Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jag har läst FUP:en (OK inte varje ord), och mitt intryck blev att E var lat, bekväm, slö, långsam och trögrörlig. Hon ville ha så lite besvär som möjligt med barnet hon fått (hur många nyblivna mammor sover egentligen med öronproppar i ett annat rum än barnet?). Hon kände på sig att något var fel, men väntade in i det sista, tills det blev för sent, med att gå någonstans och söka någon hjälp å sitt stackars barns vägnar. Bekvämligheten, egoismen, oron för vad det skulle bli av henne själv om hon inte längre hade A, tog över.
Jag har läst hela FUP och mitt intryck är tvärtemot ditt. Hon är osäker hade dåligt självförtroende (litar därmed på Alex) gör oftast som han vill, vad jätterädd för vad som hände med dottern och trodde det var cancer, Alex avskydde att vistas på sjukhuset så han ville inte att de skulle ringa in någon av de sista dagarna. Han var rädd att de skulle hamna på sjukhuset igen. Hon ringde trots hans motstånd
p g a sin rädsla för dottern.
Oftast när hon uttryckte sin oro så påpekade han att det var normalt, han visste ju, det var inte första gången han var med ett spädbarn. Hon kände sig dum och otillräcklig. Nej, hon var inte lat, bekväm eller egoistisk. Att de sov i olika rum var ju faktiskt Alex idé då han påpekade att H behövde ha en utsövd mamma på dagarna.
Eftersom tråden handlar om Aktuellt Brott så håller jag mig till det. Däremot skulle jag inte ha något emot att ta upp en massa andra felaktigheter som har förekommit och som förmodligen till stor del förklarar hennes beteende. Men det vore att gå off topic..