017-09-02, 16:13
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Från det jag läst verkar de ha varit lika goda kålsupare båda två. "Kaka söker maka" heter det ju...

Citat:
Ursprungligen postat av Trollungarnasmamma
Nej du, ingen släkt här. Tycker att A är precis lika jävla puckad som E så som sagt kaka söker maka. Den ena större idiot än den andra, så sluta sitt och försvara henne.

Det som gör mig så otroligt trött är att hans vänner och släkt (även om ni två inte hör till dem) sitter och skriver skit om Erika. Jag har läst hela FUP vilket åtminstone en av er inte har. Läser man den och reflekterar hur det med största sannolikhet gått till så kan man säga att Erika litade för mycket på Alex, vilket hon inte borde göra. Hon fick från början höra hur fantastisk han var med barn.. Hon kände sig dum för att hon inte var lika lyckad

Hon skulle följa sina instinkter mer, men det tragiska var/är att hon hade ingen här nere förutom Alex släkt. När det gäller hennes övriga "sk närstående" finns där så mycket i övrigt att önska så jag blir förbannad.

Jag hade aldrig skrivit förgående inlägg om det inte varit en ren smutskampanj mot henne och ett sätt att höja Alex. Det hans släkt och vänner gör är definitivt inte till hans fördel. Jag tror att fler som läst FUP kommer att bli förbannade till sist.

Den som systematiskt sitter och skriver och förvränger verkligheten är chris 7209 och det ska h*n fan inte ha gjort oemotsagt.
Citera
2017-09-02, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Det som gör mig så otroligt trött är att hans vänner och släkt (även om ni två inte hör till dem) sitter och skriver skit om Erika. Jag har läst hela FUP vilket åtminstone en av er inte har. Läser man den och reflekterar hur det med största sannolikhet gått till så kan man säga att Erika litade för mycket på Alex, vilket hon inte borde göra. Hon fick från början höra hur fantastisk han var med barn.. Hon kände sig dum för att hon inte var lika lyckad

Hon skulle följa sina instinkter mer, men det tragiska var/är att hon hade ingen här nere förutom Alex släkt. När det gäller hennes övriga "sk närstående" finns där så mycket i övrigt att önska så jag blir förbannad.

Jag hade aldrig skrivit förgående inlägg om det inte varit en ren smutskampanj mot henne och ett sätt att höja Alex. Det hans släkt och vänner gör är definitivt inte till hans fördel. Jag tror att fler som läst FUP kommer att bli förbannade till sist.

Den som systematiskt sitter och skriver och förvränger verkligheten är chris 7209 och det ska h*n fan inte ha gjort oemotsagt.

Men en fråga då, ja hon kanske litade blint på A men någonstans så finns det sunt förnuft! Var fanns det sunda förnuftet när H känns trasig, andas konstigt, är slemmig etc etc?? Jag har själv tre barn var av min yngsta är 6 månader och jag vill inte påstå att jag är en hönsmamma men jag åker hellre in en gång för mycket med mina barn än inte alls.
Har man en konstig känsla i kroppen att ngt är fel så gör man ngt åt det. Eller ja normalt funtade människor gör det. Om hon nu är så smart som dom säger varför lever inte hennes dotter idag då och varför har hon suttit häktad, genomlevt en rättegång och ska nu upp i hovrätten? Jo för att ngn ljuger antingen den ena eller den andra. Är E så oskyldig som hon försöker vara så lider jag med henne av hela hjärtat men hur man än vänder och vrider på det så lever ff inte H och ngn är ju skyldig till det. Men man kan älta skyldig/oskyldig i all evighet det är ingen mer än E och A som verkligen vet vad som har hänt tyvärr! Hur som helst så har dom båda förlorat sin dotter och det är det värsta som kan hända en förälder.
Citera
2017-09-03, 01:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollungarnasmamma
Men en fråga då, ja hon kanske litade blint på A men någonstans så finns det sunt förnuft! Var fanns det sunda förnuftet när H känns trasig, andas konstigt, är slemmig etc etc?? Jag har själv tre barn var av min yngsta är 6 månader och jag vill inte påstå att jag är en hönsmamma men jag åker hellre in en gång för mycket med mina barn än inte alls.
Har man en konstig känsla i kroppen att ngt är fel så gör man ngt åt det. Eller ja normalt funtade människor gör det. Om hon nu är så smart som dom säger varför lever inte hennes dotter idag då och varför har hon suttit häktad, genomlevt en rättegång och ska nu upp i hovrätten? Jo för att ngn ljuger antingen den ena eller den andra. Är E så oskyldig som hon försöker vara så lider jag med henne av hela hjärtat men hur man än vänder och vrider på det så lever ff inte H och ngn är ju skyldig till det. Men man kan älta skyldig/oskyldig i all evighet det är ingen mer än E och A som verkligen vet vad som har hänt tyvärr! Hur som helst så har dom båda förlorat sin dotter och det är det värsta som kan hända en förälder.

Jag har läst FUP:en (OK inte varje ord), och mitt intryck blev att E var lat, bekväm, slö, långsam och trögrörlig. Hon ville ha så lite besvär som möjligt med barnet hon fått (hur många nyblivna mammor sover egentligen med öronproppar i ett annat rum än barnet?). Hon kände på sig att något var fel, men väntade in i det sista, tills det blev för sent, med att gå någonstans och söka någon hjälp å sitt stackars barns vägnar. Bekvämligheten, egoismen, oron för vad det skulle bli av henne själv om hon inte längre hade A, tog över.
Citera
2017-09-03, 12:42
Medlem
why123s avatar
Citat:
Jag har läst FUP:en (OK inte varje ord), och mitt intryck blev att E var lat, bekväm, slö, långsam och trögrörlig. Hon ville ha så lite besvär som möjligt med barnet hon fått (hur många nyblivna mammor sover egentligen med öronproppar i ett annat rum än barnet?). Hon kände på sig att något var fel, men väntade in i det sista, tills det blev för sent, med att gå någonstans och söka någon hjälp å sitt stackars barns vägnar. Bekvämligheten, egoismen, oron för vad det skulle bli av henne själv om hon inte längre hade A, tog över.

Jag har läst hela FUP och mitt intryck är tvärtemot ditt. Hon är osäker hade dåligt självförtroende (litar därmed på Alex) gör oftast som han vill, vad jätterädd för vad som hände med dottern och trodde det var cancer, Alex avskydde att vistas på sjukhuset så han ville inte att de skulle ringa in någon av de sista dagarna. Han var rädd att de skulle hamna på sjukhuset igen. Hon ringde trots hans motstånd
p g a sin rädsla för dottern.

Oftast när hon uttryckte sin oro så påpekade han att det var normalt, han visste ju, det var inte första gången han var med ett spädbarn. Hon kände sig dum och otillräcklig. Nej, hon var inte lat, bekväm eller egoistisk. Att de sov i olika rum var ju faktiskt Alex idé då han påpekade att H behövde ha en utsövd mamma på dagarna.

Eftersom tråden handlar om Aktuellt Brott så håller jag mig till det. Däremot skulle jag inte ha något emot att ta upp en massa andra felaktigheter som har förekommit och som förmodligen till stor del förklarar hennes beteende. Men det vore att gå off topic..
Citera
2017-09-03, 12:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag har läst hela FUP och mitt intryck är tvärtemot ditt. Hon är osäker hade dåligt självförtroende (litar därmed på Alex) gör oftast som han vill, vad jätterädd för vad som hände med dottern och trodde det var cancer, Alex avskydde att vistas på sjukhuset så han ville inte att de skulle ringa in någon av de sista dagarna. Han var rädd att de skulle hamna på sjukhuset igen. Hon ringde trots hans motstånd
p g a sin rädsla för dottern.

Oftast när hon uttryckte sin oro så påpekade han att det var normalt, han visste ju, det var inte första gången han var med ett spädbarn. Hon kände sig dum och otillräcklig. Nej, hon var inte lat, bekväm eller egoistisk. Att de sov i olika rum var ju faktiskt Alex idé då han påpekade att H behövde ha en utsövd mamma på dagarna.

Eftersom tråden handlar om Aktuellt Brott så håller jag mig till det. Däremot skulle jag inte ha något emot att ta upp en massa andra felaktigheter som har förekommit och som förmodligen till stor del förklarar hennes beteende. Men det vore att gå off topic..

Fast ta bara det där på sjukhuset, när sjuksköterskorna tjatade flera gånger om att hon skulle pumpa ut mjölk, och det aldrig blev gjort. "När de kom tillbaka hade hon fortfarande inte pumpat", stod det, man riktigt hörde sjuksköterskornas irritation.
Citera
2017-09-03, 13:15
Medlem
why123s avatar
Citat:
Fast ta bara det där på sjukhuset, när sjuksköterskorna tjatade flera gånger om att hon skulle pumpa ut mjölk, och det aldrig blev gjort. "När de kom tillbaka hade hon fortfarande inte pumpat", stod det, man riktigt hörde sjuksköterskornas irritation.

Ja, jag har inte FUP uppe nu men jag vet om att det var saker på sjukhuset som hon kände sig obekväm med och hade svårigheter med. Sedan om jag inte missminner mig så mötte hon en sjuksköterska (?) som hon kände förtroende för som hon kunde berätta sina svårigheter för.

Vi får inte glömma att Erika inte hade det helt enkelt med sin diagnos och osäkerhet. Det är nog väldigt svårt för oss utan problem att förstå den sits hon var i. Det viktigaste är trots allt att förstå att alla fungerar inte som jag/oss.

Jag menar, det säger väl ändå sig själv att det inte var p g a lathet hon inte ville pumpa ut mjölk.
Citera
2017-09-03, 16:07
Medlem
Citat:
Sluta och sitta och skriv skit om Erika! Vi fattar ju att det är Alex polare och släkt som håller på! Vänta nu tills HR eventuellt kommer igång.. Sedan för Erikas skull så hoppas jag att hon slipper allt det packet hon råkade ut för nere i Skåne!

Chris 7209 Jag har läst FUP och om du tror att vi som läst den får någon positiv bild av Alex så misstar du dig grymt.. Jag beklagar Erika och barnet som råkade ut för denna människa, vilka prioriteringar han hade under viktiga stunder i barnets liv!! Hon gjorde ett stort jävla fel och det var att lita på honom.
Suck. Ännu en som hon lyckats lura....du skulle bara veta! Drottningen som ska vara i centrum. M.m. Nja. Självömkan...tyck synd om mig...ojoj. Om ni bara visste. Visar sig snart vem som har rätt.
Citera
2017-09-03, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209
Suck. Ännu en som hon lyckats lura....du skulle bara veta! Drottningen som ska vara i centrum. M.m. Nja. Självömkan...tyck synd om mig...ojoj. Om ni bara visste. Visar sig snart vem som har rätt.

Känner du henne väldigt bra eller? Mest nyfiken
Citera
2017-09-03, 16:17
Medlem
Citat:
Jag vet, jag har ammat två...

E kan däremot inte ha ammat alls, det var hittepå för att framstå som en bättre mamma. På sjukhuset när de var inlagda väntade ju personalen ett dygn (eller väldigt många timmar i alla fall, jag minns inte exakt nu det står i FUP) på att hon skulle pumpa ut mjölk, men det blev aldrig gjort (och hon ammade inte heller under de timmarna). Och när hon blivit häktad, och häktesvakten gick till henne för att kolla så hon visste hur hon skulle göra så hon inte fick mjölkstockning när hon inte hade någon baby som sög längre, så hade hon ingen mjölk i brösten.
hittepå? Men erika ljög aldrig!!
Citera
2017-09-03, 16:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ja, jag har inte FUP uppe nu men jag vet om att det var saker på sjukhuset som hon kände sig obekväm med och hade svårigheter med. Sedan om jag inte missminner mig så mötte hon en sjuksköterska (?) som hon kände förtroende för som hon kunde berätta sina svårigheter för.

Vi får inte glömma att Erika inte hade det helt enkelt med sin diagnos och osäkerhet. Det är nog väldigt svårt för oss utan problem att förstå den sits hon var i. Det viktigaste är trots allt att förstå att alla fungerar inte som jag/oss.

Jag menar, det säger väl ändå sig själv att det inte var p g a lathet hon inte ville pumpa ut mjölk.

Om ungen inte hade varit död nu, så skulle det ha sagt sig själv. Men detta är ju bevisligen en mamma som lät sitt barn dö.
Citera
2017-09-03, 16:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
hittepå? Men erika ljög aldrig!!

Det måste hon ju ha gjort, om hon påstod att hon ammade - och några timmar senare hade hon ingen mjölk i brösten. Det tar flera plågsamma dygn innan mjölkproduktionen upphör, om man inte får de tabletter (lakteringsinhiberande) som brukar ges till mammor som t.ex. fött dödfödda barn, eller där socialen hämtat barnet på BB. Och det står inte någonstans att hon fick sådana tabletter.
Citera
2017-09-03, 16:58
Medlem
why123s avatar
Citat:
Visar bara att hon är omtänksam....du skriver uppenbart att hon är skyldig? Fult av dig...sen ett frågetecken....vet du vad du skriver?

Citat:
Men snälla...är väl ganska vanligt eller? Ja...många barn som inte går att amma....skärp dig!!!

Citat:
Det är nog så. Känner paret och därför vet jag en del. Dom är oskyldiga.. Ger mig inte. Åklagaren har ute i blåsvädet innan....går att läsa om an söker på åklagarens namn. Som sagt så blev det komplikationer vid födseln...men alla dömer dom så jag ger ni som gör det fingret! Jag var dum i huvudet föt att jag stog på deras sida!!! Men nu då? Vad har ni som dömt dom att säga till ert försvar ärligt talat så skiter jag i det. Jag tror vad jag tror. Puss på era skinkor !

Citat:
E har lurat er alla! Talets gåva och krokodiltårar. Ljugit i polisförhören och än en gång lyckats komma dit hon vill...i centrum. Känner henne väl..läs gärna fup...vad säger hennes fosterpappa? Hon är smart....mycket smart.

Citat:
erika gör allt för att skydda sig själv. Hon ljuger och manipulerar alla. Vid gripandet börjar hon babbla direkt....märkligt....ljugit i förhören....b.l.a. Så har hon betalat a.s mammas räkningar..ja. 1 räkning på några hundra...men boendet då? Vatten....el.....mat...kostar en del. Även skjutsen hit o dit....bara där ser man hur egoistisk e var. E handlade någon gång...men bara sånt som e åt...och om hon fick skjuts till affären. ne.

Citat:

Vad är det som har hänt under detta året? Du tycker inte själv att dina inlägg är en aning märkliga?
Först försvarar du henne och Alex, nu bara Alex, nu är hon den värsta som finns! Läs dina egna inlägg och begrunda, för du gör bort dig något så fruktansvärt så det är pinsamt.

Vad är det som hänt efter eller under denna tiden som har förändrat din åsikt så? Att hon inte längre är beroende av Alex, eller? Kom nu bara inte med det dumma snacket att Alex inte vill ha med henne att göra, för att hon inte längre var intresserad av honom framgår ganska klart i FUP

Till och med Rebecca blev rädd när hon tänkte på att Alex hade passat hennes dotter, det hör inte hit, men håller du på med sandlådenivå så får jag leka med dig där!
Senast redigerad av why123 2017-09-03 kl. 17:02. Anledning: .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in